Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste fietstocht (ideeën gevraagd) - Forum Wereldfietser

Eerste fietstocht (ideeën gevraagd)

Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum.
Ik vind fietsen erg leuk en wil graag in het voorjaar/zomer 2012 een fietstocht maken. Ik ben in het voorjaar nog 16 en in de zomer ben ik 17. Conditie is redelijk al zeg ik het zelf.
Nu weet ik niet of er iemand mee wil van mijn vrienden, en heb ik ook niet heel veel geld voor dure hotels etc.. en daarbij moet het ook echt niet té ver zijn

Ik vroeg me dus af of jullie ook leuke ideeën hebben voor een eerste tocht. Ik woon in Overijssel.
Welkom op het forum.

Op dit forum kun je veel links vinden naar fietsvakantieverhalen waaronder die van ons:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... /index.htm

Zoals je zult zien is lowbudget fietsen mogelijk.

Harry
Misschien kun je je aansluiten bij de jongelui die de Groene Weg gaan fietsen (ander draadje). Dat is een prima tocht om mee te beginnen. Als het te lang is kun je eerder afzwaaien (vb. in Luxemburg of verderop in Frankrijk) en een trein pakken of omdraaien en terugfietsen (via een andere route: de Groene Weg heeft twee varianten door de Ardennen en in Nederland kun je makkelijk een knooppuntenroute improviseren).

Lisette
Hallo,

Welkom.
Toen ik juist gedaan had met de middelbare school (18 jaar) heb ik, samen met een vriend, voor het eerst een meerdaagse fietsreis gemaakt. De bestemming was de Mont-Ventoux in Frankrijk (op de top natuurlijk ;-) ). We vertrokken vanuit Ninove in België met onze koersfiets + stuurtasje + zadelpenbagagedrager + bijhorende fietstas (niet waterdicht :-) ), 1500 km (niet de kortste weg natuurlijk :-) ) en 10 dagen later stonden we op onze bestemming (reken 300 km? extra vanuit Overijssel). We hadden op voorhand jeugdherbergen gereserveerd (€5-€20 per dag, met de tent zal waarschijnlijk goedkoper zijn). Onze route was dan ook afhankelijk van de jeugdherbergen, de route ertussen bepaalden we via gewone Michelin-kaarten.

Veel plezier met het zoeken naar een bestemming.

Gregory
Welkom en leuk dat je wil gaan fietsen deze zomer!

Mijn eerste echte tocht was van Rotterdam naar Barcelona, met de route van Benjaminse als leidraad. Een hele leuke tocht om te fietsen en onderweg vind je voldoende campings. Frankrijk is erg leuk en mooi fietsen, met aardige mensen, voldoende winkels onderweg en volop lekker eten (vind ik ook erg belangrijk!).

Dichterbij huis is Duitsland een prima bestemming, er zijn daar zoveel routes waar je uit kunt kiezen voor als je niet zelf alles wil uitzoeken. Er zijn daar korte routes, maar ook een langere route zoals bijv. naar Berlijn. Sommige routes staan aangegeven en/of beschreven in boekjes (zie deze link bijvoorbeeld) waar ook de campings genoemd worden. Deze route lopen vaak over kleine, rustige wegen. Duitsland is afwisselend, heuvels, pittige klimmetjes en ook vlakke gebieden. Ook in Duitsland zijn veel campings, wel iets minder dan in Frankrijk.

Afgelopen zomer heb ik ongeveer drie weken in Duitsland gefietst en dat was geweldig met allerlei aardige mensen die me thuis uitnodigden en allerlei verhalen vertelden. Natuurlijk is ook de taart in Duitsland al een reden om daar te gaan fietsen ;-)! Ander voordeel is dat het leven in Duitsland wat goedkoper is dan in Nederland, je kan daar vaak heel goedkoop 's avonds een prima maaltijd eten.

Ook reis je vanuit Duitsland met de trein relatief goedkoop en makkelijk weer terug naar Nederland. In Frankrijk is dat helaas een ander verhaal, daar moet je op internationale treinen veel moeite doen om je fiets mee te mogen nemen en het is ook een stuk duurder dan vanuit Duitsland.

