Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Deore of SLX schijfremmen - Forum Wereldfietser

Deore of SLX schijfremmen

Op mijn volgende MTB worden de standaard avid elixers vervangen door Deore schijfremmen. Dit vanwege de minerale olie in de shimano's en ik tot nu toe geen fijne ervaringen heb gehad met dot olie, maar dat terzijde. Zou er een goede reden zijn om geld te steken in SLX remmen?
Ehm... dit lijkt me niet de beste plek om te informeren naar schijfremmen. Vakantiefietsers hebben het daar niet zo op.

Ik denk dat je beter geholpen kan worden op http://www.mountainbike.nl/forum/
Johojo schreef:Op mijn volgende MTB worden de standaard avid elixers vervangen door Deore schijfremmen. Dit vanwege de minerale olie in de shimano's en ik tot nu toe geen fijne ervaringen heb gehad met dot olie, maar dat terzijde. Zou er een goede reden zijn om geld te steken in SLX remmen?
Ik heb een fiets met SLX, een met LX en ben met allebei tevreden*) . Gewone Deore lijkt me ook prima, zou zo niet weten wat de grote verschillen moeten zijn.

*) veel beter in mijn geval dan het spul van de firma Hopeloos ;)
Hope remmen (op al mijn fietsen)
Christophorus schreef:Ehm... dit lijkt me niet de beste plek om te informeren naar schijfremmen. Vakantiefietsers hebben het daar niet zo op.

Ik denk dat je beter geholpen kan worden op http://www.mountainbike.nl/forum/
De opinie van vakantiefietsers over schijfremmen ken ik en deel ik. Er zitten hier genoeg MTB-ers dacht ik zo. Op het MTB heb ik ook gepost, krijg ik als reactie: betere doseerbaarheid en remkracht... tsja. Dat is een beetje als vragen wat er gebeurt als je in water springt. En als antwoord krijgen: Dan wordt je nat.

@Marten,

Dank je, ik laat het gewoon bij Deore. Volgens mij moet dat ook goed genoeg zijn.
Zou persoonlijk kijken naar XT remmen...die remmen echt extreem goed, zijn goed in te stellen, zowel remkracht als ruimte tussen schijven en remblokken.
De instellingsmogelijkheden zijn wat mij betreft wel een stuk belangrijker dan de remkracht aangezien alle schijfremmen tov canti's n stuk beter remmen.