Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 37e Rondje Amsterdam, 1 juni 2011, 3e verjaardag. - Forum Wereldfietser

37e Rondje Amsterdam, 1 juni 2011, 3e verjaardag.

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.

Het Rondje Amsterdam van 1 juni is een bijzonder Rondje want we vieren dan de 3e vejaardag. Al weer het 37e Rondje Amsterdam, dus ik trakteer.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 1 juni (3e verjaardag Rondje Amsterdam), 6 juli, 3 augustus, 7 september, 5 oktober en 2 november. Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.
Het voorstel van Marcel is het IJ over te steken. We kunnen daarna de Nieuwendammerdijk /Schellingwouderdijk resp. een stuk IJsselmeerdijk nemen en via prachtig Waterland of Twiske weer terugkeren. Genoeg gelegenheden om een terrasje te pakken.
We rijden vrijwel geheel bij daglicht en de weersverwachting is uitmuntend. Wat willen we nog meer?
Carla en ik zijn van de partij!
Wat een grote en gezellige groep weer. Prima fietsweer; niet alleen voor ons, maar naar de drukte met fietsers op de Weesperzijde te oordelen, zat vandaag heel Amsterdam op de fiets. Eenmaal met de pont over het IJ werd het rustiger en konden we genieten van het dorpse karakter van de Nieuwendammerdijk en de Schellingwouderdijk. Vervolgens ging het over de IJsselmeerdijk en zo buiten de luwte van de bebouwing stond er best een stevige koele bries. Marken zou het worden. Laat ik nou nog nooit echt in dit pittoreske plaatsje zijn geweest! Ja, vorige winter kwam ik er even op de schaats voor de wal; rechtstreeks uit Volendam de Gouwzee overgestoken om daar een kop snert te scoren. Nu deden we het beter en namen we de tijd voor koek en zopie op een terras aan de haven in de ondergaande zon. Gelaafd ging het hierna in omgekeerde richting terug naar de Berlagebrug; heerlijk met het windje in onze donder.
De knoop maar eens doorgehakt en meegefietst; het is gelijk goed bevallen. Heerlijk fietsweer en een mooie route door een stukje Amsterdam en het landelijke gebied ten noorden daarvan. Dank voor de organisatie en de traktatie.
Leuk om eens in Marken te zijn zonder al die toeristen. Het is een rondje dat ik al vaak gefietst heb, maar nooit vlak voor zonsondergang.
't Was een leuk rondje woensdag. Wat is Waterland toch mooi. Zeker in het voorjaar. Maar ik ben vast bevooroordeeld want ik ben er geboren en getogen.

Koert bedankt voor de fraaie route en de verjaardagstraktatie!