Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Piepende remmen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Piepende remmen

Zoals zo vaak is de praktijk weer eens weerbarstig. Bij mijn zijoptrek voorrem kan je de blokjes niet draaien. Dus dacht ik, dan keer ik ze gewoon om. Na een initieel succes van twee vrijwel pieploze dagen is vandaag het gesnerp weer terug. Wat wel veranderd is, is dat als ik heel hard rem het geluid nu weer verdwijnt.

Misschien tijd om dat gekke ding bij het afval te zetten en een betere rem te monteren? Iemand een idee wat een goeie zijoptrek rem is?

(en ja, ik weet dat zijoptrekremmen sowieso hun beperkingen hebben maar ik ben dol op die oude Hercules dus hij gaat er niet uit. Zo'n mooi slank en licht stalen frame vind je tegenwoordig gewoon niet meer tussen al het oversize geweld)

Merlijn.
Merlijny2k schreef:Misschien tijd om dat gekke ding bij het afval te zetten en een betere rem te monteren? Iemand een idee wat een goeie zijoptrek rem is?
Als die andere rem andere blokjes heeft heb je een aardige kans dat het piepen stopt. Je kun natuurlijk ook andere blokjes kopen zonder de rem erbij te kopen. Scheelt een boel werk.
Leon
Merlijny2k schreef:Zoals zo vaak is de praktijk weer eens weerbarstig. Bij mijn zijoptrek voorrem kan je de blokjes niet draaien. Dus dacht ik, dan keer ik ze gewoon om. Na een initieel succes van twee vrijwel pieploze dagen is vandaag het gesnerp weer terug. Wat wel veranderd is, is dat als ik heel hard rem het geluid nu weer verdwijnt.

Misschien tijd om dat gekke ding bij het afval te zetten en een betere rem te monteren? Iemand een idee wat een goeie zijoptrek rem is?

(en ja, ik weet dat zijoptrekremmen sowieso hun beperkingen hebben maar ik ben dol op die oude Hercules dus hij gaat er niet uit. Zo'n mooi slank en licht stalen frame vind je tegenwoordig gewoon niet meer tussen al het oversize geweld)

Merlijn.

Blokjes van links naar rechts verhuizen is niet aan te raden. Als dat schuitjes met een open kant zijn is dat:
[0] niet snugger
[0] suicidaal
[0] errug optimistisch

;)

Toe in is op de meeste zijtrekremmen in te stellen met een Bahco (Universals kunnen daar niet tegen)

Als blokjes piepen wil schoonmaken of een andere compound ook wel helpen
Speling op de draaibus op de bpen lijkt bij mij de oorzaak van het piepende voorwiel, toch maar eens op zoek naar een nieuwe voorrem.
EnriceV schreef:- Velgen ontvetten (aceton)
- controleren of alles voldoende vastzit (alle remonderdelen)
- remblokken controleren op slijtage of vastzittende vuildeeltjes

In de meeste gevallen is het hiermee opgelost.
Hier sluit ik me bij aan. Klopt helemaal.