Maar eigenlijk geldt: overal kun je leuk fietsen. Ook in Nederland kun je een mooie, afwisselende route uitstippelen en er zijn in NL zeker voldoende campings. Ik zag pas dat er een ANWB boekje is met meerdaagse tochten in Nederland, met daarin ook campingtips. Er zijn diverse lange afstandroutes (LF) en zoals Lisette al schreef: via knooppunten kun je ook zelf een leuke route uitzetten.

Wat je ook kiest, op de fiets is het algauw leuk!
Misschien lijkt het op het eerste gezicht niet zo heel erg spannend, maar als eerste tocht een Rondje Nederland over de LF-foutes kan ook heel leuk zijn. Je kunt overal in NL van start gaan.

Meer info:
http://www.nederlandfietsland.nl/landel ... -lf-routes

of gewoon even googlen op "ronde van nederland fiets" of "rondje nederland fiets":
http://www.google.nl/search?q=ronde+van+nederland+fiets
http://www.google.nl/search?q=rondje+nederland+fiets
Zo heb ik afgelopen jaar ook mijn eerste fietsvakantie gedaan. Ik heb zelf een route uitgestippeld met knooppunten en LF-routepunten. Tussendoor overnacht bij bed&breakfast. Het was mij erg goed bevallen. Het was maar drie dagen, dit jaar een rondje Nederland.
rbregt schreef:Misschien lijkt het op het eerste gezicht niet zo heel erg spannend, maar als eerste tocht een Rondje Nederland over de LF-foutes kan ook heel leuk zijn. Je kunt overal in NL van start gaan.

Meer info:
http://www.nederlandfietsland.nl/landel ... -lf-routes

of gewoon even googlen op "ronde van nederland fiets" of "rondje nederland fiets":
http://www.google.nl/search?q=ronde+van+nederland+fiets
http://www.google.nl/search?q=rondje+nederland+fiets
Hallo Tob69,

Welkom in dit forum! Tja het ligt naast je conditie ook een beetje aan je persoonlijkheid welke tocht voor jou het meest geschikt is. Raak je niet nerveus van het onbekende- dan maakt het land waar je naartoe gaat niet zoveel uit. Is het toch een beetje spannend allemaal dan zou ik in Europa blijven in Nederland of in een land dat dichtbij ligt en op Nederland ligt. Is het allemaal toch niets dan ben je ook weer zo thuis.

In dit forum heb je onder de knop Forumindex een aantal knoppen naar bijvoorbeeld Europa enzv. en helemaal bovenaan vind je de FietsvakantieWiki met uitgebreide landeninformatie. Daarnaast is er in het voorjaar ook altijd een jongerenweekend. Zie de knop Activiteiten; ik weet niet zeker of hij al gepland is.

En dan mijn stokpaardje :arrow: Visuele inspiratie vind je op WorldCycle Videos, het videoplatforum van de Wereldfietser. Hier vind je meer dan 1240 videos verdeeld in negen regio's waaronder Europa (ga hiervoor naar de knop Videos, rechtsonder staan de mappen) http://vimeo.com/groups/wereldfietser

Veel voorbereidingsplezier!
Blanche schreef:Hallo Tob69,

Welkom in dit forum! Tja het ligt naast je conditie ook een beetje aan je persoonlijkheid welke tocht voor jou het meest geschikt is. Raak je niet nerveus van het onbekende- dan maakt het land waar je naartoe gaat niet zoveel uit. Is het toch een beetje spannend allemaal dan zou ik in Europa blijven in Nederland of in een land dat dichtbij ligt en op Nederland ligt. Is het allemaal toch niets dan ben je ook weer zo thuis.

In dit forum heb je onder de knop Forumindex een aantal knoppen naar bijvoorbeeld Europa enzv. en helemaal bovenaan vind je de FietsvakantieWiki met uitgebreide landeninformatie. Daarnaast is er in het voorjaar ook altijd een jongerenweekend. Zie de knop Activiteiten; ik weet niet zeker of hij al gepland is.

En dan mijn stokpaardje :arrow: Visuele inspiratie vind je op WorldCycle Videos, het videoplatforum van de Wereldfietser. Hier vind je meer dan 1240 videos verdeeld in negen regio's waaronder Europa (ga hiervoor naar de knop Videos, rechtsonder staan de mappen) http://vimeo.com/groups/wereldfietser

Veel voorbereidingsplezier!
Bedankt voor de informatie iedereen!
Ik ga mezelf eerst even goed inlezen.
Toto69 schreef: Bedankt voor de informatie iedereen!
Ik ga mezelf eerst even goed inlezen.
Goed plan; als je klaar bent met lezen, heb je vast nog veel meer vragen. :wink: Bedenk dan: hoe gerichter je je vragen stelt, hoe nuttiger de antwoorden zullen zijn.

