Dat snap ik, maar jij vraagt om info en die geven we zo goed mogelijkGriff schreef: Het geld moet er dan ook wel zijn
Helaas zijn de algemene stadsfietsen minder goed van kwaliteit dan vroeger. Fabrikanten noemen bepaalde onderdelen en sommige onderdelen worden niet bij naam genoemd. Fabrikanten proberen de productiekosten laag te houden zodat er een concurrende prijs kan worden bepaald.
Tussen 1 mei 2010 en juli dit jaar hebben mijn vrouw en ik in totaal 4 nieuwe fietsen gekocht. Voor mezelf een Gazelle Medeo Excellent: bel werkt niet, jasbeschermer slijt aan, dubieuze kwaliteit banden, spaak stuk; een Union Quadra: stander stuk, remkabel vastgeroest, spatlappen van dubieuze kwaliteit (hard plastic). Mijn vrouw heeft vorig jaar een Union Montagna gekocht: trapas was niet in orde.
De Gazelle heb ik ingeruild voor een overjarige (budget) Koga. Op die fiets zit geen onderdeel verkeerd en over elk onderdeel is nagedacht. Natuurlijk zullen er kenners zijn die zeggen dat er bepaalde onderdelen van standaard kwaliteit izijn, maar voor een toerfietser die voor 95% van zijn tochten over asfalt gaat en 5% over schelpenpaden is de kwaliteit goed genoeg.
In jouw geval kun je op de tweedehands markt kijken naar een goede betaalbare fiets.