Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VS - coast-to-coast 2012 - Forum Wereldfietser

VS - coast-to-coast 2012

Hallo,

ik wil al een hele tijd graag de coast-to-coast in de VS fietsen;
bvb Seattle naar New-York.

De 3 benodigde maanden regelen op het werk is niet evident,
toch lijkt het in de lente (apr,mei,jun) van 2012 mogelijk te zijn;
eventueel 1 of 2 maand later.

Wie heeft ook plannen in die richting en zoekt ook nog iemand om
dat avontuur samen te beleven ?

Laat het hier gerust weten, ook als het nog vage plannen zijn !

Stijn, 30, Tienen (België)
Dag landgenoot!

Ikzelf wil volgend jaar ook de c2c fietsen. Ik ben wel gebonden door mijn werk als leerkracht aan bepaalde periodes. In april vertrekken is bijvoorbeeld niet mogelijk. Momenteel ziet mijn route er zo uit:
juli-augustus: Antwerpen - Portugal
september - November : C2C
December - Maart: Australie
April- Augustus : Azie

Meer info over mezelf vind je op volgende site:
http://bikingaroundtheworld.weebly.com/

Aarzel niet om me te contacteren bij meer vragen!


Stijn1981 schreef:Hallo,

ik wil al een hele tijd graag de coast-to-coast in de VS fietsen;
bvb Seattle naar New-York.

De 3 benodigde maanden regelen op het werk is niet evident,
toch lijkt het in de lente (apr,mei,jun) van 2012 mogelijk te zijn;
eventueel 1 of 2 maand later.

Wie heeft ook plannen in die richting en zoekt ook nog iemand om
dat avontuur samen te beleven ?

Laat het hier gerust weten, ook als het nog vage plannen zijn !

Stijn, 30, Tienen (België)
Ferme plannen, zo de wereld rond. Ik ga je site zeker in het oog houden als je aan je reis bezig bent, Bert.
Ook ik heb dat plan al jaren, ben nog aan het bekijken wat het gaat worden volgendjaar. Vandaag toevallig weer wat info opgedaan over c2c in de USA.

Misschien valt er wat samen te regelen?

Ik hoor graag van je.

Hartelijke groeten,
Henk

kunst en fietswerk

http://www.kleurrijkleven.webklik.nl
Misschien dat jullie hier wat aan hebben 8)


Veel lees plezier :wink:
Hoi Shane,

Ik had al eens op jouw site gekeken via de geweldig mooie site;
http://www.sintchristophorus.nl/

En zeker heb ik iets aan jouw informatie! Ik zat ook al te denken om de gebaande paden te verlaten en mijn eigenweg te gaan zoals ik gewend ben.

Hoe deed jij het met vliegen van New York naar huis, had je een retour ticket?

Alvast heel erg veel plezier op je Afrika tocht, Geniet er van!!!

Henk.

Kunst en fietswerk
Hoi Henk,

Ik heb mijn tickets via mijn werk geregeld dus kan helaas geen nuttig tips geven :oops:

Veel plezier in America, het is een geweldig mooi land
Als je de prijs ziet van een enkele vlucht tov een retour, is de keuze snel gemaakt;
retour is een veelvoud goedkoper (nieuwe logica :-) ). Wel goed om weten dat je de 'retour' vaak ook op een andere locatie kan nemen dan waar je toegekomen bent.

Veel mensen, zoals jullie alle 3 hier fietsen doorgaans alleen. Dat heb ik nog nooit gedaan; met 2 lijkt me leuker en praktischer. Maar aangezien een fietsgezel vinden niet altijd makkelijk is, vraag ik mezelf af of ik de C2C alleen zou doen of zou uitstellen, indien het met 2 niet kan. Hoe hebben jullie die drempel overwonnen ?
En hoe beviel jullie eerste solo-reis ?
Als je een van de ACA routes(zeker de transam) doet rondom de zomer zal je genoeg andere fietsers tegen komen. Daarmee kan je een of meer dagen mee fietsen, maar kan zelf kiezen met wie en hoe lang :wink:

Je kan ook een bericht plaatsen op de ACA forum

Ik zou voorlopig niks anders willen dan alleen reizen, zie mijn FAQ's voor mijn gedachten hierover.
Bedankt voor de links Shane; je faq was verhelderend. Er zaten enkele vragen tussen die je je stiekem afvraagt, maar die je als total stranger niet zo direct kunt stellen :-)
En over het ACA-forum: er zijn idd ook Amerikanen die de C2C doen, good thinking ;-)
Alvast ook van mij veel succes met je Afrika-reis !
Stijn1981 schreef:Bedankt voor de links Shane; je faq was verhelderend. Er zaten enkele vragen tussen die je je stiekem afvraagt, maar die je als total stranger niet zo direct kunt stellen :-)!
Ik heb voor genomen om met deze blog "vrij" open te zijn en dingen delen die je weinig hord van fietsers en reizigers.

Dus breid je voor voor meer emotie en ellende :lol: Deze is een extreme versie, ik zal niet altijd zo open zijn maar van tijd tot tijd lijk het me leuk om het echte verhaal van een fietser alleen te delen, de twijfels, onzekerheiden, innerlijk strijd en de emoties.

Veel plezier in VS het is echt een mooi land vol met leuk mensen.