Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen Islabikes fiets voor volwassenen? - Forum Wereldfietser

ervaringen Islabikes fiets voor volwassenen?

Wij willen twee volwassenen fietsen aanschaffen voor een eerste fietsvakantie (Zweden) komend jaar. Op aanraden van fietsenmetkinderen.info hebben wij afgelopen jaar een kinderfiets uit Engeland besteld van Islabikes, superlicht en bevalt erg goed. Onze zoon van bijna 5 fiets er al 8 km op en is bijna toe aan een grotere 20inch large model. Toen ik daarvoor op hun site keek, zag ik dat ze tegenwoordig ook volwassen fietsen verkopen http://www.islabikes.com/bike_pages/beinn29.html. Ik hoop dat iemand mij kan adviseren over de kwaliteit van de volwassen Islabike fiets en de geschiktheid en degelijkheid er van voor fietsvakanties. Even voor het totaalplaatje: Wij hebben twee kinderen van 3,5 en dus bijna 5, waarvan de oudste gedeeltelijk zelf fietst en gedeeltelijk aan de follow me meefietst, de jongste zit gedeeltelijk op een kinderzitje (en zal dus ook gedeeltelijk met de follow me meefietsen. Qua bestemmingen zullen wij gelet op de kinderen niet de bergen in gaan en niet meer dan 40km / max 2 weken achtereen fietsen, binnen en buiten Europa. Het moet een onderhoudsvriendelijke fiets zijn. Past de islabike in dat plaatje of is er een geschiktere fiets voor max. 1000 euro?
Die kinderfietsen vullen een gat in de markt, maar voor de volwassen fietsen geldt dat niet. Heel verkeerd zijn ze niet, en beter dan de standaard Nederlandse merken als Gazelle is ook niet moeilijk, maar ik zou toch echt eerder kijken naar de modellen van Fahrradmanufaktur als hun T 400. Die zijn bovendien heel compleet afgemonteerd, met spatborden en drager, en verlichting. Ook de Surly Long Haul Trucker is een heel goede touringfiets. Ik heb voor de wiki een uitgebreid artikel geschreven, maar door de problemen met de wereldfietser site is dat nu niet zichtbaar. Stuur me een pb met je email adres en ik stuur je de pdf.
Wim
De grote mensen Islabike is bedoeld voor mensen die niet fietsen om met de kids mee te kunnen. Als vakantiefiets is het niks, om te beginnen hebben ze maar 8 versnellingen, omdat meer te moeilijk is
dank voor de reactie, de Islabike wordt niks dat is duidelijk, ik ben mij op advies van Wim (dank voor het veriepende document!) aan het verdiepen in de fahrradmanufaktur, oa. t400 en t4oo slx, zie dat deze door bike4travel wordt aangeboden maar dan 200 euro duurder dan de adviesrijs op de site van fahrradmanufaktur zelf, scheelt nogal kent iemand nog een goedkoper adres? (of goedkoop importeren?). Ik heb de fiets nodig voor zowel vakantiedoeleinden als woon-werkverkeer...
utillagirl schreef:dank voor de reactie, de Islabike wordt niks dat is duidelijk, ik ben mij op advies van Wim (dank voor het veriepende document!) aan het verdiepen in de fahrradmanufaktur, oa. t400 en t4oo slx, zie dat deze door bike4travel wordt aangeboden maar dan 200 euro duurder dan de adviesrijs op de site van fahrradmanufaktur zelf, scheelt nogal kent iemand nog een goedkoper adres? (of goedkoop importeren?). Ik heb de fiets nodig voor zowel vakantiedoeleinden als woon-werkverkeer...
neem even contact op met Bike4travel, normaal gesproken zijn hun prijzen conform de markt, zo'n verschil? dit klinkt bij mij of er een jaarmodel verschil is? of kan een foutje zijn van Marco?

(zo is het model 2011 t.o.v. het model 2010 b.v. 200 euro duurder door een luxere afmontage)

Zelf rijd ik op een T400 en heb net voor mijn vrouw een T400 Rohnoff besteld, ook bij Bike4Travel.
ik heb zojuist de Farradmanufaktur T400 deore gekocht bij een zaak in Duitsland in de aanbieding (want was een model uit 2010) voor 580 euro, mooie prijs om het vakantiefietsen mee uit te proberen vind ik! Dank nogmaals voor het meedenken.
Gefeliciteerd, en veel fietsplezier.
Wim
utillagirl schreef:ik heb zojuist de Farradmanufaktur T400 deore gekocht bij een zaak in Duitsland in de aanbieding (want was een model uit 2010) voor 580 euro, mooie prijs om het vakantiefietsen mee uit te proberen vind ik! Dank nogmaals voor het meedenken.
mooi prijsje!
Wat is eigenlijk de dikste bandenmaat die onder een VSF T400 past? Passen daar schwalbe big apples of super moto's van 60mm onder?
50 mm Big Apples passen. Zoals bij alle fietsen met spatborden etc krijg je bij 60 mm wel wat problemen. Misschien dat 55 mm Big Apples nog net passen. Maar zelf vind ik de 60 mm Big Apples te lomp rijden.
Wim
Wim schreef:50 mm Big Apples passen. Zoals bij alle fietsen met spatborden etc krijg je bij 60 mm wel wat problemen. Misschien dat 55 mm Big Apples nog net passen. Maar zelf vind ik de 60 mm Big Apples te lomp rijden.
Wim
Bij mijn idworx OR zijn die 60mm icm spatborden geen enkel probleem. Maar los van die spatborden, passen 60mm bandjes tussen de vorkbuizen (voor en achter) bij de VSF T400?
Geen idee.
Wim
Nog een aanvullend vraagje aan de experts :) , ik heb dus uiteindelijke voor de Fahrradmaufaktur T400 gekozen en ben nog op zoek naar een soortgelijke fiets voor mijn man tbv zowel woon-werk verkeer als dagtrips en korte fietsvakanties van ongeveer 2 weken met kleine kinderen dus max 40km per dag .
Ik heb een leuke T100 gezien en zit te twijfelen tussen deze en de T400 en zie wel de verschillen:

