Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Mensen willen van alles, vervolgens mag het niks kosten en achteraf zeuren dat hun E100,- lakwerkje er 'toch niet zo strak op zit' als de verwachting was.Matthie9000 schreef:Dat is inderdaad fors aan de prijs; je kunt zelf vrijwel alles van het frame afschroeven (kun je het meteen goed schoonmaken) en het kost ongeveer €30 aan materiaal (maar meer kan zeker ook; onder die €145 blijf je vast wel) om een balhoofdstel en trapas te kunnen (de)monteren; als je een kaal frame aanleverd zou herspuiten niet veel meer dan €100-€150,- mogen kosten lijkt me?
Als je een kaal frame goed aanleverd lijkt mij het voor professionals niet meer dan 1-2 uur werk om een frame netjes in één kleur te spuiten, daar komen uiteraard materiaalkosten bij; maar dan nog; €100-€150 lijkt mij geen vreemde prijs. Ik bedoel uiteraard geen fancy kijk-eens-wat-wij-in-amerika-kunnen spuitwerk met logo's en andere onzin.pedalman schreef:Mensen willen van alles, vervolgens mag het niks kosten en achteraf zeuren dat hun E100,- lakwerkje er 'toch niet zo strak op zit' als de verwachting was.Matthie9000 schreef:Dat is inderdaad fors aan de prijs; je kunt zelf vrijwel alles van het frame afschroeven (kun je het meteen goed schoonmaken) en het kost ongeveer €30 aan materiaal (maar meer kan zeker ook; onder die €145 blijf je vast wel) om een balhoofdstel en trapas te kunnen (de)monteren; als je een kaal frame aanleverd zou herspuiten niet veel meer dan €100-€150,- mogen kosten lijkt me?
Het is duidelijk dat je krijgt 'waar je voor betaald'. Kijk eens naar het spuitwerk dat USA-framebouwers kunnen afleveren - logisch dat dat wat mag kosten.
Ergo: wil je echt wat moois en vind je dat het frame het waard is (en waarom niet?) reken voor een echt mooi resultaat zo'n E300,-