Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cantilever remmen op Surly LHT?? - Forum Wereldfietser

Cantilever remmen op Surly LHT??

Ik overweeg een Surly LHT frame aan te schaffen en daarmee een reisfiets voor de komende tig jaar te bouwen. Uiteraard heb ik het draadje van Lasse goed gevolgd en ben ik op de hoogte van de haken en ogen die aan een dergelijk project kleven.

Toch een vraag: de LHT zie ik vaak met cantilever remmen. Ik snap dat een V-brake te monteren is, maar dan gebruik ik de kabelstopper aan de achterkant niet, niet erg maar toch...

Zijn er nog cantileverremmen en remgrepen te krijgen van goede kwaliteit? Of toch een 'gewone' V-brake?

Dank u!
Wil je 'klassiek' gaan rijden, dwz met racestuur?
Dan kun je frogglegs overwegen of anders tektro.
Johan Wellens schreef: Zijn er nog cantileverremmen en remgrepen te krijgen van goede kwaliteit? Of toch een 'gewone' V-brake?

Dank u!
Wat mij betreft voor een vakantiefiets monteer je canti's als laatste optie, dwz als V-brakes of Magura's niet kunnen.

Met de originele remblokken vond ik Froglegs spectaculair slecht, maar ik heb ze niet met wat anders geprobeerd. Canti's met flink uitstekende poten zijn er van Tektro, TRP, Spooky, Froglegs, Campa, Kore (lijken allemaal Tektro fabrikaat) Pauls, Shimano en Velo Orange. En ik heb er vast nog wel een paar gemist. Low profile moet je niet hebben
Voor V brakes in combinatie met een racestuur zijn er nu de Tektro remgrepen voor racestuuren maar met kabeltrek voor V brakes. Ik heb er goede berichten over gehoord. Misschien heeft Marten ze al geprobeerd. Het mooiste is natuurlijk de Magura HS66, maar dat wordt bieden op ebay.
Wim
Sinds een klein jaar heb ik deze Tektro's op mijn randonneur:

http://www.rivbike.com/products/show/te ... kes/15-153

Deze genereren meer dan genoeg remkracht mits je de originele remblokken even vervangt door KoolStop exemplaren. Ze zijn ook nog eens makkelijk af te stellen in vergelijking met de oude Shimano canti's en ze geven als bonus ook nog eens een niet te overtreffen klassieke 'look' aan je fiets. 8)
Her en der te koop op de interwebs voor ca. E20,- per wiel...
Wim schreef:. Het mooiste is natuurlijk de Magura HS66, maar dat wordt bieden op ebay.
Wim
Afbeelding

NAnananana ;)
Ik heb destijds deze besteld bij SJS Cycles:
http://www.sjscycles.co.uk/tektro-tektr ... prod14955/
Inclusief verzending had ik ze voor net geen 30 euro in huis. Werkt uitstekend.

Ik ben ook geen fan van canti's.
Beetje off topic, maar misschien ook niet.
Vraag aan Marten:
Is het met dit verloopding/apparaat mogelijk om mijn huidige canti"s te vervangen door HS33 remmen? Of vereist het speciale remgrepen (nu tektro race-remgrepen in combinatie met stadsremmen/froglegs of hoe die dingen ook heten)?

Zo ja dan ga ik dat meteen voorstellen aan mijn fietsenmaker die veel van zijn spullen toch al bij jou bestelt....

Vast dank voor je antwoord,
nins
nins schreef:Beetje off topic, maar misschien ook niet.
Vraag aan Marten:
Is het met dit verloopding/apparaat mogelijk om mijn huidige canti"s te vervangen door HS33 remmen? Of vereist het speciale remgrepen (nu tektro race-remgrepen in combinatie met stadsremmen/froglegs of hoe die dingen ook heten)?

Zo ja dan ga ik dat meteen voorstellen aan mijn fietsenmaker die veel van zijn spullen toch al bij jou bestelt....

Vast dank voor je antwoord,
nins
De adapters werken met normale - al dan niet schakelende- race remgrepen met 12-14mm slag. De crossgreepjes zijn ook geen bezwaar
complete set:
http://www.budgetbiking.nl/index_shop.p ... even-Cyclo

lijkt me een redelijke prijs.
Eventueel heeft Cane Creek ze ook. Drop V Levers. Zijn volgens mij dezelfde als die tektro's van Pedalero, maar met een ander motiefje op de rubbers (Tektro maakt ze volgens mij voor CC). Zou even naar de rekening moeten kijken voor de prijs.

En als je toch perse canti's wil, ik heb vast nog wel ergens een paar Shimano STX canti's liggen, mag je zo op komen halen.

Ik ben touwens wel gecharmeerd van het tooltje van Marten. Kan ik m'n HS33 weer van stal halen. Ik ben ooit zoiets tegengekomen op een duitse site. Helaas was de prijs daar zodanig dat zoeken naar HS66 waarschijnlijk goedkoper was.

Groet Remco