Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is North Face Meso 2 goed? - Forum Wereldfietser

Is North Face Meso 2 goed?

Hoi,

Een beetje in een enthousiaste bui heb ik een tent gekocht die op dat moment voorradig was: The North Face Meso 2. Ik ben er, in eerste instantie, tevreden over, het is een ruime tent met een licht gewicht (nog geen 2 kilo), free-standing en groot genoeg voor één persoon (zelfs twee), maar toch twijfel ik. Nergens zie ik deze tent vernoemd worden op forum of testen. Naar mijn idee lijkt hij op de MSR Hubba Hubba en mijn vraag is eigenlijk: is deze tent sterk genoeg (wind) en waterdicht genoeg voor een jarenlange reis. Uiteraard gaan alle tenten een keer kapot, maar wat ik bedoel is eigenlijk gewoon 'is het een goed tentje?'

Groetjes Cinderella
Al zeker 10 jaar hebben wij de V25 van TNF. Geweldige tent bij alle weersomstandigheden. Is wat zwaarder maar gaat, wanneer we met 2en zijn, altijd mee.
Is weliswaar geen Meso2 maar TNF is een prima merk dat wereldwijd een naam heeft hoog te houden en met uitstekende service en garantie.

Ik denk dat je er veel plezier aan zult beleven,

Wim
Cinderella schreef:Hoi,

Een beetje in een enthousiaste bui heb ik een tent gekocht die op dat moment voorradig was: The North Face Meso 2. Ik ben er, in eerste instantie, tevreden over, het is een ruime tent met een licht gewicht (nog geen 2 kilo), free-standing en groot genoeg voor één persoon (zelfs twee), maar toch twijfel ik. Nergens zie ik deze tent vernoemd worden op forum of testen. Naar mijn idee lijkt hij op de MSR Hubba Hubba en mijn vraag is eigenlijk: is deze tent sterk genoeg (wind) en waterdicht genoeg voor een jarenlange reis. Uiteraard gaan alle tenten een keer kapot, maar wat ik bedoel is eigenlijk gewoon 'is het een goed tentje?'

Groetjes Cinderella
Ik heb onze TNF Meso 2 vorige week teruggebracht, hij wordt opgestuurd naar de fabrikant. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.
Van de bevestigingspunten aan de binnenkant van het tentdoek lieten los. (ze zaten gelijmd)
Ik denk dat ik in de afgelopen 1,5 jaar de tent in totaal 8-10 weken heb gebruikt.

Wat zijn jouw ervaringen met de Meso 2?

Groeten Bob.
Lijkt me zeker te voldoen. Sommige tenten sterven door ouderdom, andere door fabricage fouten, de meeste echter door een ongelukje: iemand die over je tent valt, een tentzeil dat op een onoplettend moment wegvliegt en in de prikkeldraad belandt, een stel muizen die zich te goed doen aan je grondzeil,...

Dus als je tent nu voldoet, neem je ze gewoon mee, hou de slijtage in de gaten (stiksels, stokken) en wees er voorzichtig mee.
EnriceV schreef: Dus als je tent nu voldoet, neem je ze gewoon mee,
Bob schrijft dat hij zojuist zijn tent ter reparatie heeft teruggebracht, lijkt me dus dat de tent zeker niet voldoet. De originele vraag van Cinderella stamt uit 2011, zij zal dus geen antwoord op haar vraag meer hoeven.

Carl