Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe website (2011) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe website (2011)

Ik hoop dat de gebruikers van de website begrip hebben voor de huidige situatie.
De website is gehackt (vandalisme). Meteen werd er op de achtergrond keihard aan gewerkt en in heel korte tijd is een nieuwe site neergezet. Die nieuwe site is uiteraard nog lang niet af, maar er staat in elk geval iets. Het kan dus nog wel even duren voordat alles helemaal naar wens is ingericht, daar is ons technisch internet-team (in de vrije avonduurtjes) hard mee bezig.
Dargno schreef:Ja... dit is even een nood-oplossing omdat wereldfietsers nog op een oude php versie draait omdat Joomla/phpbb dat nodig hebben. Drupal heeft daarentegen de laatste versie nodig.
Werkt phpBB niet met versie 5.3? Of heeft Drupal wat anders nodig?
jimvdberg schreef:Ik hoop dat de gebruikers van de website begrip hebben voor de huidige situatie. De website is gehackt (vandalisme). Meteen werd er op de achtergrond keihard aan gewerkt en in heel korte tijd is een nieuwe site neergezet.
Was er niet zoiets als een backup?
Leon
Ja, en daar vandaan zijn we met een zeer beperkt groepje bezig geweest om de nieuwsitems over te zetten van de Joomla-backup naar Drupal. Kan helaas niet (bij ons weten) via een handig bestand, dus allemaal handmatig (via handig websiteje) ontdoen van opmaak. Die platte tekst dan weer invoeren in Drupal en dan nog de foto die bij het artikel wordt getoond overzetten...

Even mixen met werkweken van zo'n 40-65 uur, en dan kan het even duren. :D Maar 'we' werken er hard aan.
Als je alle tekst snel wilt knippen en plakken zonder opmaak is het volgende programmaatje, misschien wel handig.

http://www.stevemiller.net/puretext/
Werkt alleen op Windows. Maar Joris had een website gevonden waarmee het handig kan. Dan kan iedereen ermee werken en hoeven we niet meer te discrimineren. :D
Lekker vrolijke kleuren en lachende mensen. Maar toch...de header laat vooral een gezellige fietsclub zien, niet het individuele wereldfietsen waar het in mijn beleving vooral om zou moeten draaien. En de fiets op de achtergrond heeft geen bagage.
harry-fietsenaar schreef:Lekker vrolijke kleuren en lachende mensen. Maar toch...de header laat vooral een gezellige fietsclub zien, niet het individuele wereldfietsen waar het in mijn beleving vooral om zou moeten draaien. En de fiets op de achtergrond heeft geen bagage.
Nogmaals Harry, aan de website wordt echt heel hard gewerkt door vrijwilligers in de vrije avond-uren. Er moet nog zoveel gebeuren, de header-foto is één van de vele onderdelen waarnaar gekeken moet worden. De bezoekers van de site kijken uiteraard reikhalzend uit naar een perfecte site met volledige functionaliteit, maar vooralsnog graag nog even begrip en geduld gevraagd.
Ik vind het al heel mooi wat er nu staat, dat is in heel korte tijd tot stand gekomen.
harry-fietsenaar schreef:Lekker vrolijke kleuren en lachende mensen. Maar toch...de header laat vooral een gezellige fietsclub zien, niet het individuele wereldfietsen waar het in mijn beleving vooral om zou moeten draaien. En de fiets op de achtergrond heeft geen bagage.
Hè... eindelijk een medestander. Het is een prima foto van Yvon maar voor mij niet representatief genoeg voor de wereldfietser. Daar zou ik meer het aspect van 'onderweg zijn' met je hele hebben en houden terug willen zien.

@Jim: En ja, ik begrijp dat andere dingen meer prioriteit hebben maar het mag toch wel genoemd worden? Het is zeker geen klacht. Zie het meer als meedenken :wink:
Stuur maar foto's op die in aanmerking komen voor de header. We kunnen er niet genoeg van ontvangen!
Misschien een leuke actie voor het tijdschrift en de nieuwsbrief: stuur foto's die in aanmerking komen voor de header van de website. Er zijn er vast heel veel, dan kunnen ze ook rouleren.
HansvanderVeeke schreef: Het is zeker geen klacht. Zie het meer als meedenken :wink:
Zo is het inderdaad. Grote waardering voor de hard werkende vrijwilligers, laat daar geen misverstand over bestaan.
Stuur je foto's maar in, Harry, deze site is immers van ons allemaal !
Het nadeel van in je eentje fietsen is dat er zelden iemand is om goede fietsreizigerfoto's te maken. En al zou ik hem hebben, ik hoef niet pontificaal op de site hoor.
HansvanderVeeke schreef:
harry-fietsenaar schreef:Lekker vrolijke kleuren en lachende mensen. Maar toch...de header laat vooral een gezellige fietsclub zien, niet het individuele wereldfietsen waar het in mijn beleving vooral om zou moeten draaien. En de fiets op de achtergrond heeft geen bagage.
Hè... eindelijk een medestander. Het is een prima foto van Yvon maar voor mij niet representatief genoeg voor de wereldfietser. Daar zou ik meer het aspect van 'onderweg zijn' met je hele hebben en houden terug willen zien.

