Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wildkamperen, gespannen/ontspannen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wildkamperen, gespannen/ontspannen?

Wat doen jullie eigenlijk met jullie spullen? Laat je het meeste in de fietstassen, of zeul je alles je tent in?
rogierius schreef:Wat doen jullie eigenlijk met jullie spullen? Laat je het meeste in de fietstassen, of zeul je alles je tent in?
De 'onmisbare' spullen de tent in. En als ze mijn onderkleding stelen, is vervangbaar :D .
Ik laat zoveel mogelijk in mijn tassen die ik netjes onder het voortentje leg, met mijn rackpack op de voorgrond waar mijn brander, koffie, brood en honing etc in zit. Mijn stuurtasje met foto camera en papieren achter mijn slaapplek en de headlight kan ik op de tast ter hand nemen. Verder een petfles waar ik s'nachts een plasje in doe zodat ik niet in de kou of regen mijn slaapzak uit moet, mocht dat nodig zijn. :wink:

Welterusten :D

Henk

kunst en fietswerk
Meestal mee de binnentent in, mede omdat ik met oordoppen slaap. Ook heb ik niet zo'n zin dat knaagdieren zich door mijn tassen heen vreten op weg naar voedsel. Tassen heb ik daarom vlak bij me. Omwille van het comfort heb ik een ruime tweepersoons tent. Wat weer onhandig is in een dicht bos.
bikelike schreef:Meestal mee de binnentent in, mede omdat ik met oordoppen slaap. Ook heb ik niet zo'n zin dat knaagdieren zich door mijn tassen heen vreten op weg naar voedsel. Tassen heb ik daarom vlak bij me.
Da's wel maf. Ik heb juist de tassen met voedsel in de buitentent omdat ik niet wil dat knaagdieren de tent aanvreten. De tas met etenswaar leg ik overigens weer bovenop mijn stoeltje. Dat helpt in ieder geval tegen egels. Die heb ik best regelmatig op bezoek gehad. Ik had er genoeg van dat ik zo'n prikbol moest oppakken om hem tientallen meters te verhuizen zodat hij niet terug zou komen.
Leon
Leon schreef:
bikelike schreef: Die heb ik best regelmatig op bezoek gehad. Ik had er genoeg van dat ik zo'n prikbol moest oppakken om hem tientallen meters te verhuizen zodat hij niet terug zou komen.
Leon
Ze stikken meestal van de vlooien ook :D
Leon schreef:Da's wel maf. Ik heb juist de tassen met voedsel in de buitentent omdat ik niet wil dat knaagdieren de tent aanvreten. De tas met etenswaar leg ik overigens weer bovenop mijn stoeltje. Dat helpt in ieder geval tegen egels. Die heb ik best regelmatig op bezoek gehad. Ik had er genoeg van dat ik zo'n prikbol moest oppakken om hem tientallen meters te verhuizen zodat hij niet terug zou komen.
Leon
Egels eten insecten en heel veel regenwormen. Wat eet jij Léon?
Egels eten ook kaas, mijn hele lekkere Oostenrijkse kaas, om precies te zijn.
Toch beter 2 egels in de vooraadzak dan 1 slang in de slaapzak :?
Of een giga grote spin die in mijn tas zat.... brrrr

Afbeelding

Welke slang is dit??

Henk

kunst en fietswerk
Zo maak je het de lezertjes wel erg lastig :oops:

Afbeelding

Peter
Of dit ding op je kussentje :(

Afbeelding

Henk

kunst en fietswerk
Onze spullen gaan allemaal mee de tent in.

De tassen passen prima in de voortent en de stuurtas gaat mee de binnentent in.

We hebben nog nooit last gehad van dieren die op het eten afkwamen al hebben we soms wel eens wat miertjes die de etensgeur hebben opgesnoven, maar we hebben ze nog niet in de etenstas gevonden.
het valt in elk geval te overwegen je fietsschoenen in de binnentent te zetten:
--In cyprus deed ik dit niet, en een of andere straathond (gezien) heeft een van mijn schoenen gepakt, waarop ik de rest van Cyprus rondfietste met een schoen en een doucheslipper
--In Tanzania deed ik dat ook niet, toen ik de volgende mijn rechterschoen aantrok, dacht ik: Wat zit tie toch strak. De schoen maar eens uit gedaan, en na wat geschud, kwam er een hele grote, harige vogelspin uit (die het avontuur overigens overleefd had)
Afgelopen zomer sliep ik drie weken in een olijfboomgaard in zuid Albanië. Het is een gebied waar je schorpioenen aantreft. Niet supergrote, maar wel venijnige. Het was spannend om 's nachts mijn bedje op te zoeken. Ik dacht: als het gebeuren moet, dan gebeurt het. De oude vrouwtjes uit de omgeving zeggen dat zo'n beet het bloed zuivert.

Tip: schorpioenen willen nog wel eens in (warme) schoenen kruipen. Zo was eerder in diezelfde olijfgaard een Nederlandse vrouw te grazen genomen; die kon naar het ziekenhuis wegens de hevige pijn. Neem dus je dampende schoenen maar lekker mee de binnentent in :wink:.

Afbeelding