Additionally, paste this code immediately after the opening tag: woestijn fanaat gezocht! namibië 2012 - Forum Wereldfietser

woestijn fanaat gezocht! namibië 2012

Hoi,

Ben jij de woestijn fanaat waar ik naar opzoek ben?

Ik ben een vrolijke optimistische meid die verslaafd is aan fiets vakanties. Ik ben 2 keer in Europa op pad geweest en afgelopen januari ben ik met m'n rugzak naar Vietnam gegaan. De rugzak allen beviel me niet zo goed, want ik heb daar een fiets gekocht en ben in mm'n eentje 12 dagen lang op de fiets rond gegaan. Rugzak achterop en gaan!

Ik heb tijdens m'n opleiding (alweer enkele jaren geleden) m'n stage gelopen in de Khalahari woestijn in Zuid Afrika. Ik vond de woestijn echt zo mooi, zo geweldig, dat ik enorm graag naar Namibië wil gaan. Ik wil graag zien hoe verschillende een lege vlakte kan zijn.

Ik ben van plan om in het voorjaar van 2012 een maand naar Namibië te gaan. Ik zou het leuk vinden om het samen met iemand te doen. Dus ben je avontuurlijk ingesteld en lijkt het je leuk met een sportieve meid van 30 een paar weken door de woestijn te fietsen en kamperen.. Dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Hilde
Misschien kom ik jullie wel tegen, is zwerf ergens voorjaar 2012 ergens in Namibië.

:D :D
Hoi Hilde,

Mijn interesse is gewekt! Fietsen in Namibië lijkt mij een fascinerende, bijkans onwezenlijke ervaring. Het idee van een lange solo fietsreis speelt in mijn hoofd, en een gedeeld Namibisch avontuur is wellicht een mooie opmaat.

In de afgelopen jaren heb ik een aantal avontuurlijke reizen op de motor gemaakt met als summum een rit van het topje van Alaska naar de teen van Argentinië. Sinds enige tijd ben ik geïnfecteerd door het fietsvirus, wat er afgelopen week toe heeft geleid dat ik mijn eerste echte vakantiefiets heb besteld. Van paardenkracht naar mankracht, een nieuwe uitdaging waar ik erg veel zin in heb.

De specificaties; man, 37 jaar, direct, praktisch, wereldburger. Ik zie geen optie om je een direct bericht te sturen met mijn contactgegevens, jij wel? Komt wellicht omdat ik pas zojuist een profiel heb aangemaakt. Laat maar weten of het je wat lijkt, vogelen we daarna wel uit hoe we nader kunnen kennismaken.

Groeten,
Vincent
Hoi Hilde,

Wat een leuk plan!
Ik ben een enorme Afrika-fan! Heb nog maar 1 keer gefietst in Afrika (vorig jaar december in Zuid-Afrika en Lesotho) maar verder heb ik wel veel in Afrika rond gereisd.
Je idee spreekt me enorm aan.

Ben benieuwd wat je iets concreter in gedachten hebt. Ik ben zeker geinterresseerd!

Groetjes van Heidi
Omdat iedereen het ook altijd heel fijn vindt om te weten hoe het is afgelopen... Beetje laat, maar uiteindelijk heb ik een reisgenoot gevonden in mijn eigen omgeving.

JA,

Ik heb het gedaan!

De planning was 6 weken, maar door omstandigheden zijn we na 3 weken al naar huis gegaan (niets heel ernstigs). Dus uit eindelijk waren het maar 3 weken. We zijn gevlogen naar Windhoek en met de bus naar Luderitz. Vanaf daar hebben we een dagje over het schier eiland daar gefietst en flamingo's gezien. De volgende dag naar dat spookdorp in de buurt.

Vanaf het spookdorp zijn we gelift naar de C13... De wind was echt drama...
Daar begon het zand... zand... zand... zand...ribbels... zand..
Maar een geweldige eenzame vlakte met heel veel kleine beestjes, dingetjes... Ik hou er van. Het was echt genieten! Een gemsbok die voor me uitliep, de zebra's die in de verte voorbij lopen. Het was echt machtig mooi.