Voor het eerst op fietsvakantie kan op heel veel manieren. Hoewel de meeste berichten hier gaan over met een speciale vakantiefiets van camping naar camping of hotel naar jeugdherberg trekken volgens een van tevoren bepaalde route (zelf uitgestippeld of uit een boekje), is er nog veel meer denkbaar. Mijn eerste fietsvakantie: op een gekregen Halfords-fiets (uitstekende optie omdat je dan vanzelf leert sleutelen) langs vrienden en familie waar ik kon overnachten; van Rotterdam naar een vriend in Utrecht naar vrienden in Tilburg naar mijn oma in Zeeland. Ik had nauwelijks kampeerspullen en geen geld voor hotels e.d. Vrienden op de Fiets kende ik toen nog niet, tegenwoordig heb je ook nog dingen als Warmshowers en couch surfing. Later kocht ik een tent en fietste ik met loodzwaar luchtbed en twintig jaar oude slaapzak naar Texel; langzamerhand kwamen er handzamere spullen. Soms bedacht ik een bestemming waar ik heen wilde, soms bekeek ik per dag naar welke windstreek ik ging rijden. En dit jaar reed ik voor het eerst, na vijftien jaar, een route uit een boekje.

Het hangt er maar van af wat voor spullen/budget je hebt, hoe veel tijd je hebt voor je vakantie, maar vooral: wat jij leuk vindt!

Welkom op het forum, en veel plezier gewenst,

Carl
Carl schreef:
Toto69 schreef: Bedankt voor de informatie iedereen!
Ik ga mezelf eerst even goed inlezen.
Goed plan; als je klaar bent met lezen, heb je vast nog veel meer vragen. :wink: Bedenk dan: hoe gerichter je je vragen stelt, hoe nuttiger de antwoorden zullen zijn.

Voor het eerst op fietsvakantie kan op heel veel manieren. Hoewel de meeste berichten hier gaan over met een speciale vakantiefiets van camping naar camping of hotel naar jeugdherberg trekken volgens een van tevoren bepaalde route (zelf uitgestippeld of uit een boekje), is er nog veel meer denkbaar. Mijn eerste fietsvakantie: op een gekregen Halfords-fiets (uitstekende optie omdat je dan vanzelf leert sleutelen) langs vrienden en familie waar ik kon overnachten; van Rotterdam naar een vriend in Utrecht naar vrienden in Tilburg naar mijn oma in Zeeland. Ik had nauwelijks kampeerspullen en geen geld voor hotels e.d. Vrienden op de Fiets kende ik toen nog niet, tegenwoordig heb je ook nog dingen als Warmshowers en couch surfing. Later kocht ik een tent en fietste ik met loodzwaar luchtbed en twintig jaar oude slaapzak naar Texel; langzamerhand kwamen er handzamere spullen. Soms bedacht ik een bestemming waar ik heen wilde, soms bekeek ik per dag naar welke windstreek ik ging rijden. En dit jaar reed ik voor het eerst, na vijftien jaar, een route uit een boekje.

Het hangt er maar van af wat voor spullen/budget je hebt, hoe veel tijd je hebt voor je vakantie, maar vooral: wat jij leuk vindt!

Welkom op het forum, en veel plezier gewenst,

Carl
Bedankt Carl, voor je leuke bericht.

Mijn bestemming heb ik inmiddels redelijk zeker in gedachten, namelijk Parijs. Vanaf mijn woonplaats zo'n 560 km fietsen. Te doen voor een 1e keer? Ik lees van wel, dus ik hoop 't maar. Plan is Meivakantie of Zomervakantie 2012.

