Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe kun je een bob(ibex)kar het best beladen. - Forum Wereldfietser

Hoe kun je een bob(ibex)kar het best beladen.

We hebben een bob kar gekocht en nu zouden we willen weten hoe je die het best kunt beladen.Kun je het beste het meeste gewicht achterop doen of juist voor op de kar.

Alvast bedankt voor je reactie.


:lol: :D

Het gewicht in ieder geval zo laag mogelijk en -indien mogelijk- zo veel mogelijk de zware spullen voor in. (conform de natuurkundige formule F=MxA)

Hangt ervan af. Wil je meer druk op je eigen achterwiel of die van de BOB. Ik kan me namelijk dat je op asfalt-wegen meer druk op je bob-wiel wil, omdat je die dan alleen maar vooruit hoeft te trekken... En op ruigere wegen is het, vind ik, fijner om meer druk op je achterwiel te hebben.. dan kan je de bob (als nodig) over zijn bodem, langs de zijkant langs opstakels trekken...

Toon.

zover ik weet is het wiel van de aanhanger ongeremd, extra druk op het achterwiel door de zware dingen voorin geeft theoretisch gezien meer remvermogen. (Je achterwiel blokkeert minder snel)

Tip van week 8O Wat ook wel fijn rijdt; als de BOB erg zwaar is, gebruik dan toch voortassen. Dan is de fiets beter in balans.

Eric Schuijt schreef:(conform de natuurkundige formule F=MxA)
Met alle respect: wat heeft dat er mee te maken? Aangezien er geen BOB-afhankelijke factoren in deze formule zitten, is het enige dat je aantoont dat de (zwaarte?)kracht overal in je BOB hetzelfde is.