Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie naar Duitsland en Zwitserland - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie naar Duitsland en Zwitserland

Hallo,

komende zomer ga ik waarschijnlijk met de fiets van België via Duitsland naar Zwitserland fietsen. Nu heb ik wel enkele vraagjes omdat het mijn eerste echte fietsvakantie is...

1. Wat zijn zoal de prijzen (per persoon) om met een tentje te kamperen in Duitsland/Zwitserland? Is het eventueel moeilijk om een boer te vinden waar je je tentje in de wei mag zetten voor een nachtje?

2. Hoe zouden we van Zwitserland best terugkeren? Wat zijn zoal de mogelijkheden per trein of eventueel vliegtuig? En vooral... wat kost het zoal?

Alvast bedankt voor het antwoord!
(En sorry als dit voor jullie, ervaren fietsreizigers, evidente vragen lijken :wink:)

Hoi,

Ik kan niet op al jouw vragen antwoorden, maar wel een paar.

Terugreizen kan heel goed met de trein vanuit Zurich of Basel. De City Night Line brengt je rechtstreeks in een nachtje weer naar Nederland. En echt niet duur. Voor een gewone stoel betaal je 29 euro pp enkele reis. Wil je een couchette, dan ben je iets meer kwijt. En voor je fiets betaal je iets.
Kijk eens op de site van de treinreiswinkel, daar vind je prijzen en een dienstregeling. www.treinreiswinkel.nl

Zwitserland is niet echt goedkoop, ook de campings niet. Vorige zomer betaalden wij met z'n vieren (2 volwassenen, 2 kinderen van 2 en 7) en een kleine tent zo'n 25 tot 30 franc per nacht.
Wij hebben niet geprobeerd om bij boeren oid te overnachten, daarover kan ik je dus niets vertellen.

Veel fietsplezier!

Sandra

Ik heb die tocht al enkele malen volbracht (zij het dat ik ook weer teruggefietst ben, dus met je laatste vraag kan ik je niet helpen), aangezien ik kenissen in CH heb. De laatste keer is al enige jaren geleden, maar de campingprijzen in D zijn vergelijkbaar met de Nederlandse. De variatie in prijzen is fors. Een camping met zwembad en alle luxe voorzieningen kan prijzig zijn, maar ik heb ook wel eens voor niets op een camping gestaan, met instemming van de eigenaar nog wel. Maar dat was een apart verhaal... Boeren in D zijn ook net mensen, dus als je vriendelijk bent, uitgeput bent en mazzel hebt kun je best succes hebben. Het helpt wel als je een mondje Duitsch spreekt. CH is inderdaad een prijzig land, maar ja, de alpen heb je niet overal, he?

Veel plezier.

Ik heb in Zwitserland (1997) een aantal keer bij een boer in een weiland geslapen en ook bij mensen in de achtertuin. Dit laatste omdat we dachten dat er een camping in de buurt was, maar die bleek er niet meer te zijn.
Echter, toen we dit aan onze Zwitserse vrienden vertelden, waren die hoogst verbaasd over de vriendelijkheid van hun landgenoten.

Anneke

Goedkoop reizen in het weekend in Duitsland met een schones wochenende ticket. Laatste keer voor mij was de prijs 40 Euro je kunt dan met maximaal 5 persoen onbeperkt reizen met de regionaalbaan, vanuit Zwitserland prima te doen + 6 Euro per fiets. Duitsland met een beetje zoeken ook wel in het wild te kamperen.