Additionally, paste this code immediately after the opening tag: huttentrektocht 2011 - Forum Wereldfietser

huttentrektocht 2011

De Weerribben en de Noord-Oost Polder
Afbeelding
In het weekend van 29/30 oktober 2011 gaat de wintertijd weer in en wordt een huttentocht georganiseerd. Dat betekent een uurtje extra slapen!
Heb je geen tent of ben je beginnend kampeerder? Dan is dit de uitgelezen kans om kennis te maken met tochten van de Wereldfietser.

We fietsen dit keer vanuit Zwolle naar de Weerribben en de Noord-Oost Polder en komen o.a. in Giethoorn, Nederland en Kampen. We overnachten op Camping Tussen de Diepen bij Blokzijl, direct aan het water, waar 4 hutten zijn gereserveerd.

Zaterdag 29 oktober
We vertrekken zaterdagochtend 29 oktober om 10.15u vanaf Station Zwolle. De route 72km lang en wel via de volgende knooppunten: 65, 64, 63, 62, 37, 36, Genemuiden, 27, pontje, 83, 93, Zwartsluis, 84, 94, 63, 61, 60, Giethoorn, 62, 39, 24, 23, 21, 20, 13, 14, 42, Nederland, 41, 43, 44, camping. GPS-track
's-Avonds bestaat de mogelijkheid om in het eetcafé van de camping te eten, een driegangenmenu kost € 17,50. Heb je interesse graag afzonderlijk opgeven. In Blokzijl vlak voor de camping bestaat de mogelijkheid boodschappen te doen.

Zondag 30 oktober
Vertrek om 10.00u via Blokzijl over de volgende route: 44, 74, 73, 23, NO-Polder, 62, 78, 90, Marknesse, 30, 49, 64, 95, 81, 71, 20, 87, 21, LF15, 47, 85, 35, 34, 16, 14, 13, 41, Kampen, 42, 3, 2, 16, 17, 65, Station Zwolle. GPS-track

Hoe werkt het?
- je bent lid van de Wereldfietser
- een slaapplek in de hut kost rond € 11,00 p.p.; klik hier voor meer info over trekkershutten
- meenemen: slaapzak
- thuislaten: tent, matje, brander, pannen
- er zijn maximaal 16 huttenplekken; liefhebbers kunnen ook in hun tentje slapen
- we fietsen in recreatief temp 16-20km per uur, er vormen zich vanzelf groepjes met gelijk tempo; onderweg is tijd genoeg voor appeltaart en lunch
- meld je aan bij jimvdberg@gmail.com; voor het eetcafé apart aanmelden

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
jimvdberg schreef:De Weerribben en de Noord-Oost Polder
Afbeelding
In het weekend van 29/30 oktober 2011 gaat de wintertijd weer in en wordt een huttentocht georganiseerd. Dat betekent een uurtje extra slapen!
Heb je geen tent of ben je beginnend kampeerder? Dan is dit de uitgelezen kans om kennis te maken met tochten van de Wereldfietser.

We fietsen dit keer vanuit Zwolle naar de Weerribben en de Noord-Oost Polder en komen o.a. in Giethoorn, Nederland en Kampen. We overnachten op Camping Tussen de Diepen bij Blokzijl, direct aan het water, waar 4 hutten zijn gereserveerd.

Zaterdag 29 oktober
We vertrekken zaterdagochtend 29 oktober om 10.15u vanaf Station Zwolle. De route 72km lang en wel via de volgende knooppunten: 65, 64, 63, 62, 37, 36, Genemuiden, 27, pontje, 83, 93, Zwartsluis, 84, 94, 63, 61, 60, Giethoorn, 62, 39, 24, 23, 21, 20, 13, 14, 42, Nederland, 41, 43, 44, camping. GPS-track
's-Avonds bestaat de mogelijkheid om in het eetcafé van de camping te eten, een driegangenmenu kost € 17,50. Heb je interesse graag afzonderlijk opgeven. In Blokzijl vlak voor de camping bestaat de mogelijkheid boodschappen te doen.

