Roald,
Wat je wel moet weten is dat de Cobra's al geruime tijd niet meer door Coleman gevoerd worden. Volgens mij al sinds eind 2003 niet meer. Staat ook niet meer op de website.....
Je koopt dus een (meer dan) overjarig model. Op zich niets mis mee als je hem voor weinig krijgt....
Daarnaast werd hij gemaakt in 2 verschillende kwaliteiten doek (polyester en ripstop polyester) waarvan ook de coating verschilde....(ook van de tentbodem).
De nieuwe tenten van Coleman die de Cobra vervangen zijn de Epsilon 2 (erg klein) en evt. de Alpha (groter en semi-geodetisch), zie
www.coleman-eur.com tents, adventure. Je krijgt er dan wel gratis reflecterende scheerlijnen en naden bij...!!!
De door yeah! (?) genoemde Nashoba is een totaal andere tent dan de Cobra 2 (expeditietent, 4-seizoenen, met sneeuwflappen...en bijna net zo zwaar als je huidige tent, 4 kg.)
Een jaar geleden was ik ook op zoek naar een nieuw, niet te duur tentje en de Cobra was een van de kandidaten. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Robens Cloud 2, (krappe) 2 persoons, 2,1 kg. Robens is een klein Deens bedrijf dat tentjes maakt voor prijzen die vergelijkbaar zijn met Coleman. Prima materialen en afwerking en duidelijk lichter dan de Colemans.
Kijk eens op
www.robens.de, je wordt dan doorgestuurd naar een deense site. Klik op tents en daar heb je ze.
Kijk ook eens naar de (nieuwe) Stardust 2....
Succes met je zoektocht en vele warme en droge nachten gewenst!