Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waar blijft mijn tentje? - Forum Wereldfietser

waar blijft mijn tentje?

Hoi,

Ik heb een tentje gekocht via e-bay. Dit tentje is verstuurd met USPS. Ik krijg nu al een week de melding op track and trace: ‘Customs Clearance, August 31, 2011, 3:09 pm, NETHERLANDS’. Mijn tent ligt daar dus al een week en ik vind het nu wel erg lang duren. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik het beste doen? (USPS bellen, de douane, iets anders…)

Ik hoor graag jullie tips/adviezen.

Marijn
ha, mijn tassen liggen ook bij de custom clearance, maar dan v.a. 2 september. Ik dacht dat dat altijd wel even kon duren maar weet het ook niet precies :-)
marijneke schreef:Hoi,

Ik heb een tentje gekocht via e-bay. Dit tentje is verstuurd met USPS. Ik krijg nu al een week de melding op track and trace: ‘Customs Clearance, August 31, 2011, 3:09 pm, NETHERLANDS’. Mijn tent ligt daar dus al een week en ik vind het nu wel erg lang duren. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik het beste doen? (USPS bellen, de douane, iets anders…)

Ik hoor graag jullie tips/adviezen.

Marijn
het zijn luie varkens op schiphol, reken op 14 dagen. Zo zit er vaak een week tussen de factuurdatum (van de onbegrijpelijke factuur) en het tijdstip van afleveren
Pakjes van USPS worden in Nederland ingeklaard door TNT Post.

Je pakje ligt dus bij TNT post.

Inklaren kan in 1 dag gepiept zijn, maar van alle pakjes bedrijven is TNT Post de langzaamste.

Normaal duurt het geloof ik zo'n 10 werkdagen. Als de douane vragen heeft, bijvoorbeeld omdat de bijgaande papieren niet in orde zijn, kan het wel een maand gaan duren.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik begrijp dat dit bij meer mensen voorkomt en dat ik (nog) niet bang hoeft te zijn dat mijn pakket kwijt is ofzo. Nog even geduld hebben voor ik mijn nieuwe kleine huisje kan gebruiken.
marijneke schreef:Bedankt voor jullie antwoorden. Ik begrijp dat dit bij meer mensen voorkomt en dat ik (nog) niet bang hoeft te zijn dat mijn pakket kwijt is ofzo. Nog even geduld hebben voor ik mijn nieuwe kleine huisje kan gebruiken.
Een zekere angst dat je pakket alsnog zoekraakt, is bij TNT gegrond. Vaak gaat het goed.
SjirkM schreef: Een zekere angst dat je pakket alsnog zoekraakt, is bij TNT gegrond. Vaak gaat het goed.
een pakket waar voor betaald moet worden verdwijnt niet al te makkelijk op een verkeerd adres bij de 'buren' ;)
Yes ik heb h'm. Van het weekend maar 'es testen
Nou proficiat. Van het weekend kun je waarschijnlijk meteen testen of hij goed waterdicht is. :D