Additionally, paste this code immediately after the opening tag: naafdynamo en draadloze km-teller - Forum Wereldfietser

naafdynamo en draadloze km-teller

Mijn stokoude cateye wireless werkt niet goed sinds ik een naafdynamo heb (ik ga met gemak 300 km per uur!). Het zal wel met een magnetisch veld van de dynamo te maken hebben, denk ik. De computer zit nu op de zadelbuis (kijkt dus niet echt lekker), en de sensor op het achterwiel. Wie weet of de nieuwe draadloze computers beter ontstoord/afgeschermd zijn? Ik denk zelf aan een Ciclosport Alti of Specialized Pro Classic omdat ik ook graag een hoogtemeter wil hebben, maar dan wel met montage op het stuur...

Wie oh wie weet hier iets meer van?
Groet,
Bettina
Hoi Bettina,

De ciclosport 414 alti is end-of-life. Misschien nog wel ergens te verkrijgen maar je kunt beter even wachten op de ciclosport CM434.
Meer functies, even duur en er zit een houder bij zodat je de computer ook op je stuurpen kunt zetten.
Hij komt deze maand.
Op de site van veltec (www.veltec.com) kun je een dealer vinden aan de hand van jouw postcode.

Succes !

Hoi Martijn,
Ik had inmiddels begrepen dat er na de FietsRAI een nieuwe ciclomaster aankomt. Geen enkele dealer (heb er inmiddels zo'n drie gebeld) kan me echter vertellen of die probleemloos werkt met een naafdynamo, ook niet de dealers die èn de ciclomaster èn fietsen met naafdynamo (Koga) verkopen. Ik zou het een beetje zonde vinden een teller van E 100 onder m'n zadel te moeten monteren...

Dank voor het meedenken,

Bettina