Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Miyata Signature WorldTraveller - 1 jaar oud - Forum Wereldfietser

Koga Miyata Signature WorldTraveller - 1 jaar oud

Prachtige 1 jaar oude Koga Miyata Signature Worldtraveller te koop!

Hand gemaakt in Friesland, met framemaat 57cm.

Gebruikt om in 100 dagen Australië rond te fietsen voor Stichting KiKa. Een totale afstand van 14.122 km en de fiets heeft zich geweldig gehouden. In totaal in 1 jaar tijd ongeveer 18.000 km gefietst met deze fiets.

Zojuist een grote onderhoudsbeurt gehad, inclusief bewijs.

Alle bonnen aanwezig. De fiets is zelfs voor drie jaar lang wereldwijd verzekerd tegen diefstal en schade op basis van de nieuw waarde!

Specificaties voor KS-TR 26


• Frame: KS-TR 26: Framekleur Mystic Black, Framemaat 57cm
• Vork: Wide Bone vast
• Groep set: Rohloff
• Remmen: Magura hydraulisch HS 33
• Banden: Schwalbe Marathon Supreme
• Velgen & spaken: KM21 Xstrong
• Zadelpen: Post Moderne Bracer comp III
• Stuurpen: PRO verstelbaar
• Handvatten: Koga Leder
• Pedalen: Shimano PD-A530 Multi-Purpose
• Achterdrager: Tubus Logo
• Low-riderTubus ERGO inclusief standaard
• Achterdragertassen: 1 witte en 1 oranje Ortlieb en een witte Top rack van Ortlieb (inhoud 49 liter)
• Low-ridertassen: 1 witte en 1 oranje Orlieb
• Stuurtas: 1 witte Ortlieb
• Dynamo: SONdelux
• Koplamp: Son LED Edelux
• Achterlicht: B&M 4D'Toplight
• Standaard: Pletscher Comp
• Beugelslot: AXA Defender RL
• Pomp
• Bidons & bidonhouders: Topeak Modula Cage XL
• Spatborden: SKS Chromoplastics
• Kettingkast/scherm: Hebie Chainglider
• Bel: Widek Decibel II Kompas
• Gewicht18 kg


Inclusief een aantal extra accessoires:

• Zadeltasje
• Zzing dynamo oplader om iPhones e.d. direct op te laden tijdens het fietsen
• Kilometerteller
• iPhone houder op de fiets
• Reserve spaken
• Extra remblokjes
• Drie extra binnen banden
• Twee extra, nog niet gebruikte, Schwalbe Dureme buiten banden

Een UNIEK totaal pakket waarmee een ieder direct op fiets vakantie kan gaan. Bel of mail voor meer informatie.
Richtprijs voor dit totaalpakket: slechts 2800 euro.

Alle papieren aanwezig, inclusief alle verzekeringspapieren.

Voor meer informatie kijk op: http://bit.ly/tLsvcV

Alleen serieuze biedingen graag!
m.vrijmenam schreef:Prachtige 1 jaar oude Koga Miyata Signature Worldtraveller te koop!

Gebruikt om in 100 dagen Australië rond te fietsen voor Stichting KiKa. Een totale afstand van 14.122 km en de fiets heeft zich geweldig gehouden.
:shock: gemiddeld meer dan 140 km per dag?!... :shock:
Ja dat klopt, 165km gemiddeld zelfs. Kijk maar op www.100dagenvoorkika.nl
Ik ben altijd benieuwd waarom iemand zo,n mooie fiets weg doet? :shock:
Fiets je niet mee? :x

Ben ook wel geschrokken en ge-imponeerd dat iemand een gemiddelde van 165 km per dag rijdt en dat 100 dagen lang! :shock: :shock:
Hier kan je volgens mij geen lol meer aan beleven.
Als het voor KIKA maar goed heeft opgebracht :D
Ik doe de fiets weg omdat het een eenmalig avontuur was en we de uitdaging aangingen om in 100 dagen een continent rond te fietsen. Nu dat klaar is ben ik niet meer van plan nog te fietsen en daarom wil ik de fiets verkopen.

