Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kösters in Beek, Limburg. Ervaringen? - Forum Wereldfietser

Kösters in Beek, Limburg. Ervaringen?

Beste mensen,

Ik wil volgend voorjaar naar Rome gaan fietsen en ben op zoek naar een tweedehands kwaliteitsfiets van merk Koga of Santos of iets dergelijks. Op Marktplaats kom ik veel advertenties tegen van ene Kösters uit Beek, Limburg, die Koga's verkoopt voor behoorlijk zachte prijs. Hij zegt dat hij inruilfietsen opkoopt bij Koga dealers, opknapt en weer verkoopt. Heeft iemand ervaringen met deze verkoper?

Eric
Even over de grens in Aken krijg je in elk geval VSF fietsen, bv de T400 voor zo'n 1000 eur. Dan heb je wel gelijk e en spinternieuwe fiets met dezelfde afmontage als een Hollands merk alleen honderden euros goedkoper.

De dealer in Bonn vind ik trouwens beter (geen verkooptypes) maar is een uurtje rijden van Beek,dan heb je nog een aardige Santos dealer hier in Mestreech maar die slijten het liefst "een bak vanaf 3000 eur", gekkenwerk. Mijn advies in zoverre dat ik deze kan geven is om vooral de tijd te nemen bij het zoeken en diverse fietsen uit te proberen. Staar je vooral niet blind op een merknaam maar ga eens een middag fietsen op een Koga, Avaghon, Vsf, etc

Van mijn vsf heb ik geen spijt, fietsenmakers in alle landen worden er verliefd op. In Servië bleef een techie ruim een kwartier om de fiets bijdraaien, zoiets is dan leuk. En dan ben ik blij dat ik geen overrated prijs betaald heb. Een koga of idworx met ongeveer dezelfde afmontage is evengoed maar fors duurder. (zal vast wel commentaar krijgen van koga bezitters.. Lol). Maar ik heb ook al mensen met een idworx van 4000 eur ontmoet die amper een band kunnen plakken
ericbart schreef:Op Marktplaats kom ik veel advertenties tegen van ene Kösters uit Beek, Limburg, die Koga's verkoopt voor behoorlijk zachte prijs. Hij zegt dat hij inruilfietsen opkoopt bij Koga dealers, opknapt en weer verkoopt. Heeft iemand ervaringen met deze verkoper?
KOGA Miyata GlobeTraveller t.w.v. € 2095, Prijs: 900,-

Geen ervaring met Kösters maar dit lijkt mij geen zacht prijsje, ook niet echt duur, mits de juiste maat enzo.
Fiets ziet er nog als nieuw uit op de foto's maar komt wel al uit 2004 zo te zien, dus 7 jaar oud inmiddels. Wat ook niet veel zegt als er weinig op gefietst is; alle onderdelen zijn van goede kwaliteit, behalve dat slot 8) .
Sjeng Langslaper schreef: dan heb je nog een aardige Santos dealer hier in Mestreech maar die slijten het liefst "een bak vanaf 3000 eur", gekkenwerk.
Een koga of idworx met ongeveer dezelfde afmontage is evengoed maar fors duurder. (zal vast wel commentaar krijgen van koga bezitters.. Lol). Maar ik heb ook al mensen met een idworx van 4000 eur ontmoet die amper een band kunnen plakken
Elke dealer zal graag een bak van 3000 euro (of hoger :lol: ) verkopen. Maar als klant ben je er zelf bij. Wanneer de klant niets aangeeft heeft de dealer ook geen idee welke kant je op wilt.
Een simpele vraag om dit te voorkomen is gewoon: wat is het budget ongeveer? Als jij aangeeft dat 3000 gekkenwerk is zal hij (hopenlijk) jou een passend advies geven naar jouw budget. Een Santos is er vanaf zo'n 1300 euro.