Zondag 30 oktober
Vertrek om 10.00u via Blokzijl over de volgende route: 44, 74, 73, 23, NO-Polder, 62, 78, 90, Marknesse, 30, 49, 64, 95, 81, 71, 20, 87, 21, LF15, 47, 85, 35, 34, 16, 14, 13, 41, Kampen, 42, 3, 2, 16, 17, 65, Station Zwolle. GPS-track

Hoe werkt het?
- je bent lid van de Wereldfietser
- een slaapplek in de hut kost rond € 11,00 p.p.; klik hier voor meer info over trekkershutten
- meenemen: slaapzak
- thuislaten: tent, matje, brander, pannen
- er zijn maximaal 16 huttenplekken; liefhebbers kunnen ook in hun tentje slapen
- we fietsen in recreatief temp 16-20km per uur, er vormen zich vanzelf groepjes met gelijk tempo; onderweg is tijd genoeg voor appeltaart en lunch
- meld je aan bij jimvdberg@gmail.com; voor het eetcafé apart aanmelden

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.

Ha die Jim,

Wat ben jij toch goed bezig. De Harskamperdennen moet nog komen, er komt nog een najaarsweekend en dan presenteer je nu al weer de Huttentocht.
Graag een applaus voor onze Lord Jim!
Zo is het. Hulde.
Wim
Afbeelding AfbeeldingGeweldig Jim!
Hoi Jim.

Vanuit Schotland wil ik graag twee plekjes in een hut vastleggen.
Lekker in het najaar nog even fietsen. Weer kan vast niet slechter worden dan de afgelopen weken in Ierland :-)
Ik heb een paar jaar geleden met mijn tentje op het trekkersveld gestaan. Ligt echt prachtig: direct aan het water.

Je kunt ook eten bij Kaatje: mét Michelinster.

In Blokzijl speelt zich de legende van Kaatje bij de Sluis

Kaatje werd geboren als dochter van Brecht, herbergierster van “In den Gouden Walvisch”. Haar wettelijk vader was kapitein ter walvisvaart, maar ten tijde van Kaatje’s geboorte voer hij al tien maanden op zee… waarvan hij nimmer terug zou keren. Brecht heeft nooit bekend gemaakt wie de echte vader van haar enige dochter was.

Zeker moet hij worden gezocht onder de notabelen van het stadje. Al op achttienjarige leeftijd zwaaide Kaatje, nadat haar moeder was overleden, als cheffin de pollepel “In den Gouden Walvisch”. Maar meer dan dat ontpopte zij zich als een perfecte gastvrouw voor de kooplieden, reders en kapiteins van Blokzijl. Die, en hun vele relaties, verspreidden de roem van Kaatje’s kookkunst over de wereldzeeën.

Kaatje had, blijkens de vele verhalen en ballades, een grote charme en wist uitstekend met de mannen om te gaan. Trouwen deed zij nimmer. Haar grote liefde was de zeeman Hilbert, kapitein en kaper in staatsdienst, die gezworen had zich niet eerder aan land te vestigen dan dat hij fortuin had vergaard.

Hilbert’s laatste reis was in 1732 nadat hij tien jaar zijn zelfstandig kapersdomicilie had gehad op Madagascar. Hij keerde schatrijk terug naar Blokzijl. Te laat voor de inmiddels ook welgestelde Kaatje. Zij was in de maand september van het jaar 1732 overvallen en beroofd. Daarbij bezweek zij aan haar ernstige verwondingen. Behalve het geld en de vele kostbaarheden namen de rovers ook Kaatje’s receptenboeken mee. De daders werden nimmer gevonden, maar wel doken er later in de Zuiderzeesteden regelmatig recepten op die aan Kaatje werden toegeschreven. Hilbert keerde terug naar zijn eiland en vestigde zich voorgoed in Madagascar.
UPDATE
De trekkershutten zijn inmiddels volgeboekt. Wel kan je nog mee met eigen tentje.
En bij voldoende belangstelling kan een stacaravan worden gehuurd, laat maar weten.
- kosten per tent € 5,50 (maakt niet uit 1 of 2 persoons), plus per persoon € 5,25 plus € 0,85 toeristenbelasting
- kosten stacaravan € 19,00 p.p. per nacht
Ga misschien mee. Zit er aan te denken om naar ouders te gaan in Spanje.

Heb trouwens gehoord dat de winter erg koud wordt en dat deze al vroeg begint. Als ik mee ga misschien dan toch maar de caravan.