Traject, voor nu denk ik: Almelo - Eindhoven. Eindhoven - Charleroi. Charleroi - Laon. Laon - Parijs.
Dat lijkt me een leuk idee, naar de lichtstad fietsen!
Tijdens onze reis naar de Mont-Ventoux (zie hierboven) zijn we ook via Parijs gegaan. Daar hebben we overnacht in de jeugdherberg Auberge Jeunesse d'Artagnan (de prijs weet ik niet meer, maar de jeugdherberg was wel ok).
Verder zou ik ook niet door Charleroi zelf gaan. Ik heb er zelf nog niet gefietst, maar Charleroi lijkt me nu niet de meest aangename stad om door te fietsen (ik wil niet de communautaire tour opgaan hoor :-), dus mijn excuses aan de mensen die zich hierdoor beledigd voelen!). Ik zou eerder rond Charleroi heen fietsen, langs bijvoorbeeld Binche (carnavalstad :-)). Daar heb ik wel al gefietst en dat is wel een redelijk aangename streek.

Veel succes met de reis!

Gregory
Toto69 schreef: Mijn bestemming heb ik inmiddels redelijk zeker in gedachten, namelijk Parijs. Vanaf mijn woonplaats zo'n 560 km fietsen. Te doen voor een 1e keer? Ik lees van wel, dus ik hoop 't maar. Plan is Meivakantie of Zomervakantie 2012.
Gaaf! Ik ben dit voorjaar op de terugweg uit Spanje door Parijs gereden, en ik moet zeggen dat ik het heel erg stoer vond om door die stad te fietsen. Mijn moeder had nog gevraagd: "Je hoeft toch niet door Parijs he?" (Ik ben 38.) Nee hoor mam (tip: niet alles vertellen, en ik heb niet gelogen, het _hoefde_ niet).

Ik vond de Jacobsroute leuk rijden, die gaat via Breda-Cambrai-St-Quentin-Noyon-Compiegne naar Parijs over kleine weggetjes; komt natuurlijk wel van veel westelijker dan jij maar bv. vanaf Charleroi op St-Quentin aansluiten is het overwegen waard.

Is je meivakantie een week + nog een weekend? Dan haal je makkelijk 560 km fietsen en nog wat dagen om in Parijs rond te kijken natuurlijk! En in de zomervakantie kun je dan je volgende, langere tocht maken. :wink: Ik reed op mijn eerste vakantie zo'n 70-90 km per dag, dan had ik nog wat tijd om gebroken spaken te vervangen en losgelopen lagers aan te draaien onderweg. :) Bovendien vind ik dat je nooit te vaak kunt stoppen voor foto's - zeker op je eerste fietsvakantie!

Bon courage!

Carl
Deze zomer heb ik ook mijn eerste tocht gemaakt! (ben 19)
het is inderdaad slim om alles vroeg van te voren te plannen/er over na te denken want anders word het stressen maar ik raad je wel aan, laat je niet helemaal gek maken met alle mogelijkheden, kies een plaats zorg dat je fiets oké is, alle benodigde bagage (laat veel thuis:P je kan alles onderweg kopen als het moet) en gaan maar!
Ik heb me helemaal kapot gekeken op het plannen en is me fiets wel goed en welke route en ga ik dan daar langs of daar langs en steeds maar bang dat het niet de goede keus was, daar werd ik gek van en toen heb ik uiteindelijk alle plannen van tafel geveegd en bestemming Luxemburg (stad) gekozen (vanwege de afstand), snel info opgezocht over mooie plekken in het land en toen gewoon gegaan zonder route en alleen een wegenkaart (dat kan ik je op zich niet aanraden, zorgt voor veel verdwalen). maar uiteindelijk is het een super mooie reis geworden (ik denk dat elke reis waar ook naartoe mooi word!).
Als je nog wat meer wil weten van mijn reis of over de voorbereiding (tips of iets) kan je gewoon een pbtje sturen, ik help graag (alleen ik heb natuurlijk nog maar 1 reis gemaakt dus weet ook niet alles maar wel voor de eerste keer en de dingen die ik fout heb gedaan en de volgende keer anders zou doen)

