Ik heb er inderdaad geen spijt van dat ik voor Luxemburg gekozen heb!
Ik ben gewoon in Twente (Tubbergen) begonnen, (zou even overnachtingsplaatsen noemen dan is de weg te volgen) toen richting Doetinchem, daarna door duitsland (kleven, goch, weeze airport) naar venlo, van Venlo naar roermond, toen de maas gevolgd naar iets boven Maastricht (daar gezellig met een andere wereldfietser op de camping gezeten), van daar besloten om kaarten te kopen omdat ik helemaal gek werd van het verdwalen:P, dus ik raad je aan of in NL LF routes te fietsen (is om maar omdat je minder verdwaalt ben je denk ik uiteindelijk sneller). toen ben ik belgie in gegaan (gelijk het franse gedeelte, had ik niet op gerekend maar geeft wel een lekker vakantie gevoel!!) via verviers, theux, spa naar trois pont (tussen spa en trois pont ligt een beste bult, echt zwaar maar uiteindelijk heel leuk!!) toen vielsalm, gouvy, grens over naar lux naar weiswampach, (regen regen regen de hele dag van theux naar weiswampach) van daar door iets naar beneden ter hoogte van cerveux naar links naar de grens met duitsland toen, en vanaf daar via de grens naar vianden en echternach gefietst (super mooie weg), en van echternach door naar Luxemburg stad! (nog een mooiere weg, soms bizar stijl, op is dat zwaar maar naar beneden leuk! (60 km/h + met 30 kg bagage is alleen wel een beetje wankel:P) Ik heb er 7 dagen in totaal over gedaan, en dat vond ik voldoende (na nog 2 dagen lux stad) en ben toen met de trein terug gegaan (ging ideaal en niet eens super duur!). In nl heb ik dus veel op kleine wegen gefietst, belgie heel veel gewoon grote weg (80 weg, voelde ik me veilig! en in lux zou ik zo min mogelijk langs de 7 fietsen (als je google maps lux kijk zie je de 7 wel) wat daar voelde ik me niet zo veilig.
Ik zie alweer dat het geen overzichtelijk verhaal is geworden:P en dat was het de hele reis eigenlijk ook:P omdat ik niets heb gepland is deze weg ook maar gewoon spontaan ontstaan, ik heb steeds savonds de route van de volgende dag uitgestippeld (in grote lijnen) en dan keek ik rond 3/4 uur wel weer waar in de buurt mogelijk een camping was. de volgende keer zou ik waarschijnlijk meer via LF routes doen omdat je dan ook meer mensen tegen komt (wat vaak erg gezellig is!)
Als je meer vragen heb roep maar!!