Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke mobiele telefoon mee op wereldreis? - Forum Wereldfietser

Welke mobiele telefoon mee op wereldreis?

Graag wil ik een mobiele telefoon mee op onze wereldreis door de USA, Canada, Chili en Australi?.

Wanneer iemand ervaring heeft hiermee dan hoor ik graag terug: waar moet ik opletten? Wat is handig om te doen? Hoe zit dat met abonnementen? Andere wetenswaardigheden?

Dank
Beste Alice,

Er zijn zoveel verschillende dingen waar je op moet/kan letten.
Daarnaast wil ik even melden dat ik zelf geen ervaring heb met bellen in USA of de buur landen.

Ten eerste moet de telefoon tri band zijn om ?berhaupt te kunnen bellen in de USA.

Een lange stand-by tijd zou ook handig kunnen zijn.

Een abonnement vanuit Nederland, dan zijn alle gesprekskosten vanaf de Nederlandse grens tot in dit geval USA, canada, enz. voor jou.

Als ik jou was zou ik die telefoon niet meenemen of juist voor nood bewaren. En gewoon collect call bellen.
Op deze manier zijn alle gesprekskosten voor de partij die je belt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Raoul

Het is inderdaad waar dat je moet oppassen, als je je laat bellen door iemand uit NL; de kosten van de Nl-grens tot aan waar jij zit zijn niet voor de beller maar voor jou; kassa!!!

Verschillende dingen zijn mogelijk;

* je neemt een toestel mee ne koopt daar waar je bent een beltegoed-kaart van dat land.

* je neemt niks mee en koopt in het land waar je bent toestel EN prepaid-kaart, dan weet je zeker dat je toestel triband is en dat het zal werken met de aanwezige netwerken.

* OF je neemt geen mobiel mee, koopt er ook geen, maar gaat in de vele aanwezige internetcafe's internetten, chatten en Skypen!!! Skype heben wij gebruikt tijdens onze reis van een jaar door oa het Midden Oosten. Als je gratis wil bellen via computer en Skype, zorg je dat de mensen in NL met wie je belt/skypt, ook Skype-lid zijn geworden. Als je naar een gewone landlijn wil bellen (bv naar iemand de geen internet heeft of er geen raad mee weet...) dan bel je met Skype zeer voordelig, vooral in de streken waar jij gaat reizen, o, 17 cent per minuut...

Succes met voorbereiden!!

Robin en Heleen
ik sluit me bij Robin aan.

verder nog een tip: Zonde van het mobiel abonnementsgeld dat je blijft doorbetalen, terwijl je niet belt? Je kunt je abonnement bijna altijd om laten zetten naar een prepaidvariant (wel even doorvragen). Je neemt vervolgens je simkaart er uit, bewaart hem in de keukenla en gaat met een lege telefoon op pad. Op je bestemming koop je zoals gezegd een prepaidkaartje en die stop je er in. Op die manier betaal je geen abonnementsgeld meer voor je nederlandse provider, maar behoudt je wel je nummer voor als je weer terug bent.

Robin en Thijs hebben wel gelijk, een prepaid simkaart is nog het beste.

Groetjes,
Raoul
Heeft er iemand ervaring met www.trendcall.nl?

Op de website worden Nederlandse simkaarten aangeboden waarmee je bijna overal ter wereld bereikbaar bent voor 20 cent per minuut. Dat lijkt me wel zo handig voor het thuisfront, want die kunnen je dan gewoon op een Nederlands nummer bellen.
Als ik jou was zou ik eens kijken hoe Pocketmail werkt. www.pocketmail.com.

Op (bijna) elke telefoon kun je dan e-mail uitwisselen. waardoor je regelmaitig toch wat van het thuis front kunt horen. Daarnaast kun je collect call bellen voor de overige gevallen.

Je bent wel een abonnementsgeld kwijt per maand maar bent niet meer afhankelijk van internet cafe's en dergelijke. Zeker in combinatie van een palm PDA is het, wat mij betreft te verkiezen boven een mobiel.

Groet,

Menno