Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voor Wereldfiets-stelletjes met ruzie... - Forum Wereldfietser

Voor Wereldfiets-stelletjes met ruzie...

Ruzie maar toch blijven ze bij elkaar.
Gelukkig maar! :wink:



8)

Er zijn af en toe situaties dat ik ook wel zo'n fiets kon/kan gebruiken maar het is wel erg ongezellig lijkt me.

Dat achteruit fietsen lijkt me sowieso een rara gewaarwording...
Blanche schreef:Ruzie maar toch blijven ze bij elkaar.
Gelukkig maar! :wink:



Ik ga wel alleen!!
Er bestaat ook een ligtandem (van Bram Moens - M5) rug aan rug, waarbij de hoofden mekaar bijna raken. Superveilig door 360 ° zicht, goede communicatie, elk kiest zijn eigen versnelling, de ideale overvalfiets: de stoker kan de aftocht dekken. Die moet natuurlijk wel (letterlijk) blindelings vertrouwen op de machinist.

Het omdraaien van de stokeraandrijving: spitsvondig.

Ik heb er een foto van, maar ik vind niet uit hoe ik die moet uploaden...
PeterD schreef:
Ik heb er een foto van, maar ik vind niet uit hoe ik die moet uploaden...
Je moet je foto ergens op een website plaatsen zoals bijvoorbeeld Picassa. http://picasa.google.com/mac/. Daarna kopieer je de link naar je foto op dit forum, selecteer de link, en druk op IMG hierboven. Klaar is kees.
Ligfiets-rug-aan-rug-tandems bestaan (zoals Peter D al aangaf) al lang. En in tegenstelling tot wat er gesuggereerd wordt is dat helemaal niet ongezellig, integendeel. Op een ligfietsmodel van een rug-aan-rug-tandem zitten je hoofden immers veel dichter bij elkaar en bovendien zit de achterste niet heel de dag op een rug te kijken maar kan genieten van een heerlijk uitzicht.

De man van een koppel waar ik bevriend met ben heeft zelf al twee rug-aan-rug-ligfietstandems gebouwd (waarvan maar één exemplaar goed reed) en die tandem is ook gebruikt op hun trouw. (I.p.v een stoet wagens, een mooie stoet van allerhande fietsen (veel ligfietsen) achter die tandem (en vanachter enkele wagens). Een heel leuk zicht!)
Ben ik blij dat ik altijd alleen fiets....................