Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met de Racefiets op reis? - Forum Wereldfietser

Met de Racefiets op reis?

Beste Lezers,

Ik ben zelf het fietsen begonnen met een Crossbike. Een fiets welke qua banden tussen de racefiets en een mountainbike inzit. Hiermee heb ik een deel van de Limes route in Duitsland gefietst (verslaag staat bij reisverhalen). Dit is fantastisch verlopen.

Nu heb ik een mountainbike, maar wil toch over op een racefiets. Is het met een racefiets goed mogelijk een grote tocht te maken? Ik had destijds op m`n crossbike een opzetrekje waarop een tas kon. Is dit goed mogelijk bij een racefiets? Of ben je snel te zwaar belast voor je banden?

Ben benieuwd,

Groeten Hans
Ik ben net terug van een korte fietsvakantie op de racefiets. Ging prima, maar neem niet teveel mee.

Zie ook:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=14941

Sjors
zuyderduyn schreef:k had destijds op m`n crossbike een opzetrekje waarop een tas kon. Is dit goed mogelijk bij een racefiets? Of ben je snel te zwaar belast voor je banden?
Tot 10 kilo zal niet gauw een probleem zijn.
Of het voor je banden een probleem is hangt af van jouw gewicht + dat van de bagage. Omdat racefietsen ook naar tevredenheid gebruikt worden door aardig wat forse heren kan iemand van 55 kilo best wat meenemen. Anderzijds is een rekje met spullen, als je het op de racefiets gemonteerd krijgt, wel een extra belasting voor het achterste deel van de fiets, o.a. omdat het onafgeveerd gewicht is. Ook kan het de rijeigenschappen nadelig beinvloeden omdat racefietsen kort gebouwd zijn en het gewicht dan bijna achter de achteras komt te hangen. Ervaringen op de ene fiets zijn geen garantie voor de ander.
Leon