@Jim: En ja, ik begrijp dat andere dingen meer prioriteit hebben maar het mag toch wel genoemd worden? Het is zeker geen klacht. Zie het meer als meedenken :wink:
Ben het wel met Hans eens, leuke foto maar niet erg Wereldfietser. Eerder een gezellig clubje samen op een weekendje fietsen, niet ver van huis.

Frank
Headerfoto is minste prio nu,

Wellicht plaatsen we dergelijke foto's bij evenementen, en de lonely world traveler foto's voor de andere pagina's maar dat is van latere zorg. Stuur iig maar vast op dan bewaar ik ze voor als ik eraan toekom.

Mijn mail is mijn gebruikersnaam @ gebruikersnaam .nl of webmaster @ WF

Dacht dat voor phpBB een lagere php versie nodig was, dat was tenminste wat ik had gehoord en niet heb geverifieerd. Het lijkt erop dat het omzetten van de site naar wereldfietser.nl geen probleem is, dus dat zal de komende week dan ook gaan plaatsvinden.

Heb nu afgelopen evenementen en evenementverslagen structureel ingericht, inclusief koppeling met flickr voor foto-albums. Jim is al heel druk bezig geweest met nieuwe content plaatsen (echt super). Volgende punten zijn de banners en formulieren op de site.

- Joris


PS: de fiets op de achtergrondfoto heeft wel bagage, twee ortlieb achtertassen. Sommige mensen hebben daar genoeg aan ;)
Anderhalf jaar geleden is de website flink verbouwd waarbij o.a. de header veel aandacht heeft gekregen. Ook toen zijn vrijwilligers in de avonduren hard bezig geweest om alles voor elkaar te krijgen. Nu wordt door een calamiteit gedwongen een nieuwe home page gemaakt. Ik weet dat internettechniek heel veranderlijk is maar het bestuur zou wel wat meer aandacht mogen geven aan een lange-termijnvisie voor de website(s) en die visie ook uitdragen. Het komt mij een beetje over als kluitjesvoetbal. Uiteraard alle waardering voor degenen die zich nu inspannen maar met dit beleid heb je kans dat over anderhalf jaar, met een nieuwe lichting vrijwilligers, de boel weer wordt omgeploegd.
Hulde voor alle vrijwilligers die zo hard aan de gang zijn om de site weer op te bouwen. Ik zal ze niet voor de voeten lopen. Tegelijk denk ik wel dat de vereniging op de langere termijn een uitvoeriger plan moet maken voor haar aanwezigheid op het web. Er wordt nu veel geld en energie gestoken in het papieren tijdschrift, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat een medium is dat snel aan belang aan het verliezen is. Een heel mooi vormgegeven website met heel veel content lijkt me de weg van de toekomst, misschien in samenwerking met de Europafietsers, wier site wel een opknapbeurt kan gebruiken.
Wim
Wim schreef:Er wordt nu veel geld en energie gestoken in het papieren tijdschrift, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat een medium is dat snel aan belang aan het verliezen is. Een heel mooi vormgegeven website met heel veel content lijkt me de weg van de toekomst,
Ik denk dat beiden hun eigen doel hebben. Het tijdschrift is een hebbeding, iets waarmee je in alle rust verhalen kunt opdoen, iets om te bewaren en later af te geven :wink:
Als je informatie nodig hebt is er de website, en die is er al een aardig aantal jaren!
Mooie vormgeving is daarbij iets waarmee je moet oppassen; nieuwssites zijn er niet voor niets op teruggekomen.
Leon
Wim;

Ook voor Europafietsers ben ik al druk bezig geweest en hun site is langzaam in ontwikkeling (europafietsers.dargno.nl), maar hun bestuur is iets minder snel dan dat van WF dus dat gaat allemaal wat minder snel...

In de ontwikkeling van onze web-aanwezigheid wordt momenteel ook veel tijd gestoken, en staat ook zeker hoog op de agenda. Hierover hopen we binnen een paar maanden veel meer informatie te kunnen geven.
De link naar de wiki pagina over de eerste keer fietsvakantie werkt bij mij soms wel en soms niet, en soms bij de een (bij mij dus) ineens wel terwijl hij tegelijk bij een ander (Leon dus) niet werkt.
Wim