ja hoor dat prima te doen.
Ik ben vanaf het centrum naar Johor Bahru gefietst. De weg daar naartoe heet dan wel expressway maar hrt is op de fiets goed te doen. Bij de grens heb je een speciale toegangpoort voor motoren en brommers, daar moet je ook met de fiets langs. Gewoon de meute volgen...
Fiets je de ooselijke of westelijke kant van Maleisie? Ik heb de westelijke kant via Melaka naar het noorden gereden en ik moet zeggen DOODSAAI! Bijna de gehele kustlijn van het zuiden naar het noorden zijn plantages. Dus die weg het beste niet nemen. De weg verder landinwaarts was door het regenseizoen redelijk lastig te doen.
Ik laat het aan anderen om een mooi alternatief te bieden want die zijn er vast in dat mooie land.
In Singapore zelf is het ok fietsen. Je bent wel in de minderheid want daar fietsen de mensen niet (te veel geld:-)) Maar ze rijden extreem rustig en geven je alle ruimte. Er is een strook van de stad naar het vliegveld langs de kust. Een soort reuzenpark waar je in de ochtend expats op dure racefietsen kunt zien langskomen.
Succes!