AB schreef:Leuk filmpje!
maar
carbon te kwetsbaar?
remschijven niet goed genoeg?
rohloff nieuw want 4 spaakgaatjes meer?
iets een 29'er noemen met 49mm bandjes?
voorvering niet goed voor fietsreizen?
Er zijn ook fietsen die geen overgedimensioneerd zwitsers zakmes zijn en verder gaan dan 6 dik gevulde ortliebtassen. Een goede degelijk afgemonteerde atb of racefiets kan heeeeeel geschikt zijn voor een fietsavontuur, mits je je bagage limiteert. Als je je specifieker op dat soort fietsvakanties richt zou dat een mooie uitbreiding van je assortiment kunnen betekenen.
knip
Ik ben het wel met AB eens. Er zijn natuurlijk ook mensen die geen wereldreis maken met de fiets en licht reizen. Het fenomeen bikepacking is nog niet echt in Nederland doorgedrongen. Maar voor dat soort vakantiegangers zie ik minder bezwaar om met een schijfrem op pad te gaan, of een randonneur-achtige fiets met carbon voorvork... Zelf ben ik wel gecharmeerd van de Van Nicholas Amazon, die in mijn ogen een ideale vakantiefiets zou kunnen zijn
[droommodus aan] Van Nicholas Amazon met een Rohloff, riemaandrijfing, dropbar, Tubus Fly met twee bescheiden tasjes, een frametas en een klein stuurtasje... de combi met dropbargrepen en schijfremmen is nog niet ideaal, maar als die er is mogen er van mij ook wel schijfremmen op...[/maandag aan]
Helaas de realiteit roept..
Overigens ben ik het ook vooral eens over het feit dat het gewoon een heel leuk filmpje is. Ik heb de meligheid rond de pumps erg gewaardeerd! Het plezier spat er af...
En tja, die Balkan dame.... In mijn ogen is dat de moeder van wat ik als Balkan dame in mijn hoofd heb. De balkandames die ik ken hebben ogen waarin je in verdrinkt en een uitstraling waar je niet van loskomt....
Gr
Eric