Additionally, paste this code immediately after the opening tag: St. Jacobsroute deel 2 - Forum Wereldfietser

St. Jacobsroute deel 2

In juli 2012 willen mijn vader en ik deel 2 van de Santiago route fietsen. Deel 1 hebben we in 2008 gefietst. De route begint in Tours en eindigt in St. Jean Pied de Port of Oloron St. Marie.

We vinden het alleen erg lastig met het vervoer. We hebben nu bedacht om met de auto en fietsendrager naar Tours te rijden, daarna te fietsen tot einde deel 2 en daarna met de trein en fiets in trein terug naar Tours. Van daaruit weer met de auto naar huis.

Heeft iemand advies / ervaring met het vervoer vanuit Oloron St. Marie of St. Jean Pied de Port? :roll:
vliegen met Transvais / Raynair?
Er zijn in die periode ook diverse fietsbusmogelijkheden, voor zowel de heen- als de terugreis. Kijk eens bij Cycletours of google eens wat rond.
Saint-Jean-Pied-de-Port heeft wel een station, maar op de planners van DB en SNCF komt er eigenlijk geen reële verbinding naar Tours uitrollen als je een fiets hebt. Je zou nog kunnen informeren bij de Treinreiswinkel.
Een andere mogelijkheid is met de trein vanuit Nederland naar Parijs/Tours en dan terugvliegen met Transavia vanuit Biarritz (driemaal per week).
Gewoon met de trein!
Van Antwerpen naar Rijsel.
Van Rijsel gaat dagelijks om 12:38 uur een rechtstreekse TGV met fietsplaatsen naar St Pierre des Corps (dit is het TGV-treinstation net buiten Tours). Aankomst 15:21 uur.
Je moet een fietsplaats reserveren. De fietsplaatsen zijn beperkt.
Vanaf Bordeaux gaat een trein terug naar Rijsel.
Vraag een reisroute bij de Treinreiswinkel. Zij kunnen ook ruim van te voren alle reserveringen voor je doen: http://www.treinreiswinkel.nl
De treinreiswinkel is ook op de Fiets en Wandelbeurs op 11 en 12 februari in de Amsterdam-RAI. Daar is eveneens een pelgrimspaviljoen vol informanten met waardevolle informatie over de route en mogelijkheden voor voor- en natransport. Clemens Sweerman, de samensteller van de route, verzorgt lezingen.
http://www.fietsenwandelbeurs.nl
Bedankt voor de reacties :!:

De fietsbus is helaas geen optie omdat we de eerste week van juli willen gaan fietsen, dan gaan er nog geen bussen naar Tours toe.

Met de treinreiswinkel heb ik contact gehad, daar zijn wel wat mogelijkheden alleen is de reistijd erg lang.

Vliegen wordt lastig aan gezien we dan eerst met de trein heen moeten naarTours incl fiets. Volgens mij is dat lastig. Daarna terug de fiets door Soetens laten ophalen en zelf met de trein en daarna vliegtuig naar Rotterdam. Daarna vanuit Rotterdam weer met de trein wat lastig is gezien de locatie van het vliegveld daar. :lol:
De treinreis is lang (wat is lang?) en als je de treinreiswinkel geloofd haast een expeditie opzich, maar uiteindelijk erg goed te doen, door de "nieuwe(?)"fiets ophang systemen moeten je tassen van de fiets wat chaotisch kan zijn bij overstappen. Maar met een ortlieb schouderband of ander span bandje maak je er een paar schouder tassen van en is het een peuleschil, afhankelijk van je pak gewicht natuurlijk.
sparge schreef:Vliegen wordt lastig aan gezien we dan eerst met de trein heen moeten naarTours incl fiets. Volgens mij is dat lastig. Daarna terug de fiets door Soetens laten ophalen en zelf met de trein en daarna vliegtuig naar Rotterdam. Daarna vanuit Rotterdam weer met de trein wat lastig is gezien de locatie van het vliegveld daar. :lol:
Waarom zou je de fiets door Soetens laten ophalen? Die kan toch gewoon mee in het vliegtuig?