Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Anti-Atlas (Marokko) oktober 2011 - Forum Wereldfietser

Anti-Atlas (Marokko) oktober 2011

Kan het niet laten om toch wat foto's te posten. Voor de 3e keer naar Marokko geweest, dit keer met de MTB, en wat zuidelijker, namelijk de Anti-Atlas. Periode is laatste twee weken van oktober.

Rondje was globaal Agadir-Aglou-Sidi Ifni-Guelmim-Tafraoute-Igherm-Tagmout-Tisfriouine-Assrargh-Tagmout(een andere)-Taliouine-Tiout-Agadir.

Een selectie van 10 hieronder, meer foto's zijn hier te zien.

piste vanaf Amtoudi richting Tafraoute
Afbeelding

even tussendoor steken i.p.v. de saaie asfaltweg (nog steeds richting Tafraoute)
Afbeelding

overstekende kudde 's morgens net na het verlaten van Tafraoute
Afbeelding

uitgenodigd voor een kopje thee onderweg na een afdaling (in de regen!) van Igherm naar Tagmout
Afbeelding

direct vanaf Tagmout start 40 km piste richting Tisfriouine
Afbeelding

de grond is vol met mineralen en ander glimmend spul!
Afbeelding

een nieuw ontdekt stuk piste, op aanraden van een fransman in Tagmout: de safraan-regio rondom Assrargh
Afbeelding

tip bij vertrek uit Assargh voor de "weg": na het 4e dorpje rechts af, kan niet missen
Afbeelding

welkom in cactus-land, oftewel, hoe train je jezelf in banden plakken
Afbeelding

wild!
Afbeelding
Erg mooie foto's! Dank je voor het delen!

Ik krijg er al helemaal zin in.......
Mooi!!, Thanks for sharing,

Ik denk dat ik mijn Frans maar weer eens ga bijspijkeren, want daar kun je in Marokko toch ook mij uit de voeten? Of heb ik dat verkeerd?
Mmmmm, da's inderdaad even smullen. Mooie impressie.

Met het frans kom je inderdaad best ver. Echter, des te verder je van de bewoonde wereld komt, des te minder frans de mensen spreken.
In de afgelopen fietstocht in Marokko kwam ik vaak deuze voor douze (twaalf) tegen. Best logisch en zo zullen er nog wel wat taaleigenaardigheden zijn.
Bonjour, bon courage, argent, stylo en bonbon zijn onderweg de meest voorkomen woorden. Die oefen je maar even in het vliegtuig!
Loes