Heb je een link naar een plaatje ervan? Zo zoekend op het www vindt ik verschillende types die luisteren naar die naam.gries doef schreef:de montage standaard van Tacx type Spider Team
Leon
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Kan zijn, ik vind het waardeloze dingen waar ik niet aan kan wennen. Als ik een reparatiestandaard mee naar een koers neem wil ik de zekerheid hebben dat de schakelkabels niet klem zitten en dat ik de voorrem kan centreren. De voorvork eruit kunnen halen is ook handig. Ik heb dus een standaard die de fiets om de zadelpen klem klemt (op de zadelbuis klemmen leer je wel af, lees carbon) maar voor kleuterfietsen met nauwelijks zadelpen (sorry dames )werkt dat niet.Leon schreef:Zo'n ding werkt wel voor een racefiets waarbij je het voorwiel er zo uitwipt.
hoe zwaarder, hoe wiebeliger meestal en dat werkt niet fijn
Voor een fiets met een naafdynamo is het al meer werk en met een stadfiets waar alles standaard vastgeroest zit heeft het geen zin. Voor de laatste is alleen een *sterke* montage standaard waarbij de staande buis wordt ingeklemd goed genoeg.
De meeste goedkope standaards hebben een restrictie in het maximale gewicht dat eraan kan dat ruim beneden de 20 kilo blijft. (i.e. die standaards zijn niet erg sterk)
Leon
Ik weet het niet. Bij die op het laatste plaatje zit het bevestigingspunt voor de fiets bijna buiten de driehoek van de poten dus ik twijfel er aan of het ding niet spontaan omvalt.TravelDuck schreef:Was 't nou wel of geen goed spul Leon?
Dees ziet er ook wel aardig uit:
http://www.bike-components.de/products/ ... 3025-.html
Leon schreef:Ik heb er eens drie verschillende besteld die "heel erg goed", "de beste" en "professioneel" waren, maar maar één daarvan was enigszins overtuigend. Geen idee meer welke. Hij was zwaar, nam veel ruimte in en had een klauw waar weinig kunststof aanzat.
Leon