Succes verder met voorbereiden!
(ben btw ook vanuit Overijssel vertrokken, Twente)
Eelcofietst schreef:Deze zomer heb ik ook mijn eerste tocht gemaakt! (ben 19)
het is inderdaad slim om alles vroeg van te voren te plannen/er over na te denken want anders word het stressen maar ik raad je wel aan, laat je niet helemaal gek maken met alle mogelijkheden, kies een plaats zorg dat je fiets oké is, alle benodigde bagage (laat veel thuis:P je kan alles onderweg kopen als het moet) en gaan maar!
Ik heb me helemaal kapot gekeken op het plannen en is me fiets wel goed en welke route en ga ik dan daar langs of daar langs en steeds maar bang dat het niet de goede keus was, daar werd ik gek van en toen heb ik uiteindelijk alle plannen van tafel geveegd en bestemming Luxemburg (stad) gekozen (vanwege de afstand), snel info opgezocht over mooie plekken in het land en toen gewoon gegaan zonder route en alleen een wegenkaart (dat kan ik je op zich niet aanraden, zorgt voor veel verdwalen). maar uiteindelijk is het een super mooie reis geworden (ik denk dat elke reis waar ook naartoe mooi word!).
Als je nog wat meer wil weten van mijn reis of over de voorbereiding (tips of iets) kan je gewoon een pbtje sturen, ik help graag (alleen ik heb natuurlijk nog maar 1 reis gemaakt dus weet ook niet alles maar wel voor de eerste keer en de dingen die ik fout heb gedaan en de volgende keer anders zou doen)