Mario
Is er nog meer interesse in een caravan-plek?
Jim,

Ik ga graag mee maar met de tent!

Groetjes,

An
Ik heb wel interesse in een caravanplek, en anders ga ik in tent, en de donsslaapzak. Normaal neem ik de tent met houtkachel mee, haha!
hier ook wel interesse om voor een eerste keer deel te nemen aan één van de acitviteiten; vermoedelijk ben ik dan een weekje op vakantie (hoogstwaarschijnlijk in Hoogeveen) en is de verplaatsing naar een WF-activiteit (als Belg) dan eens haalbaar.

Is het ook toegelaten dat je deelneemt zonder overnachting? Ik zou dan gewoon zaterdagmorgen met de trein afkomen en 's avonds met de fiets terug en zondag juist omgekeerd.
Lodro schreef:Ik heb wel interesse in een caravanplek, en anders ga ik in tent, en de donsslaapzak. Normaal neem ik de tent met houtkachel mee, haha!
Hoi Lodro, er is een plek vrijgekomen in een hut, wil je die innemen?
Gunter schreef:hier ook wel interesse om voor een eerste keer deel te nemen aan één van de acitviteiten; vermoedelijk ben ik dan een weekje op vakantie (hoogstwaarschijnlijk in Hoogeveen) en is de verplaatsing naar een WF-activiteit (als Belg) dan eens haalbaar.

Is het ook toegelaten dat je deelneemt zonder overnachting? Ik zou dan gewoon zaterdagmorgen met de trein afkomen en 's avonds met de fiets terug en zondag juist omgekeerd.
Ja hoor alles is toegestaan, maar als je toch 2 dagen meefietst is het wel geinig om de overnachting er meteen bij te pakken, toch? Er is een plek in de hut vrijgekomen, ook Lodro heeft interesse. Wie het eerst komt, zou ik zeggen.
(NB: leuk, met de trein afkomen, ik zeg met de trein aankomen)
jimvandenberg schreef:Er is een plek in de hut vrijgekomen, ook Lodro heeft interesse. Wie het eerst komt, zou ik zeggen.
Ik moet zoiezo eerst mijn vakantie nog zoeken/boeken dus met mij moet je voorlopig nog geen rekening houden. Met overnachting zou zeker leuker zijn maar vrouw en kids moet ik ook tevreden houden hé ;-)
jimvandenberg schreef:(NB: leuk, met de trein afkomen, ik zeg met de trein aankomen)
tja, je zegt toch ook "ik kom af" en niet "ik kom aan"; die hollanders zijn toch raar volk hé ;-) ;-)
'Ik kom af met de trein' is ook gewoon 'Ik kom met de trein' en niet 'ik kom aan met de trein' :D

Maar euh Gunter, ik begrijp je volledig, als mede belg ;-)
Toch wel charmant , die verschillen tussen het Noord- en Zuid-Nederlands, maar ik zie boven te tabellen met aankomsttijden van de treinen op stations in Vlaanderen geen afkomst staan, maar wel aankomst.
bert sitters schreef:Toch wel charmant , die verschillen tussen het Noord- en Zuid-Nederlands, maar ik zie boven te tabellen met aankomsttijden van de treinen op stations in Vlaanderen geen afkomst staan, maar wel aankomst.
hier bij mij noemt dat "den départ" en "den arrivée" ;-)
Lodro schreef:Ik heb wel interesse in een caravanplek, en anders ga ik in tent, en de donsslaapzak. Normaal neem ik de tent met houtkachel mee, haha!
Dus Lodro, of andere liefhebber, er is 1 plek vrijgekomen in een hut. Gunter hoeft hem niet te hebben.
Meld je snel aan, want het Hollandse spreekwoord zegt "Wie het eerst komt, het eerst maalt".
Gunter schreef:
bert sitters schreef:Toch wel charmant , die verschillen tussen het Noord- en Zuid-Nederlands, maar ik zie boven te tabellen met aankomsttijden van de treinen op stations in Vlaanderen geen afkomst staan, maar wel aankomst.
hier bij mij noemt dat "den départ" en "den arrivée" ;-)
Woon je in Ronse of Renaix :lol: :lol: :lol: ?