Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen door Ierland zomer 2012 - Forum Wereldfietser

Fietsen door Ierland zomer 2012

Hoi Allemaal,

Al van jongs af aan ga ik op fietsvakantie en heb al zo'n beetje heel Europa gezien. Nadat ik vorig jaar met de fiets door Canada heb getrokken, wil ik niets liever dan deze vakantie weer de fiets te pakken en een paar weken door Ierland te trekken (of naar een ander land: Zweden, Noorwegen en Italie trekken me ook wel en ben ik nog nooit geweest). Omdat in mijn nabije omgeving niemand een fietsvakantie echt ziet zitten, leek me dit een leuke manier om mensen tegen te komen die ook gek zijn op fietsen en samen op reis is toch wel wat gezelliger dan alleen.

Ik ben 24 jaar en het lijkt me het leukst om met mensen van ongeveer dezelfde leeftijd te fietsen. De periode maakt voor mij niet zoveel uit, als het maar ergens in de zomer is (jun/jul/aug). Ik fiets meestal zo ongeveer 90 km per dag, maar dat kan ook ooit meer of minder zijn. Verder gaat mijn voorkeur uit naar een camping en dan lekker zelf het eten klaar maken met een lekker biertje/wijntje erbij. Lijkt je dit wel wat, laat dan even een berichtje achter.

Groeten, Evi
Ierland, daar ben ik in 2002 geweest. Heerlijk zachte klimaat (maar soms wel vaak regen). Zelfs in Newcastle (Noord Ierland) groeien er palmbomen!
Probeer eens met deze eerder verschenen topics: http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... 12&t=15611
Succes Evi. Zoals via pm gemeld, zijn mijn plannen voor een rondje Ierland even naar de achtergrond verdrongen door iets duurdere reizen dit jaar (Trekken door India en een weekje Ibiza).

Moest ik toch nog geld overhouden voor een rondje Ierland, zal ik trachten iets te laten weten.
Hoi Evi,

Kom ook eens naar een weekend van de Wereldfietser, daar ontmoet je een hoop potentiële kandidaten. Morgen is er een nieuwjaarsbijeenkomst in Utrecht en volgende week is er weer een tocht in Zuid Holland. We hebben ook een speciaal jongeren weekend. Hou de volgende link maar in de gaten. http://www.wereldfietser.nl/activiteiten

Succes met het vinden van een reisgenoot en veel plezier met het voorbereiden!
@blanche: Gisteren kon ik er helaas niet bij zijn, ik had al een andere nieuwjaarsborrel. Maar dat jongeren weekend lijkt me wel leuk, ik zal de site eens in de gaten houden.

@iban jammer dat je plannen gewijzigd zijn, maar India klinkt ook wel supergaaf. Jij ook nog veel succes met je reisplannen! Als je nog geld over hebt dan hoor ik het wel :wink:
Martin E. van Doornik schreef:Ierland, daar ben ik in 2002 geweest. Heerlijk zachte klimaat (maar soms wel vaak regen). Zelfs in Newcastle (Noord Ierland) groeien er palmbomen!
Probeer eens met deze eerder verschenen topics: http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... 12&t=15611
Die video brengt me wel in de stemming, mooie beelden! Van die regen heb ik inderdaad gehoord, maar de natuur is daar natuurlijk niet voor niets zo mooi. Ik wist trouwens niet dat het daar zo zacht was, wel goed om te weten. Heb jij de tocht alleen gedaan?
Evi schreef:@blanche: Gisteren kon ik er helaas niet bij zijn, ik had al een andere nieuwjaarsborrel. Maar dat jongeren weekend lijkt me wel leuk, ik zal de site eens in de gaten houden.
Eigenlijk zijn alle weekendjes wel leuk want Wereldfietsers kennen geen leeftijd - jong en oud deelt namelijk dezelfde passie en dus we doen niet aan generatiekloven :>
Blanche schreef:
Evi schreef:@blanche: Gisteren kon ik er helaas niet bij zijn, ik had al een andere nieuwjaarsborrel. Maar dat jongeren weekend lijkt me wel leuk, ik zal de site eens in de gaten houden.
Eigenlijk zijn alle weekendjes wel leuk want Wereldfietsers kennen geen leeftijd - jong en oud deelt namelijk dezelfde passie en dus we doen niet aan generatiekloven :>
Haha, daar heb je inderdaad gelijk in :wink:
Fietsen door canada lijkt me super. Waar ben je geweest of welke route heb je gereden?

Heb zelf nog nooit een fietsvakantie gedaan maar het lijkt me een heerlijk vrij idee. Uiteraard zou europa om te beginnen een beter idee zijn. Het lijkt me wel een geleur om je fiets met spullen heel in zo'n ver land te krijgen

Ben in de zomer alleen 40 dus niet echt van je leeftijd. :)
Evi schreef:Probeer eens met deze eerder verschenen topics: http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... 12&t=15611
Die video brengt me wel in de stemming, mooie beelden! Van die regen heb ik inderdaad gehoord, maar de natuur is daar natuurlijk niet voor niets zo mooi. Ik wist trouwens niet dat het daar zo zacht was, wel goed om te weten. Heb jij de tocht alleen gedaan?
Dat was inderdaad mijn video van mijn laatste tocht, inderdaad solo. Ierland is dat niet echt een probleem want je hebt met de Ieren zo aanspraak, echt gastvrij volk. Het leuke zijn de pubs met overal live muziek zeker als je een beetje van Ierse folk houd.

