Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets terugsturen per trein - Forum Wereldfietser

Fiets terugsturen per trein

dag,

Ik wil in september (een deel van) de Zilverroute fietsen: van Leon naar Sevilla. Ik laat Soetens de fiets met mijn bagage vooraf naar Leon brengen. Ik was van plan om in Sevilla de fiets per trein terug te sturen naar Nederland en zelf per bus terug te gaan (ik heb de pest aan vliegen; niet uit angst maar het is geen reizen).

Kan dat?
ik bedoel natuurlijk: kan ik de fiets vanaf Sevilla per trein terugsturen naar Nederland?

Klaasprins
Lijkt me niet mogelijk. Er is geen rechtstreekse trein naar Nederland en de conducteur gaat je fiets echt niet overzetten op een andere trein. En de volgende 5 conducteurs trouwens ook niet :wink:

Voor vervoer op een goederentrein kom je ook niet in aanmerking denk ik.

Als ik jou was zou ik dus maar gewoon zelf mee gaan met je fiets in de trein. Zo doen wij het ook altijd, zelfs met een tandem + bob kar en dat gaat ook goed en hoeft niet duur te zijn.
Met wat voor bus ga je terug? Misschien kun je extra bagage boeken en mag de fiets onderin. (wishfull thinking)
Maar ik denk dat je het beste contact op kunt nemen met de fietsvakantiewinkel en je daar laten adviseren.

Succes!
Eric
Ik ga zelf per Euroliner terug. (is plan)

Ongetwijfeld kan ik samen met mijn fiets en bagage terug reizen: via Madrid van station-zuid naar station-noord en nog wat andere overstaps met fiets en bagage. Niet aantrekkelijk. Daarom voorkeur mijn fiets per trein terug te sturen. Ik heb dat lang geleden eens gedaan met een fiets vanaf Santiago maar recent hoorde ik dat het niet meer zou kunnen. Vandaar mijn vraag. Ik zal eens bij de fietswinkel informeren.
mt groet,
klaasprins
klaasprins schreef:Ik ga zelf per Euroliner terug. (is plan)

Ongetwijfeld kan ik samen met mijn fiets en bagage terug reizen: via Madrid van station-zuid naar station-noord en nog wat andere overstaps met fiets en bagage. Niet aantrekkelijk. Daarom voorkeur mijn fiets per trein terug te sturen. Ik heb dat lang geleden eens gedaan met een fiets vanaf Santiago maar recent hoorde ik dat het niet meer zou kunnen. Vandaar mijn vraag. Ik zal eens bij de fietswinkel informeren.
mt groet,
klaasprins
Vroeger konden fietsen mee met de bussen op de Eurolines, maar dat is al jaren verboden.
Je keuze is: vliegen of met regionale of mediadistancia treinen naar een stad in Noord-Spanje die op de route van Soetens ligt. Betekent: Sevilla - Jaén, Jaén - Madrid Atocha. Fietsen van Madrid Atocha naar Madrid Chamartín (of een regionale trein, of cercanías). Madrid Chamartín naar wellicht Burgos. Er moet een hotel zijn, waar Soetens de fiets kan ophalen.

Vueling vliegt drie keer per week rechtstreeks van Sevilla op Schiphol. Bagage moet je apart betalen: zorg dus voor een turkentas om je fietstassen in te stoppen, anders betaal je per fietstas. Neem géén Vueling-vlucht met overstap in Barcelona, want dan betaal je twee keer voor je bagage en je fiets.
Dank,
Geen van tweeen heel aantrekkijk. Ik denk dat ik voor de trein via Madrid kies en dus zelf mijn fiets naar Burgos of Leon breng.

met groet
klaasprins.
Dat gaat je een bom meer duiten kosten dan vliegen met Vueling! :D
verdorie, ja . Ik heb prijzen vergeleken: Wordt ik toch nog het vliegtuiig in gedreven.

groet
Klaasprins