Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wegkomen uit Parijs (richting Orleans) - Forum Wereldfietser

Wegkomen uit Parijs (richting Orleans)

Hallo WF'ers!

Mijn naam is Sjeng en ik heb de nodige fietservaring opgedaan in Nederland, Belgie, Duitsland, Egypte.

Over een week fiets ik naar Parijs om vervolgens de stad aan de zuid(west) kant te verlaten richting Orleans. Hier wil ik overstappen op de Eurovelo 6 om deze een stukje te verkennen.

Omdat ik een hekel heb aan grote steden maar meteen de vraag: hoe kom ik zo snel mogelijk uit Parijs en op een (-mogelijk- rustige) weg naar Orleans?

Ik heb een Garmin GPSmap met de EuroNavigator kaarten maar mijn ervaring is dat deze me vaak hoofdwegen opstuurt, ondanks dat ik het apparaat voor de fiets heb ingesteld.

Alle tips zijn welkom...! Misschien is het ook een idee om vanaf Parijs rechtstreeks naar Basel te rijden, of is dat bergachtig?
Iemand? :)
Als ik het goed begrijp heeft de St Jacobsroute ook een variant die het traject Parijs Orleans beschrijft.
Wim
Ik heb ooit geprobeerd vanuit Orléans Parijs binnen te fietsen, maar met mijn slechte kaarten was dit geen makkelijke opgave. Uiteindelijk had ik mazzel en vond ik bij Massy een fietspad die direct naar Porte de Montparnasse leidde. Vanuit Parijs is er dus een fietspad naar Massy, maar vandaaruit, geen idee.

Achteraf had ik moeten kiezen voor de rivier. Voor elke grote stad is het makkelijkst om via de rivier binnen te fietsen, is mijn ervaring nu. Zal vast ook wel gelden om Parijs uit te fietsen langs de zuidoever van de Seine.
Er is een voie verte in opbouw langs de Seine. Hoever die klaar/bruikbaar is weet ik niet.
Wim
Hoi Sjeng,

neem even een kijkje op deze links (fietspaden Parijs):
http://www.iledefrance.fr/uploads/tx_ba ... 9recto.jpg
http://www.iledefrance.fr/uploads/tx_ba ... 9verso.jpg

Dan moet je er wel uit kunnen komen :D
Groeten
Ali
In deel 1 van de St.-Jacobsrouteboekjes van Clemens Sweerman wordt een variant via Parijs en Orléans beschreven. Een prima route, deels over een fietspad, die ik twee jaar geleden zelf heb gereden. Je zit na het passeren van de Bd. Périphérique verrassend snel in een groen gebied. In Parijs zelf kun je overigens ook uitstekend fietsen want er zijn overal fietspaden of fietsstroken. Het gpx-bestand is van de Europafietsers-site te downloaden, evenals een kml-bestand, waarmee je de route in Google Earth kunt bekijken.
Dank jullie wel, hiermee moet het lukken!
Kan ook beamen dat de route van St Jacob aardig goed gaat. Ben De stad ingereden van Orleans, als je de eerste voorstadjes voorbij bent kun je een heel eind door het parallel lopende park langs de tgv volgen tot aan de perifierique.

Dan hoop ik wel dat je geen ligfiets hebt want bij elke weg die je kruist staan slalom hekjes, ik werd nonchelant en was bijna een achtertas kwijt... :oops: :D