Additionally, paste this code immediately after the opening tag: visa vraag thailand - Forum Wereldfietser

visa vraag thailand

wel of geen visa aanvragen als wij van 13 okt heen en 14 dec terug op bangkok vliegen ,en 30 dagen in thailand blijven dan ong 3 weken laos ,en weer met een 15 dagen stempeltje weer naar bangkok terugkeren,
moet ik nu een bewijs hebben van een (ticket/boeking hotel van laos )
dat we na 30 dagen thailand ook daadwerkelijk verlaten.

toon
Wat voor ticket naar Laos heb je? De incheckdames op Schiphol kijken naar de terugreisdatum op je ticket en zien twee maanden na aankomst staan. Ik zou gewoon een visum aanvragen bij het Thais consulaat. Hoef je je ook niet opgejaagd te voelen als je door pech later bij de grens met Laos dreigt aan te komen.
Gewoon visa regelen bij aankomst in Bangkok. Wanneer je de 30dagen overschrijdt dan mag je gewoon nog even 'iets' bij betalen voor elke dag dat het visum verlopen is. Ongeveer eur15/dag... Dus het is zaak om idd binnen de 15 dagen thailand uit te zijn of bijbetalen. We wisten dat niet en bij vertrek mochten we nog voor een dikke 2week bijbetalen. Gelukkig zijn ze er op voorbereid want pinautomaat is niet te ver weg.. ;-)

Multi-entry kan wel worden geregeld in thailand maar dan kan geloof ik alleen in BKK.
Kijk bij het Thais Verkeersbureau, bel ze (Tel: 0900 - 0400222, 0,35 Euro per minuut), of vraag het Bert Sitters. (bert sitters op dit forum)
Leon
Volgens mij is het geen enkel probleem. Zie de website van het Thaise ministerie van Buitenlandse Zaken, daar staat expliciet als voorbeeld (eerste vraag) dat je vanaf de eerste binnenkomst in totaal 90 dagen in Thailand mag zijn in een periode van een half jaar onder de regels van de visa exemption (de "30-dagen-regeling").
Je moet wel een retourticket hebben, maar er staat nergens dat uit dat ticket moet blijken dat je het land binnen 30 dagen verlaat of dat je dat op een andere manier moet kunnen bewijzen (deze voorwaarde wordt wél genoemd bij de visa on arrival-regeling, die niet voor Nederlanders en Belgen geldt).
Ik heb zelf ooit overigens vrijwel dezelfde reis als jij gemaakt, zonder visum en zonder problemen. De regels lijken nog steeds hetzelfde.
Maar goed, als ze op het vliegveld bij vertrek moeilijk doen bij het inchecken: print de relevante pagina's van de betreffende website en laat ze zien. Wil je helemaal op veilig spelen, vraag dan een visum aan (kost wel centjes).
peter de rijk schreef:Volgens mij is het geen enkel probleem. Zie de website van het Thaise ministerie van Buitenlandse Zaken, daar staat expliciet als voorbeeld (eerste vraag) dat je vanaf de eerste binnenkomst in totaal 90 dagen in Thailand mag zijn in een periode van een half jaar onder de regels van de visa exemption (de "30-dagen-regeling").
Je moet wel een retourticket hebben, maar er staat nergens dat uit dat ticket moet blijken dat je het land binnen 30 dagen verlaat of dat je dat op een andere manier moet kunnen bewijzen (deze voorwaarde wordt wél genoemd bij de visa on arrival-regeling, die niet voor Nederlanders en Belgen geldt).
Ik heb zelf ooit overigens vrijwel dezelfde reis als jij gemaakt, zonder visum en zonder problemen. De regels lijken nog steeds hetzelfde.
Maar goed, als ze op het vliegveld bij vertrek moeilijk doen bij het inchecken: print de relevante pagina's van de betreffende website en laat ze zien. Wil je helemaal op veilig spelen, vraag dan een visum aan (kost wel centjes).