Succes verder met voorbereiden!
(ben btw ook vanuit Overijssel vertrokken, Twente)
Gaaf, ook een Twentenaar. Luxemburg klinkt ook wel heel goed nu je het zegt! En een stuk dichterbij, aangezien het mijn eerste tocht is misschien ook wel weer handig..
Hoe ging die tocht zoal? :)
Ik heb er inderdaad geen spijt van dat ik voor Luxemburg gekozen heb!
Ik ben gewoon in Twente (Tubbergen) begonnen, (zou even overnachtingsplaatsen noemen dan is de weg te volgen) toen richting Doetinchem, daarna door duitsland (kleven, goch, weeze airport) naar venlo, van Venlo naar roermond, toen de maas gevolgd naar iets boven Maastricht (daar gezellig met een andere wereldfietser op de camping gezeten), van daar besloten om kaarten te kopen omdat ik helemaal gek werd van het verdwalen:P, dus ik raad je aan of in NL LF routes te fietsen (is om maar omdat je minder verdwaalt ben je denk ik uiteindelijk sneller). toen ben ik belgie in gegaan (gelijk het franse gedeelte, had ik niet op gerekend maar geeft wel een lekker vakantie gevoel!!) via verviers, theux, spa naar trois pont (tussen spa en trois pont ligt een beste bult, echt zwaar maar uiteindelijk heel leuk!!) toen vielsalm, gouvy, grens over naar lux naar weiswampach, (regen regen regen de hele dag van theux naar weiswampach) van daar door iets naar beneden ter hoogte van cerveux naar links naar de grens met duitsland toen, en vanaf daar via de grens naar vianden en echternach gefietst (super mooie weg), en van echternach door naar Luxemburg stad! (nog een mooiere weg, soms bizar stijl, op is dat zwaar maar naar beneden leuk! (60 km/h + met 30 kg bagage is alleen wel een beetje wankel:P) Ik heb er 7 dagen in totaal over gedaan, en dat vond ik voldoende (na nog 2 dagen lux stad) en ben toen met de trein terug gegaan (ging ideaal en niet eens super duur!). In nl heb ik dus veel op kleine wegen gefietst, belgie heel veel gewoon grote weg (80 weg, voelde ik me veilig! en in lux zou ik zo min mogelijk langs de 7 fietsen (als je google maps lux kijk zie je de 7 wel) wat daar voelde ik me niet zo veilig.
Ik zie alweer dat het geen overzichtelijk verhaal is geworden:P en dat was het de hele reis eigenlijk ook:P omdat ik niets heb gepland is deze weg ook maar gewoon spontaan ontstaan, ik heb steeds savonds de route van de volgende dag uitgestippeld (in grote lijnen) en dan keek ik rond 3/4 uur wel weer waar in de buurt mogelijk een camping was. de volgende keer zou ik waarschijnlijk meer via LF routes doen omdat je dan ook meer mensen tegen komt (wat vaak erg gezellig is!)
Als je meer vragen heb roep maar!!
Eelcofietst schreef:Ik heb er inderdaad geen spijt van dat ik voor Luxemburg gekozen heb!
Ik ben gewoon in Twente (Tubbergen) begonnen, (zou even overnachtingsplaatsen noemen dan is de weg te volgen) toen richting Doetinchem, daarna door duitsland (kleven, goch, weeze airport) naar venlo, van Venlo naar roermond, toen de maas gevolgd naar iets boven Maastricht (daar gezellig met een andere wereldfietser op de camping gezeten), van daar besloten om kaarten te kopen omdat ik helemaal gek werd van het verdwalen:P, dus ik raad je aan of in NL LF routes te fietsen (is om maar omdat je minder verdwaalt ben je denk ik uiteindelijk sneller). toen ben ik belgie in gegaan (gelijk het franse gedeelte, had ik niet op gerekend maar geeft wel een lekker vakantie gevoel!!) via verviers, theux, spa naar trois pont (tussen spa en trois pont ligt een beste bult, echt zwaar maar uiteindelijk heel leuk!!) toen vielsalm, gouvy, grens over naar lux naar weiswampach, (regen regen regen de hele dag van theux naar weiswampach) van daar door iets naar beneden ter hoogte van cerveux naar links naar de grens met duitsland toen, en vanaf daar via de grens naar vianden en echternach gefietst (super mooie weg), en van echternach door naar Luxemburg stad! (nog een mooiere weg, soms bizar stijl, op is dat zwaar maar naar beneden leuk! (60 km/h + met 30 kg bagage is alleen wel een beetje wankel:P) Ik heb er 7 dagen in totaal over gedaan, en dat vond ik voldoende (na nog 2 dagen lux stad) en ben toen met de trein terug gegaan (ging ideaal en niet eens super duur!). In nl heb ik dus veel op kleine wegen gefietst, belgie heel veel gewoon grote weg (80 weg, voelde ik me veilig! en in lux zou ik zo min mogelijk langs de 7 fietsen (als je google maps lux kijk zie je de 7 wel) wat daar voelde ik me niet zo veilig.
Ik zie alweer dat het geen overzichtelijk verhaal is geworden:P en dat was het de hele reis eigenlijk ook:P omdat ik niets heb gepland is deze weg ook maar gewoon spontaan ontstaan, ik heb steeds savonds de route van de volgende dag uitgestippeld (in grote lijnen) en dan keek ik rond 3/4 uur wel weer waar in de buurt mogelijk een camping was. de volgende keer zou ik waarschijnlijk meer via LF routes doen omdat je dan ook meer mensen tegen komt (wat vaak erg gezellig is!)
Als je meer vragen heb roep maar!!
Bedankt voor de leuke beschrijving!
Je woont dus in Tubbergen als ik dat goed begrijp?
Ik woon zelf een paar km van Tubbergen af, in Almelo.. toevallig!
Misschien leuk om ooit samen een fietstocht te doen? Ik ken weinig mensen hier in de buurt die zo ver willen fietsen :P
Almelo! daar ben ik wel bekend, heb ik 6 jaar op school gezeten :P
Gelukkig dat je toch nog wijs ben geworden uit mijn warrige beschrijving!
Als je meer wil weten of tips voor voorbereiding wil hebben, laat het weten en ik zal je proberen te helpen, ik denk dat je er nu nog niet zo actief mee bezig gaat maar zodra het weer warmer gaat worden... (gaat het bij mij waarschijnlijk ook weer kriebelen:P en dan ga ik ook maar is denken of ik van de zomer weer een tocht maak of dat ik mijn geld moet sparen voor een andere reis)
Ik ken btw ook weinig andere mensen, de meeste verklaren me voor gek XD
De eerste keer heb je vermoedelijk nog niet alle spullen op orde, en dat zou wel eens beperkingen kunnen opleggen aan je bestemming en route. Hier dus wat suggesties: http://www.leonpoels.nl/fietsen/deeerst ... kantie.pdf
Voor de rest vind ik dat het in het drukke Europa veel voordelen heeft om een uitgewerkte route te rijden. Zie de site van de Europafietsers voor een overzicht van vele routes: http://europafietsers.nl/klik/routes-all.htm Verder heeft de Duitse uitgeverij Esterbauer ook veel leuke routes die je vanuit huis kunt doen: http://www.esterbauer.com/
Mijn suggestie zou zijn in de meivakantie een korte tocht te maken en met de verkregen ervaring iets groters te plannen voor de zomer.
Wim
Hier nog een twentenaar, ook voor het eerst hier op het forum. En
wil aankomend zomer 2012 ook mijn eerste fietstocht maken, alleen
iets langere tocht, namelijk praag (1100km, en met trein terug :lol: ).
Daarnaast ook low budget, camping of couchsurfing.
Zoek nog een fietsmaatje, dus als iemand interesse heeft hoor ik het graag. groeten