En je kan trouwens zeker wel lol beleven aan 100 dagen fietsen, al was het soms erg zwaar het was bovenal een fantastisch avontuur!
Dag,
Hoe lang ben je zelf en voor welke lengtes wordt de 57cm Koga aanbevolen?
Voor ik verder onderzoek doe/een mogelijk bod ga doen,
Groet
Erik
2800 EUR is veel geld voor een tweedehands fiets (iets met waarde zakt met 50%), maar je hebt vast onderdelen vervangen neem ik aan? Wat is de nieuwprijs?
m.vrijmenam schreef:Ja dat klopt, 165km gemiddeld zelfs.
Dat klinkt positief voor de tweedehands waarde. Met zoveel km is het waasrchijnlijk vrijwel allemaal asfalt, dan heeft de fiets niet geleden. Was het 40 km wasbord per dag gedurende 100 dagen dan zou de restwaarde van de fiets toch vrij weinig zijn.

2800 euro?
Dan zou ik toch liever voor een nieuwe gaan en er de extraatjes bijkopen en weglaten wat ik niet wil: http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=2055

Mijn ervaring op marktplaats is dat courante artikelen die zo goed als nieuw zijn voor circa tweederde van de huidige nieuwprijs verkocht worden. Probleem met deze fiets is dat hij niet courant is in de zin dat niemand precies op zoek is naar deze reeks extra's. Ook is deze fiets met zoveel km bepaald niet nieuw meer, al waren het allemaal kilometers over asfalt in een droge omgeving.

Leon
Leon schreef:
2800 euro?
Dan zou ik toch liever voor een nieuwe gaan en er de extraatjes bijkopen en weglaten wat ik niet wil: http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=2055
Er staat richtprijs, dus je bent vrij om er stevig onder te bieden :wink:
Sjeng Langslaper schreef:2800 EUR is veel geld voor een tweedehands fiets (iets met waarde zakt met 50%), maar je hebt vast onderdelen vervangen neem ik aan? Wat is de nieuwprijs?
De nieuwprijs voor de fiets was 3400 euro, exclusief een wereldwijde verzekering van 400 euro (die nog 2 jaar geldig is) en exclusief alle tassen, bidonhouders, pomp, Zzing, banden en alle andere extra's die er bij staan.
Hoe beviel de zzing?
Mark,

Op een nieuwe overjarige fiets krijg je al gauw 20 tot 25% korting (eigen ervaring). Deze fiets is stevig gebruikt en dan lijkt me een afschrijving van 25% reëel.
Dan kom je zo rond de 1900 euro uit voor de fiets.
Tel daar bij op de extra's dan kom je m.i. met 2100 euro dicht in de buurt.
Van je verzekering kun je wellicht over de onverstreken termijn premierestitutie krijgen igv verkoop. Dan heb je alvast een paar honderd in de tas. Verzekering is persoonsgebonden en dus is het nog maar de vraag of deze door de nieuwe eigenaar kan worden voortgezet, zo deze daar al behoefte aan heeft.
Meeste wereldfietsers hebben al de nodige uitrusting. Je zou dan diverse extra's ook afzonderlijk kunnen verkopen (zoals de tassen). Misschien levert dat nog meer op.

Maar als ik jou was zou ik dit spulletje houden en er nog eens lekker op uit gaan.

mvg
Jan
Leon schreef:Met zoveel km is het waasrchijnlijk vrijwel allemaal asfalt, dan heeft de fiets niet geleden. Was het 40 km wasbord per dag gedurende 100 dagen dan zou de restwaarde van de fiets toch vrij weinig zijn. Leon
Nou Leon, ik denk dat 4000 km wasbord ook peanuts is voor een Koga of een Idworx of een Santos. Zou alleen wel de spaakspanning controleren.