Ik ben zeker niet van mening dat een VSF evengoed is als een koga of idworx (ik verkoop beide laatste niet overigens, eerste wel). Alleen als je puur kijkt naar de onderdelen die als eerst op de fiets je opvallen dan zijn deze inderdaad nog al eens hetzelfde. Maar dat zegt niets over de rest van de fiets.
Bedankt voor de reacties allemaal. Op die 'KOGA Miyata GlobeTraveller t.w.v. € 2095, Prijs: 900,-' heb ik inderdaad gereageerd, ik ga hem vrijdag eens uitproberen. Sjeng, bij welke handel in Aken kan ik die VSF fietsen vinden? Ik zat te googlen, maar kon het niet vinden.
Ik vind het erg moeilijk. Het kan aan twee kanten misgaan: of ik koop een peperdure en goeie fiets en iedereen lacht me uit dat ik als beginner zo'n dure fiets koop. Of ik doe een poging om voor weinig geld op Marktplaats een relatief goeie fiets te kopen en koop een kat in de zak (kans is aanzienlijk aangezien ik geen verstand heb van fietsen).
Is er een veilige middenweg? Weet iemand een dealer in Nederland die vaak goeie trekking-occasions heeft staan met garantie? Of moet ik misschien wachten op één of andere beurs waar net verjaarde modellen voor de helft van de prijs worden opgeruimd of iets dergelijks?
ericbart schreef:Of moet ik misschien wachten op één of andere beurs waar net verjaarde modellen voor de helft van de prijs worden opgeruimd of iets dergelijks?
Hier hoef je zeker niet op te wachten want dat gebeurt nooit; overjarig is hooguit 3 / 4 honderd euro goedkoper.
Overigens kan je in september al vaak overjarige modellen uit 2011 kopen !!

Neem anders iemand mee die wel verstand van fietsen en materiaal heeft.
rvdh schreef: Ik ben zeker niet van mening dat een VSF evengoed is als een koga of idworx (ik verkoop beide laatste niet overigens, eerste wel). Alleen als je puur kijkt naar de onderdelen die als eerst op de fiets je opvallen dan zijn deze inderdaad nog al eens hetzelfde. Maar dat zegt niets over de rest van de fiets.
Hmmm, maar wat is eigenlijk "de rest van de fiets", als je de onderdelen eraf stript hou je in principe alleen het frame over, lijkt me zo. Van mijn VSF heb ik wel een andere stuurpen, stuur, zadelpen (Ritchy) enz gekregen van de fietsenwinkel om een en ander af te stemmen op mijn lichaam.

En 1300 of 1000 EUR is een behoorlijk verschil, maar natuurlijk kunnen enkele betere componenten meteen dat verschil uitmaken. Ik wil ook nog eens gaan fietsen op een Santos en Koga en Avaghon, gewoon om een beter beeld te krijgen.

Nadeel van VSF is er ook: de meeste winkels (in Duitsland) meten je niet op, je moet min of meer zelf uitzoeken welke framemaat bij je past. Maar dat doen ze in Duitsland ook met andere fietsen... waar is die Deutsche grundlichkeit? :)
Sjeng Langslaper schreef:Nadeel van VSF is er ook: de meeste winkels (in Duitsland) meten je niet op, je moet min of meer zelf uitzoeken welke framemaat bij je past. Maar dat doen ze in Duitsland ook met andere fietsen... waar is die Deutsche grundlichkeit? :)
Opmeten is één, de uitkomst aanpassen aan de wens van van de klant is twee. Als ik een fiets koop; ze meten met op en ik luister naar de verkoper dan krijg ik een verkeerde fiets. Niemand kan aan me zien dat ik liever iets rechter zit dan de ideale fietser; zoals veel mensen overigens.
De meeste fietsen in de wat goedkopere klassen zijn niet in heel veel verschillende grootten verkrijgbaar. Vaak is het XS, S, M, L en XL, als XS en XL er al zijn. De keuze is dan vrijwel altijd uit twee alternatieven. Ik mag kiezen uit "waarschijnlijk een L" en "heel misschien een M". Even proberen is dan meestal genoeg. Interessanter is daarna het aanpassen van zadel en stuurpositie.
Leon