Additionally, paste this code immediately after the opening tag: slaapzak/matje nodig in Vietnam, Cambodja en Thailand - Forum Wereldfietser

slaapzak/matje nodig in Vietnam, Cambodja en Thailand

In december en/of januari willen we van Saigon naar Bangkok fietsen. We nemen geen tent mee omdat er voldoende andere mogelijkheden zullen zijn. Wel nemen we een lakenzak mee, al is het maar om in je eigen spullen te liggen. Maar is een self-inflating matje wel nodig, of kan dit ook thuisblijven?

Als het zo doorgaat met spullen thuislaten, heb ik mss aan een stuurtas genoeg. :lol:
Een lakenzak is genoeg. Koop er een van zijde, die weegt niks.
In hotelletjes is er niks aan de hand maar op sommige plekken is een sloop ook wel zo fris, ben je niet de hele nacht aan het schurken!

Zoals Peter al zei, slaapzak en matje lekker thuis laten.

Veel plezier Hans Stalpers
Wij hadden wel matjes, de dunste Thermarest. Die gebruikten we om de hardste matrassen wat aangenamer te maken, om eens een keer bij de monniken te slapen (op de grond) en één keer in een ter plaatse gehuurd tentje.
Het maakt de overnachtingsmogelijkheden dus wat ruimer, maar absoluut nodig is het niet.
Ik ben net voor de Kerst teruggekomen van zes weken Thailand. Er zijn zoveel leuke, nieuwe overnachtingsadressen bij gekomen. Vieze kamers kom je in Thailand bijna niet meer tegen, of er is wel een beter hotel, guesthouse of resort aan de overkant, om de hoek of een paar straten verder.
Ik heb het deze keer wat luxer gedaan met vaak een zwembad. Toch vielen de prijzen mee. Het zwembad induiken is een climax na een dagje fietsen. En dat in diverse streken die totaal niet beschreven staan in de Lonely Planet. Ik heb mijn lakenzak en sloop deze keer niet hoeven te gebruiken. In Cambodja is het wél handig om een lakenzak en sloop bij de hand te hebben.
Een lakenzak en sloop is inderdaad geen overbodige luxe in die landen, maar een slaapmatje zou ik gewoon thuis laten, nergens voor nodig. en als je dan eens een keer iets minder comfortabel ligt, ach dan slaap je de volgende nacht toch gewoon weer ergens anders.