Additionally, paste this code immediately after the opening tag: versleten schijfremmen ? - Forum Wereldfietser

versleten schijfremmen ?

Hoi,

Wanneer zijn de schijven van schijfremmen versleten ?
Van het weekend erachter gekomen dat ze wel wat slijtage vertonen.

De voorste schijf was ( en is nog op de 'pootjes') 2,2 mm dik en op de plek waar de remschoen de slijtage heeft veroorzaakt nu nog maar 1,95 mm

De achterste schijf was ( en is nog op de 'pootjes') 2,2 mm dik en op de plek waar de remschoen de slijtage heeft veroorzaakt nu nog maar 2,0 mm

Kan ik hier nog even mee doorfietsen ( lees 4000 km ) of acuut vervangen ?

Benieuwd naar antwoorden,

Groetjes Lars
lars de wit schreef: De voorste schijf was ( en is nog op de 'pootjes') 2,2 mm dik en op de plek waar de remschoen de slijtage heeft veroorzaakt nu nog maar 1,95 mm

De achterste schijf was ( en is nog op de 'pootjes') 2,2 mm dik en op de plek waar de remschoen de slijtage heeft veroorzaakt nu nog maar 2,0 mm

Kan ik hier nog even mee doorfietsen ( lees 4000 km ) of acuut vervangen ?
Ik weet niet of de fabrikant hier een norm voor heeft, maar mij komt het niet erg dramatisch over. Bij mijn schijf is nog 1,3 mm van de 1,8 over en ik pieker er niet over om hem te vervangen.

Grtjs, walter
lars de wit schreef:Hoi,

Wanneer zijn de schijven van schijfremmen versleten ?
Van het weekend erachter gekomen dat ze wel wat slijtage vertonen.

De voorste schijf was ( en is nog op de 'pootjes') 2,2 mm dik en op de plek waar de remschoen de slijtage heeft veroorzaakt nu nog maar 1,95 mm

De achterste schijf was ( en is nog op de 'pootjes') 2,2 mm dik en op de plek waar de remschoen de slijtage heeft veroorzaakt nu nog maar 2,0 mm

Kan ik hier nog even mee doorfietsen ( lees 4000 km ) of acuut vervangen ?

Benieuwd naar antwoorden,

Groetjes Lars
Magura beveelt aan 2.0mm schijven te vervangen bij 1.7mm
Gewoon een paar blokjes en schijven op de plank leggen...
Het gaat vanzelf kapot.. en dan vervangen.
Of vervangen als het niet lekker meer remt.
Is dit ter voorbereiding van een nieuwe lange reis? Dan zou ik altijd vervangen.
Wim
Wim schreef:Is dit ter voorbereiding van een nieuwe lange reis? Dan zou ik altijd vervangen.
Lijkt me zwaar overdreven. 4000 km is niks op de levensduur van een remschijf. Bovendien zijn ze af-fabriek altijd een paar tiende mm dunner op het remoppervlak dan op de 'pootjes', omdat ze worden afgedraaid teneinde een glad oppervlak te verkrijgen.

Grtjs, Walter