Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kaart tomtom - Forum Wereldfietser

kaart tomtom

Ik wil al snel naar Portugal gaan en neem een tomtom one XL mee (auto). Europa versie maar kwam er achter dat die kleine plaatsen er niet opstaan. Dan heb ik zeker speciaal kaartje voor Potugal nodig? Een SD kaartje ofzo. Is dat te downloaden?
tomtom.nl?
Ik heb even gezocht. Ik kom dan op West Europa, en dat is denk ik wat er nu al standaard op zit. Specifiek Portugal vind ik niet. Maar kleine plaatsen vind hij niet en juist dan is het handig. Of zal dat op een nieuwere versie wel staan? 70 Euro vind ik ook erg veel geld!

Western Europe vind ik wel om te downloaden, alleen als ik de vragen lees bij instaleren zie ik mijzelf daar niet uitkomen.

Dan zal het wel een kaart op papier worden. Wel jammer, het is zo'n stuk relaxter met tomtom.
Ik ben wel benieuwd hoe het is, fietsen met Tomtom.
De Wereldfietsers die ik ken die met GPS fietsen (en dat zijn er heel veel) hebben allemaal een Garmin, een GPS-apparaat speciaal geschikt voor outdoor, zoals de eTrex, Dakota of Oregon: waterdicht, schokbestendig en heel veel kaartmateriaal beschikbaar.
Ook de smartphones als iPhone en Android worden niet gebruikt om te navigeren (niet waterdicht, niet schokbestendig, te korte levensduur batterijen).
Laat ons straks weten hoe het ging om met de Tomtom te fietsen in Portugal, ik ben erg geïnteresseerd.
ik heb een motorola defy; android, waterdicht, schokbestendig en icm naafdynamo en zzing altijd voorzien van stroom; dus een aparte gps is absoluut overbodig
jimvdberg schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het is, fietsen met Tomtom.
Zoals ik het begrijp gaat ze via de TomTom me de auto naar Portugal en gat ze daar niet fietsen met een TomTom. Die dingen zijn totaal ongeschikt om mee te fietsen, lijkt me.
jimvdberg schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het is, fietsen met Tomtom.
Misschien mag ik het vast verklappen, een drama. Ik heb eens geprobeerd van Capelle a/d IJssel naar Amsterdam te fietsen met Tomtom maar ben daar na ca 20 km mee gestopt. Ondanks de keuze voor "fietsroute" werd ik met regelmaat naar de autoweg gedirigeerd terwijl het fietsbare alternatief in de buurt lag. Veel fietspaden ontbreken op de kaart van Tomtom. Als routeringssysteem voor de auto uitstekend maar 't is niets op de fiets.
Frank
Met TomTom (TT) kun je UTSTEKEND fietsen. Je moet er alleen mee leren omgaan! Ik gebruik TT versie 7.916 (voor de PDA) in combinatie met OziExplorer. Als TT je naar de autoweg dirigeert terwijl er een fietsbaar alternatief in de buurt ligt neem je toch dit alternatief? TT berekent dan wel weer een nieuwe route! Het is net als koken, een beetje van Knorr en een beetje van mij.

Een groot voordeel van TT is dat je zelfs zonder GPS-ontvangst gewoon kunt navigeren. TT heeft namelijk een demo-stand. In deze stand kun je zelfs de snelheid instellen waarmee je wilt ‘rijden’. ERG HANDIG als je door de straten van Napels fietst en er geen GPS ontvangst is! En wat heb je aan je Garmin als er geen ontvangst is…….juist, niet zo veel!

Ik denk dat je UITSTEKEND met TT in Portugal kunt fietsen. Portugal heeft niet zoveel fietspaden dus je rijdt op de auto-weg. En neem van mij aan, TT kent ze allemaal. Als proef heb ik een paar routes in Portugal gemaakt. TT kwam zelfs met de mededeling dat er ‘onverharde’ wegen op de route voorkomen, ik bedoel maar!
fiets-ster schreef:Ik wil al snel naar Portugal gaan en neem een tomtom one XL mee (auto).

Zoals ik schreef gebruik ik het in de auto, het was een computervraag onder kletspraat.

Wel denk ik dat ik hem in plaatsen gebruik, als ik die fietsend bekijk en weer terug naar de auto wil.