Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ligfiets, maar waar laat ik nou mijn kaart - Forum Wereldfietser

Ligfiets, maar waar laat ik nou mijn kaart

Ligfietsen, ze fietsen heerlijk en ik wil ook eigenlijk niet anders meer, maar....
Het enige probleem wat ik heb is het vinden van een goed plekje voor mijn kaart zodat ik tijdens het fietsen op de kaart kan kijken.

Op de gewone fiets was het makkelijk, bovenop de stuurtas in een mooi plastic hoesje, ideaal.

Maar ja een stuurtas past nu eenmaal niet op het stuur van een ligfiets.

Ik behelp me meestal met een kaartje op de bovenkant van een zijtas en een klein briefje in mijn hemdje waar ik af en toe op kan spieken, maar ideaal is dat niet.

Ik ben niet van de gps enzo, ik wil gewoon het boekje met de route bij de hand hebben zodat ik lekker kan kijken waar we zijn.

Heeft iemand hier een goeie oplossing voor gevonden?
Toen ik nog op een ligfiets reed had ik de kaart in een plastic kaartenmapje om m'n nek hangen op zo'n manier dat ik er al rijdend op kon kijken, op z'n kop dus. Werkte perfect.
Broek met kaartvak op de dij? Geen idee of je zoiets kant en klaar zou kunnen kopen.
ik doe losse A-4 kaartjes opgevouwen op mijn bovenbeen, gestoken onder mijn korte loopbroek.

Gideon
Voordat de GPS zijn intrede deed gebruikte ik een los zijvakje, een heuptasje, een fietsjack met buidel of het kaartenvak van de radical zijtassen. Je zou ook eens kunnen vragen op het forum van http://groups.google.com/group/ligfiets of kijken op ligfiets.net: http://oud.ligfiets.net/zelfbouwer/proj ... ect_nr=634
Bedankt voor de reacties.

Ik zit zelf te denken aan een soort elastiek waar ik het bikelineboekje aan vast bind die ik dan achterop kan schuiven en gemakkelijk pakken als ik het weer nodig heb,
Voor kaarten gebruik ik het zij/bovenvakje van de bannanentas; als het iets meer moet zijn dan doe ik het route boek in een waterdichte tas van de Xenos. Die hangt voor heel weinig geld aan mijn bagage voor de grijp. Bevalt mij prima.
(Maar de GPS is altijd recht voor me op de framebuis, dus tussen mijn benen door kan ik altijd zien of ik nog goed ga)

Mey vriendelijke groet
Erik
De kaart doe ik ook in het vakje bovenop de banaantas. Als het regent verpakt in een grote ziploc, dubbelgevouwen.

Ik heb ook geëxperimenteerd met een (heup)tasje bevestigd aan de zijkant van het zitje. Daar kan ook meer spul in, zoals een camera, en je zou 'm kunnen gebruiken zonder banaantas. Echt bevredigende oplossingen heeft dat echter nog niet opgeleverd. Heeft iemand daar nog ideeën over?
Heehoi,

ik heb m'n kaart altijd in een Ortlieb-documenthouder die om mijn nek hangt. Als ik er niet op kijk, klem ik hem onder mijn arm.

Ben overigens niet zo tevreden over de kwaliteit. Er zit een knullige ontwerpfout in en het klittenband is slecht verlijmd. Maargoed, ik ga toch over op GPS dus ik heb geen zin om iets beters te zoeken.

Grtjs, Walter
waltertje schreef:Heehoi,

ik heb m'n kaart altijd in een Ortlieb-documenthouder die om mijn nek hangt. Als ik er niet op kijk, klem ik hem onder mijn arm.

Ben overigens niet zo tevreden over de kwaliteit. Er zit een knullige ontwerpfout in en het klittenband is slecht verlijmd. Maargoed, ik ga toch over op GPS dus ik heb geen zin om iets beters te zoeken.

Grtjs, Walter
Je koopt toch wel een motorola defy smartphone om gewicht te besparen he :wink:
Onze oplossing is geworden: Klittenband op een zijtas geplakt, de kaart/het boekje in een stuurtashoes( met klittenband ) die op de zijtas plakken en zo kan ik hem tijdens het fietsen er gewoon op en af pakken.
op mijn ligfiets gaat de kaart tussen het zitje en het zitkussen. Makkelijk te bereiken.
Onze oplossing is heel goed bevallen. Ik kon de kaart/het mapje er tijdens het rijden goed afpakken en ook weer zonder al te veel moeite terug opplakken dus het was heel succesvol.
Dreelien schreef:Onze oplossing is geworden: Klittenband op een zijtas geplakt, de kaart/het boekje in een stuurtashoes( met klittenband ) die op de zijtas plakken en zo kan ik hem tijdens het fietsen er gewoon op en af pakken.
Onder het stoeltje bevalt mij ook goed of boven in het voorvak van de banaantas. Bij slecht weer stop ik hem dan in een plastic zak.
Paulien