Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Even voorstellen: 2x VSF T400 - Forum Wereldfietser

Even voorstellen: 2x VSF T400

Dag,

Wij hebben na in onze jeugd ontzettend veel gefietst te hebben, besloten dit weer op te pakken. Onze ambitie is avonden te fietsen voor de beweging en gezondheid, weekenden weg met kinderen in fietskar en soms een weekje te fietsen ergens in Europa. Al snel bleek dat bij de reguliere fietsenzaak niet de trekkingfietsen te koop waren die we zochten. De Batavus Venturo kwam nog het meest in de buurt, maar gelukkig even gegoogled en het zinnige commentaar van de kenners hier gelezen.

Nu heb ik een paar klassieke Mercedessen uit de jaren 60-70 als passie, dus je zult snappen dat ik snel verliefd werd op het oerdegelijke Fahrradmanufaktur. Het imago en de sfeer rond het merk trok ons erg aan. Moeilijk om dit gevoel bij het merk exact te omschrijven, maar laten we het erop houden dat het de pretentieloze uitstraling en tegelijkertijd concessieloze kwaliteit is, dat het hem doet.

Op naar Rotterdam en bij De Wit 2 alleskunners aangeschaft. Zand, bospaden met stronken, gravel, stenige weggetjes, alles moeten ze kunnen. Fahrradmanufaktur T400's dus. Mijn vriendin was erg gecharmeerd van de Rohloff en heeft een hekel aan derailleurs, dus die keuze was snel gemaakt. Ikzelf vind derailleurs prima, maak het geheel graag schoon en vind het leuk om te schakelen.

1 Rohloff en 1 XT27 zijn onderweg en naar verwachting halverwege Juni in Rotterdam. Meteen maar wat spul erbij gekocht, computertjes, Vaude set voor en achter en stuur en een Ortlieb set idem. Leuk, kan niet wachten. Als ze er zijn fietsen we ze van Rotterdam naar Assen. Klein reisje als vuurdoop.

Vriendelijke groet,

Job
dat wachten zal lang duren :wink:

Ook ik heb al enkele jaren een VSF T400 maar dan met een 9 speed Sram

De volgende wordt denk ik ook weer een T400 maar dan met een Rohlnoff
te leveren door Marco in Rotterdam :lol:

Heel veel fietsplezier met deze mooie fiets
T400 xt neem ik niet helemaal serieus. Alleen de achter derailleur is van XT de rest is budget. Is niks mis mee, maar voor de prijs van 1199 kan je nu eenmaal geen xt groep verwachten.

Mario
Mario, klopt maar zo heet ie nou eenmaal, XT27. Ik las hier ook ergens dat de LX achteras de voorkeur geniet boven de nieuwste XT, komt wel weer mooi uit dan.

Als blijkt dat ik de afmontage echt niet serieus moet nemen, wat ik absoluut niet verwacht, zet ik gewoon stiekem onderdelen over van de Rohloff van mijn vriendin....

Job
Nogmaals er is niks mis mee.

Toevallig is in de laatste oppad deze fiets getest. Daar werd ook verteld dat alleen de achter derailleur XT is. Vandaar dat je de benaming VSF T400 XT niet te letterlijk moet nemen, maar de de fiets kreeg mooie lovende woorden, want voor die prijs krijg je veel waar voor je geld.

Ben zelf een compleet nieuwe fiets aan het samenstellen en zit ook al aan de 1100 euro.

Mario
Vond wel dat de naafdynamo wat onderbelicht bleef in de Op Pad, maar zo te zien op de VSF-site is het een goede variant van Shimano.

Dat zijn 2 mooie pakezels. Of tractoren, maar net hoe je ze noemt... :wink:
Schoonheid door functionaliteit, dat is toch was Mercedes in die tijd was?
Job

Waarom heb je niet dezelfde tassen set genomen? maar verschillend zowel een Vaude als een Ortlieb?
Dag,

@Leon, voor sommige modellen gaat dat inderdaad op, maar een S coupe of een SL zijn (in mijn ogen althans) adembenemende wagens!

@Jasmon, weet ik eigenlijk niet. Mijn vriendin vond Vaude wel grappig, omdat ze er ook een jas van heeft. Mij leek Ortlieb dan wel leuk. Kortom, zonder goede reden!

Groet, job