Na de C13 > D707 en vanuit daar verder omhoog naar Walvis Bay. De zandpaden zijn al uitdaging genoeg! Het is niet nodig om hiervan af te wijken.

De woningen, boerderijen aan de weg liggen vaak op 5 km van de weg en zijn te bereiken via (duin) zand. Haast niet te doen, je gaat niet even op en neer, het is een hele onderneming. Meestal zijn de mensen wel zo vriendelijk om je even naar de weg te brengen!! Dat scheelt weer een dik uur ploeteren.

Tip, kamperen in de vallei, net na rock stock ritz!!! ENG! waarom; er komen hier de hele nacht door dieren, want er is water! In de valei is een weg met verboden toegang. Hier ga je in en dan een klein stukje rechtdoor. Vraag even toestemming bij rock stock ritz.. Het is namelijk prive terrein en ze rijden hier in de schemering ook de toeristen rond in een auto. Dus je hebt kans dat je 'betrapt' wordt als je het niet vraagt.

Verder wilde we in eerste instantie ook naar het noorden fietsen, maar dat werd ons echt afgeraden. Mijn reisgenoot wilde dit graag. Nadat hij zelf had ondervonden hoe het is om door de woestijn te fietsen is hij toch terug gekrabbeld...

Aangezien de reis niet helemaal is gelopen zoals gepland heb ik ook geen zin gehad om er een verslag van te maken.. Maar mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag.
Mooi dat je het gedaan hebt, maar -met alle respect- je beschrijft het alsof je weg was met groep 6 van de basisschool. Zó jammer, ook al is het "maar drie weken", het kan voor ons nog hartstikke leuk zijn om te lezen.

En ben je nou in 2012 gegaan, of in 2013, of 2014?

Ik ben geneigd te zeggen: pics, or it didn't happen :wink: !
Travelmaster schreef:Mooi dat je het gedaan hebt, maar -met alle respect- je beschrijft het alsof je weg was met groep 6 van de basisschool.
Travelmaster, is bij jou soms de tijd stil blijven staan en is het nog steeds maandagmiddag toen je over een zeker slaapzakken topic struikelde? :)

en Hilde: plaatjes graag!
Yopie schreef:
Travelmaster schreef:Mooi dat je het gedaan hebt, maar -met alle respect- je beschrijft het alsof je weg was met groep 6 van de basisschool.
Travelmaster, is bij jou soms de tijd stil blijven staan en is het nog steeds maandagmiddag toen je over een zeker slaapzakken topic struikelde? :)

en Hilde: plaatjes graag!
Hihi, nee hoor, maar'ik vind het gewoon jammer, ik hou van mooie verhalen en deze had zoveel potentie, leek me. Om het dan in een kwartiertje van je af te schrijven, als vierde post op het forum, na twee jaar na de eerste oproep, doet me vermoeden dat er wel een bepaalde behoefte is om uitgebreid te verhalen!

Nou, kom op dan! Er zijn er die meer schrijven over een boete in Duitsland!
Hoi,

klopt, het is iets te kort door de bocht... Ik zal het vanavond even beter / goed maken.

hilde
hildepl schreef:Hoi,

klopt, het is iets te kort door de bocht... Ik zal het vanavond even beter / goed maken.

hilde
Jippie :P !

Ben benieuwd, succes!
Travelmaster schreef:Jippie :P !
Mooi, tis je gelukt! :D
Yopie schreef:
Travelmaster schreef:Jippie :P !
Mooi, tis je gelukt! :D
TS had een zetje nodig... een ietwat lomp zetje van mijn kant, geef ik direct toe, maar wat foto's en iets uitgebreidere tekst voorzien van een paar gelikte anekdotes... dat wordt smullen! We laten ons verrassen :P .