The Karate Monkey’s been around for a while. It didn’t create the 29er category, but it helped bring it to the masses and set the standard for what a 29er could be.

En dan de naam: “Koga World Traveller 29er” vs “Karate Monkey”; moeilijke keuze

Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ehm, levende in het land met de langste mensen ter wereld, kun je dat net zo goed omdraaien: met 26" wielen is er ook wel een bovengrens waarbij de langere medemens niet meer aan zijn trekken komt.Wim schreef:Die fietsen met brede etrto 622 banden (want dat is de echte naam) hebben ook wel nadelen. [...] Tot slot kun je er geen kleine mensen mee bedienen.
De Surly KM voor EUR350? Waar?Matthie9000 schreef: En dan de naam: “Koga World Traveller 29er” vs “Karate Monkey”; moeilijke keuze. Een prijs à €350,- maakt de keuze ook niet moeilijker en in juli 2012 is ie vast niet uitverkocht.
Eric, in dat filmpje heb je toch niet de 29'er getest? De Koga Traveller als een echte 29'er, met riem en rohloff voor eur1999...... jaaaaa, dan had ie een award verdiend! Twee wat mij betreftEric Schuijt schreef:Ter informatie: de WT29er kost € 1.999,- en zal eind november leverbaar.
In weerwil van de veelvuldig in dit forum gebruikte negatieve intonaties zal hij in juli 2012 helemaal uitverkocht zijn![]()
Daarnaast mogen we trots erop zijn dat een Nederlandse fabrikant die al zo lang reisfietsen maakt en daadwerkelijk aan het reizen per fiets is toegewijd, zo'n prijs wint.
Een van de ontwerpers (Marc Dorlandt, ooit geïnterviewd in ons tijdschrift) heeft zelf ooit een wereldreis gemaakt van Nederland naar Australië dus hij weet wel degelijk waar hij het over heeft.
Daarnaast heeft Koga iemand die hun reisfietsen test, zoals ondergetekende.
(En nee, ik heb geen aandelen in de Accel groep)
Hoe ver ik ga met testen kun je op deze pagina zien in het begin van het filmpje:
http://www.vakantiefietser.nl/onderdele ... elt-drive/
Wat een rare wereld is het toch... Waarom rijdt niet iedereen op die Surly's!!?? Dit zijn gewoon de allerbeste fietsen die er zijn en mensen die een 'te dure', maar mooie fiets kopen zijn sukkels. Ohja, VSF niet vergeten...AB schreef:Hoe moeilijk kan het zijn om een surly KM in aluminium na te apen?
Dus Koga, nog een keer opletten hoe het moet/kan.
En dat de retailers blij zijn snap ik wel, wederom een produkt met marge van 600eurie wat makkelijk verkoopt omdat ie een award heeft gewonnen. Hoef je tenminste niet uit te leggen dat het eigenlijk maar een standaardfietsje is.
Wat ik van de fiets vind is in mijn artikelen te lezen. Ik vind 'm niet revolutionair, maar wel een mooie aanvulling op het assortiment.Matthie9000 schreef:@Christophorus: Ik begrijp dat de belangen anders liggen; maar ga nou niet doen alsof er niks aan te merken is op die fiets en dat het een revolutionaire fiets is. Dat iets commercieel nieuws is wil ook niet zeggen dat het gaat om nieuws dat automatisch immuun is voor kritiek.
Travelmaster 2.8 cro-mo?Matthie9000 schreef:de eerste de beste kans om dat frame te vervangen door een degelijk stalen 28" frame met excentrische trapas, verticale padden en ruimte voor v-brakes en spatborden met minstens 50mm banden grijp ik aan.
Dat is een mooie prijs. Als je dan ziet voor welke prijs Lasse zijn Surly LHT in elkaar heeft gezet, zo'n 1200euro was het niet? Dan schat ik in dat Lasse voor iets meer dan 2100euro een echte 29'er in elkaar had kunnen zetten inclusief rohloffnaaf (voor die prijs laat je de Koga WT29 echt wel 10x in de etalage staan). Met de lage internetprijzen loont het gewoon om zelf je fiets in elkaar te zetten. Er zijn overigens wel meer alternatieve merken voor een stalen 29'er (on one inbred, singular gryphon, etc). Maar ook een echte 29" ATB zou je simpel kunnen ombouwen tot een reisfiets.Matthie9000 schreef:@AB: Ik bedoelde €350,- voor frame+vork.