26" (400) 28" (100)
voor derailleur: Deore (400), Alivio 100)
achter derailleur: alivio (400) , Acera (100)

Maar wat betekenen deze verschillen nou voor dergelijke doeleinden?
Het belangrijkste verschil is de bandenmaat. 26 inch wielen zijn in principe wat sterker, en er kunnen meestal ook bredere banden op. Dat maakt zulke fietsen wat meer geschikt voor slechte en onverharde wegen. Dat is niet oninteressant als je met kinderen fietst omdat je dan toch erg je best doet weg te blijven van de drukke wegen. Breder is ook comfortabeler. Smallere 28 inch banden zijn eerder voor het asfalt.
Twee fietsen met dezelfde bandenmaat is bovendien wel handig met reservebanden onderweg. Tot slot is die T400 ietsje beter afgemonteerd.
Wim
Wim schreef:50 mm Big Apples passen. Zoals bij alle fietsen met spatborden etc krijg je bij 60 mm wel wat problemen. Misschien dat 55 mm Big Apples nog net passen. Maar zelf vind ik de 60 mm Big Apples te lomp rijden.
Wim
ik heb een tijdje met conti's 54-559 gereden en die paste in ieder geval zonder probleem op mijn T400
Dank voor je uitleg Wim, dan is de keus snel gemaakt. :D
de T400 is volgens mij gemiddeld maar 60 euro duurder dus klinkt als de moeite waard...
Zou ik zelf ook doen, maar ik ben dan ook een echte 26 inch fan.
Wim
Ik heb gisteren De T400 ontvangen, rijdt goed! Ik baalde vandaag wel heel erg, wilde er een axa slot, een achterkinderzitje op laten zetten en/of mijn follow me apparaat om een kinderfiets aan te hangen, maar dat was allemaal onmogelijk! De fiets lijkt niet geschikt voor allround doeleinden. Het slot past niet op de fiets (maar dat is nog het minst erge), volgens 2 fietsenmakers is de fiets ongeschikt om een achterzitje op te monteren, ik dacht zelf aan een zitje die aan het frame/ zadel bevestigd wordt (GMG Yep maxi) maar men vond de spaken van de fiets wel erg dun om een kind op te vervoeren. Ik snap dat niet want een trekkingfiets moet toch ook bagage kunnen houden en zo lang je het zitje niet op de bagagedrager monteert ontlast je die toch? Het allervervelendste is het feit dat de follow me niet op het achterwiel past omdat de as te dun/kort o.i.d is, daar past ie niet tussen. De follow me heb ik nu van mijn oude fiets op de fiets van mijn man laten zetten. Hij heeft een stadsfiets en we zijn nog op zoek voor hem naar een degelijke vakantiefiets maar dat wordt dus geen fahhradmanufaktur T400. Tenzij jullie nog creatieve oplossingen hebben??? Ik hoop natuurlijk stiekem dat ik hier te maken heb met het type fietsenmaker waar jullie wel eens over klagen, vandaag heb ik van ze al opmerkingen gekregen als, kan je hem niet terugsturen en tsja dat krijg je met internetfietsjes..

Alle tips zijn welkom! HELP! Ben nogal :( een echte follow me aanbidder.....
utillagirl schreef:I volgens 2 fietsenmakers is de fiets ongeschikt om een achterzitje op te monteren, ik dacht zelf aan een zitje die aan het frame/ zadel bevestigd wordt (GMG Yep maxi) maar men vond de spaken van de fiets wel erg dun om een kind op te vervoeren.
Onzin, dikkere spaken maken geen sterker wiel.
utillagirl schreef:Het allervervelendste is het feit dat de follow me niet op het achterwiel past omdat de as te dun/kort o.i.d is, daar past ie niet tussen.
Langere snelspanner gebruiken? Staat ook op de follow me site.

Tja, fietsenmakers... Er zijn er goeie hoor!
utillagirl schreef:Ik heb gisteren De T400 ontvangen, rijdt goed! Ik baalde vandaag wel heel erg, wilde er een axa slot, een achterkinderzitje op laten zetten en/of mijn follow me apparaat om een kinderfiets aan te hangen, maar dat was allemaal onmogelijk! De fiets lijkt niet geschikt voor allround doeleinden. Het slot past niet op de fiets
Er zijn ook andere sloten dan Axa (met meer ruimte voor spatbord etc) , maar waarom past het niet? Heb je een hele kleine maat fiets? Op mij maakt het allemaal nogal de indruk dat je de nietbijonsgekocht behandeling gekregen hebt
Dank voor de reacties, ik ga op onderzoek uit wat betreft de snelspanners en het slot, ik heb weer goede moed :lol: