Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 20" voorwiel met naafdynamo voor schijfrem - Forum Wereldfietser

20" voorwiel met naafdynamo voor schijfrem

Ik ben op zoek naar een tweede hands voorwiel:
  • - 20"
    - stevige velg en spaken
    - naafdynamo voor schijfrem (6 bolt)
    - quick release
Graag hoor ik als je zoiets nog in de schuur hebt liggen. :-)

Groeten - andreas
Is dit misschien wat voor je,

http://www.ligfiets.net/advertisement/1 ... 16-30.html

Groet Henk
Henk, hartelijk bedankt!
Ook is deze juist niet voor schijfrem weet ik nu wel nog een plek waar ik op zoek kan gaan. Was ook te leuk geweest met een Schmidt naafdynamo, puh... :-)
Groeten - andreas
Zondde, ik denk dat ik de laatste net een paar jaar geleden gekocht heb voor €60,-. Die draaid nu keurig in mij Meks carbon voorvork, zorgt voor een bak lich voor en achter en tijdens de vakantie voor het laden van de telefoon, Verder remt de remschijf met de schijfrem prima.
Tweede hands zal je ze dus niet snel tegen komen, Laten spaken kan als je een losse naafdynamo en velg koopt en een beetje vriendjes bent met een fietsen maker (ja wel dan kan ook; het zijn niet allemaal boeven die overjarige Koga's verkopen :) )
Succes
Erik
Hej Erik,
bedankt voor je advies. Spaken vind ik geen probleem, dat doe ik wel zelf. Als dus iemand een naafdynamo of een velg heeft liggen, hoor ik het ook graag. Allebei het liefst in zwart.
Groeten - andreas
Beste Andreas,

De meste naafdynamo''s zwerven niet in garages en fietsenschuurtjes rond maar zitten meestal al in een wiel gespaakt en de meeste velgen zitten al weer vast aan een naaf. Las zal je ze niet zo snel in het wild tegen komen.
Kijk eens bij Rose versand of op fietspunt.nl
Reken wel op een aardig bedrag. Zorg er ook voor dat het een dynamo is die ook bedoeld is voor 20 inch wielen (andere wielmaat=andere as draaisnelheid).Voor zo ver ik weet is SON de enige die ze ook voor 20 inch wielen maakt. Als je die aanschaft, dan maakt de prijs van de velg niet meer zo veel uit.
Bedenk me net dat de firma Hafa in Ommle ook wel wat kan leveren op dat gebied (www.hafa.nl dacht ik)
Groeten en succes
Erik