De regen viel eigenlijk ook wel mee, alleen in de 2de week enkele dagen de hele dag regen gehad. Als je het niet meer ziet zitten kan je zo een pub in gaan. :lol:

De temperatuur was ook in september nog wel ok. Alleen door dat het zo laat in het seizoen was waren veel campings al gesloten en waren er relatief weinig andere vakantiefietsers.
Beste Evi,
Ik ben Evert (21) uit provincie Antwerpen en ik ben geïnteresseerd in je plan.
Ik ben in Juli 2011 naar Barcelona gefiets met m'n maat en terug in m'n eentje, op een dikke maand tijd: het was geweldig. Verschillende opties liggen komende zomer voor me open; Noorwegen, Rome, Centraal Europa of Groot Brittannië.
Er is bij mij altijd een drang om van thuis uit te vertrekken met de fiets en ook aan te komen met de fiets maar voor GB is dat een ander paar mouwen natuurlijk.
Ik hou je op de hoogte hoe m'n plannen evolueren.

We deden tussen 100 en 150 km per dag en fietsten wel tamelijk stevig door (ik heb me op dat vlak vooral kunnen uitleven op de terugweg in m'n eentje).
Als ik met een vrouw meefiets zal ik me sowieso moeten inhouden maar dat klinkt evengoed als een uitdaging..
Dat kon nog wel eens tegenvallen, evert; ik heb inmiddels geleerd vrouwen niet te onderschatten - vrouwen kunnen ook hard fietsen :wink:
ja als je met Marianne Vos of Daphny van den Brand op pad gaat, wens ik je veel succes.....

al zou ik zeker mijn best doen om die niet uit het oog te verliezen :)
Evert, domme opmerking over fietsvrouwen. Daar scoor je echt niet mee. Maar goed je bent jong. Doe gewoon je eigen ding en met alleen fietsen is ook niets mis.
Als je zegt je te moeten inhouden als je weken met een vrouw op pad bent, krijg ik heel andere associaties over op welke manier je jezelf zou moeten inhouden... ;-))
hehe, ja Polling dat is waar;

Ik wil hier niemand onderschatten, trouwens mijn eigen niveau is momenteel niet echt hoog;
ik zal nog veel kilometers moeten trainen,
en zelfs al moet ik uiteindelijk onderdoen; wieltjeszuigen kan ook prettig zijn :P
EvertVdJ schreef:hehe, ja Polling dat is waar;

Ik wil hier niemand onderschatten, trouwens mijn eigen niveau is momenteel niet echt hoog;
ik zal nog veel kilometers moeten trainen,
en zelfs al moet ik uiteindelijk onderdoen; wieltjeszuigen kan ook prettig zijn :P
@EvertVdJ:

Leuke plannen, Rome en Noorwegen staan ook nog op mijn verlanglijstje, maar zoals de meeste andere mannen hier opmerken, zijn niet alle vrouwen langzaam op de fiets! Ik fiets vrijwel iedere dag 50 km naar mijn werk en ook in een redelijk tempo. Je moet maar eerst voor je zelf bedenken of je jezelf een hele vakantie wilt inhouden met fietsen ;)

Maar als je daar geen problemen mee hebt en ook af en toe wat minder kilometers wilt maken dan moet je me het nog maar even laten weten (ik fiets meestal rond de 100 per dag).

groetjes Evi
Hoi Evi,
Ik ben Gert-Jan, 29 jaar.
Je plan om in Ierland te fietsen lijkt me leuk. Zelf ben ik ook van plan om in Ierland te gaan fietsen. Ik heb het boekje van Benjaminse al liggen. Ik kan in de periode juli - augustus. Als je nog een fietsmaatje zoekt, mail me dan op gertjanklip@hotmail.com

Groeten Gert- Jan
100 km per dag is al flink genoeg voor mij hoor Evi. Ik zou alleen deze keer anderhalve maand op het zadel willen kruipen (grenzen wat verleggen he). Ierland is daarvoor iets te klein, maar misschien is er een (betaalbare) bootoverzet naar Groot-Brittannië? Dan kan ik daar mijn reis eventueel verderzetten (of beginnen)
Hoi Evert,

Klinkt wel goed en 100 km per dag moet lukken :), hangt ook af van de hoeveelheid bergen natuurlijk, maar volgens mij valt dat wel mee, ik heb ook nog wat anderen gevonden die wel mee zouden willen fietsen, wellicht kunnen we met een groepje gaan?

@gertjan: wellicht dat jij hier ook interesse in hebt?

groeten Evi
Hoi Evi en Evert,

Ik heb hier zeker interesse in!
Het lijkt me leuk om met een groepje te fietsen.
Hebben jullie al ideeen voor een route? Bijvoorbeeld met de veerboot naar Harwich en dan London - Liverpool en vervolgens naar Dublin met de veerboot om dan de groene route (Ierland) van benjaminse te maken om maar iets te noemen.
Ik kan in de periode juli - augustus.
100 km per dag is voor mij geen probleem. Ik heb dan net alpe d'huzes achter de rug. Dus conditioneel zit het wel goed.
Ik ben benieuwd.

Groeten
Gert-Jan