Volgens mij worden er nu een aantal zaken door elkaar gehaald.
Nederlanders hoeven vooraf geen visum aan te vragen. als zij tot 30 dagen in Thailand blijven en via een luchthaven Thailand binnen komen. Je krijgt een stempel in je paspoort met de datum waarop je het land verlaten moet hebben. Je kunt die termijn verlengen, maar dat moet je allemaal weer regelen op de juiste plaats. Er zijn mensen die de datum overschrijden en meestal kom je er met een betaling van af. Heb je echter de verkeerde persoon tegenover je, dan kun je als crimineel behandeld worden. Dus niet doen.

Je kunt een toeristenvisum aanvragen voor een verblijf van 60 dagen. Dit visum kun je gebruiken tot 90 dagen na de aanvraag, maar de termijn van 60 dagen gaat in op de dag dat je paspoort op de luchthaven wordt afgestempeld. De geldigheid vervalt, zodra je Thailand hebt verlaten. Dit toeristenvisum kost 30 Euro. Je kunt een double entry aanvragen en daarmee mag je na het verlaten van Thailand weer terugkeren voor 60 dagen tot zes maanden na afgifte van het visum. Een double entry visum kost 60 Euro.
Er zijn ook andere visa, maar die zijn duurder en je moet meer aantonen.

De incheckdames op Schiphol hebben te taak om de datum van de terugvlucht vanaf Thailand te controleren. Zit daar meer dan 30 dagen tussen, dan moeten ze het visum in het paspoort controleren.

Zie verder voor wat je nodig hebt voor het visum de website van het Thais Consulaat in Amsterdam: http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/
bert sitters schreef:Volgens mij worden er nu een aantal zaken door elkaar gehaald.
Nederlanders hoeven vooraf geen visum aan te vragen. als zij tot 30 dagen in Thailand blijven en via een luchthaven Thailand binnen komen. Je krijgt een stempel in je paspoort met de datum waarop je het land verlaten moet hebben. Je kunt die termijn verlengen, maar dat moet je allemaal weer regelen op de juiste plaats. Er zijn mensen die de datum overschrijden en meestal kom je er met een betaling van af. Heb je echter de verkeerde persoon tegenover je, dan kun je als crimineel behandeld worden. Dus niet doen.
Precies wat het Thaise Ministerie zegt, toch? Wat haal ik door elkaar?

TOURIST VISA EXEMPTION
- According to the Interior Ministerial Announcements dated 1 October B.E. 2545 (2002), 20 December B.E. 2545 (2002), 18 October B.E. 2547 (2004), 6 May B.E. 2548 (2005), and 23 June 2554 (2011), passport holders from 48 countries and 1 special administrative region - Hong Kong SAR - are not required to obtain a visa when entering Thailand for tourism purposes and will be permitted to stay in the Kingdom for a period of not exceeding 30 days on each visit. If such foreigners enter the Kingdom at the immigration checkpoints which border neighboring countries, they will be allowed to stay for 15 days each time, except Malaysian nationals who cross the borderline from Malaysia whose granted period of stay will not exceed 30 days each time.

en ook:
Furthermore, foreigners who enter the Kingdom under this Tourist Visa Exemption Scheme may re-enter and stay in Thailand for a cumulative duration of stay of
not exceeding 90 days within any 6-month period from the date of first entry.

bert sitters schreef:De incheckdames op Schiphol hebben te taak om de datum van de terugvlucht vanaf Thailand te controleren. Zit daar meer dan 30 dagen tussen, dan moeten ze het visum in het paspoort controleren.
De kans op problemen op Schiphol bestaat inderdaad, zo lees ik her en der op het Internet. Dus om dat te vermijden: visum aanvragen.
Zie bijvoorbeeld deze posting op het Lonely Planetforum:
"It's not Thailand Immigration that won't let you enter on the visa-exempt 30-day scheme, but the airline that takes you into Thailand, who might deny boarding if you haven't got either a tourist visa OR evidence of a flight out of Thailand within that 30 days. That's your hurdle. Some airlines police the rules, some don't, so you need to check with your airline."
Als er idd alleen gecontroleerd wordt op aankomst en vertrek,en lengte visa
kan ik beter een tourist visa 2 entry nemen.
dan maar een biertje minder :-)

bedankt voor de tips
Gewoon lekker invliegen, maandje fietsen, paar weekjes laos (visum 30$ bij binnenkomst) en weer 15 dagen terug Thailand in. Deden wij ook zo'n 2 1/2 maand geleden. Geen probleem!