Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bandenspanning loopt terug - Forum Wereldfietser

Bandenspanning loopt terug

Als ik mijn fietsbanden (schwalbe marathon) op mijn gewenste spanning breng (5,5 bar) valt mij op dat deze vrij snel terug loopt. Als ik bijvoorbeeld een dag ben wezen fietsen met redelijke bepakking (2 zijtassen en een stuurtas), dan is na een stuk slecht wegdek de spanning alweer terug gelopen. De band is niet lek, want bij elke nieuwe binnenband heb ik ditzelfde probleem. Daarnaast loopt de spanning altijd terug naar ongeveer hetzelfde niveau (zonder bepakking 4 bar en met bepakking 3 bar) en blijft daar steken.

Ligt dit aan het soort binnenband (budget butyl) of is dit gewoon een logisch gevolg dat een fietsventiel nooit helemaal luchtdicht is en dat bij een hobbelige weg de druk "te groot" wordt?
Het ligt aan de binnenband, zelden aan het ventiel en nooit aan het gebruik van de fiets.
Leon
Leon schreef:Het ligt aan de binnenband, zelden aan het ventiel en nooit aan het gebruik van de fiets.
Leon
Wat voor binnenband zou je mij aanraden? Want oud of nieuw het maakt geen verschil.
Ik heb goede ervaringen met Schwalbe en Continental.
Leon
idd ligt met zekerheid aan de binnenband, de kwaliteit van het gebruikte rubber of latex zorgt ervoor dat het zijn druk niet kan behouden

latex kan je het hardste oppompen maar verliest zijn druk ook het vlugste

mijn voorkeur gaat naar michelin uit maar ik gebruik voornamelijk de goedkoopste van prorace ofzo
Gunter schreef:idd ligt met zekerheid aan de binnenband, de kwaliteit van het gebruikte rubber of latex zorgt ervoor dat het zijn druk niet kan behouden
Als de binnenband heel dun is, bv omdat de maat aan de kleine kant is loopt die sneller leeg. Slecht rubber is natuurlijk ook poreuzer dan rubber met meer rubber en minder rotzooi in de mix. Bij ventielen met verwisselbare ventielkern wil de kern nog wel eens niet goed vastgedraaid zitten
zijn er mensen die ervaring hebben met de Hermetic Plus binnenband van Continetal?
Deze schijnt langer vol te blijven.

http://www.conti-online.com/generator/w ... nd_nl.html