Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Twee broers (16 en 23) op naar Santiago de C. - Forum Wereldfietser

Twee broers (16 en 23) op naar Santiago de C.

Als twee broekies vertrekken ik en mijn broertje Joost deze zomer samen met voor een sponsorfietstocht van meer van 2200 kilometer van Deventer naar Santiago de Compostella in Spanje.

Deze sponsorfietstocht wordt een multi-mediaal project; Joost en ik zullen namelijk via hun website http://opnaarsantiago.nl onze avonturen verslaan. Dit gaan we o.a. doen via een dagelijks videodagboek, foto's, verhalen en Twitter. Ook zullen ze via een GPS-tracker te volgen zijn op de website. Hierop is live te zien waar ze fietsen, hoeveel kilometers ze reeds gefietst hebben en hoeveel geld ze met die kilometers bij elkaar hebben gefietst.

Kom eens een kijkje nemen en volg onze avonturen van af 2 juli op http://opnaarsantiago.nl

Groeten Thomas!
knap jongens!

welke route nemen jullie?

hoe gaan jullie elke dag een videodagboek onderhouden?
Gaat wel zwaar worden om na een dag fietsen nog een filmpje te moeten editen+ uploaden. goeie moed in ieder geval!

Evert
Een live GPS-tracker op internet? Dan moet je die gegevens toch voortdurend uploaden naar een server? Hebben jullie al een betaalbaar data-abonnement voor Europa gevonden? (anders wordt het vooral een sponsortocht voor de mobiele provider...)
peter de rijk schreef:Een live GPS-tracker op internet? Dan moet je die gegevens toch voortdurend uploaden naar een server? Hebben jullie al een betaalbaar data-abonnement voor Europa gevonden? (anders wordt het vooral een sponsortocht voor de mobiele provider...)
Voor 2 euro per dag heb je één datalimiet van 30 mb per dag en in combi met bijvoorbeeld een smartphone en endomondo kan (o)ma precies zien waar je fietst en hoe snel.....

(mits je gsm bereik heeft. ;-) )

Maar vooral, wat één prachtige website hebben jullie gemaakt. Veel plezier komende zomer!

Gr.
Eric
evert86 schreef:knap jongens!
welke route nemen jullie?
hoe gaan jullie elke dag een videodagboek onderhouden?
Gaat wel zwaar worden om na een dag fietsen nog een filmpje te moeten editen+ uploaden. goeie moed in ieder geval!
Evert
Het plan was om de Ggroene route naar de middellandse zee te nemen en dan de Katharen - Basken route en dan deel 3 van de Route naar Santiago de Compostella te nemen maar we neigen op dit moment ook wel naar de Route langs de oude wegen. Alle tips zijn welkom.

Qua video, het plan is om een dagverslag te maken van 1min, Joost en ik hebben beide veel montage kennis en hebben de intro's ed. reeds klaar. Toch blijft het een uitdaging. Voor de montage gaat er een macbook pro 13" mee en voor internet gebruiken we een Droam moeten we opzoek naar wifi punten.
peter de rijk schreef:Een live GPS-tracker op internet? Dan moet je die gegevens toch voortdurend uploaden naar een server? Hebben jullie al een betaalbaar data-abonnement voor Europa gevonden? (anders wordt het vooral een sponsortocht voor de mobiele provider...)


Voor de GPS hebben we een data-sponsor die bied ons een simkaartje met 20mb per dag. GPS Trekking gaat via een iphone 4 en de app GPS tracker en een zelf geschreven script en die de GEo punten van Instamapper afhaalt.
eric190173 schreef:
peter de rijk schreef:Een live GPS-tracker op internet? Dan moet je die gegevens toch voortdurend uploaden naar een server? Hebben jullie al een betaalbaar data-abonnement voor Europa gevonden? (anders wordt het vooral een sponsortocht voor de mobiele provider...)
Voor 2 euro per dag heb je één datalimiet van 30 mb per dag en in combi met bijvoorbeeld een smartphone en endomondo kan (o)ma precies zien waar je fietst en hoe snel.....

(mits je gsm bereik heeft. ;-) )

Maar vooral, wat één prachtige website hebben jullie gemaakt. Veel plezier komende zomer!

Gr.
Eric
Hartstikke bedankt!
Goed dat er zo diep is nagedacht over de website, filmpjes, en social media.

Welke WP plugin hebben jullie gebruikt voor de communicatie met Facebook en Twitter?

Ziet er goed uit. Succes!
Bas1988 schreef:Goed dat er zo diep is nagedacht over de website, filmpjes, en social media.

Welke WP plugin hebben jullie gebruikt voor de communicatie met Facebook en Twitter?

Ziet er goed uit. Succes!
Euhm dat gaat nu nog handmatig, maar daar zijn als het goed ik goede plugin's voor :)
tdwesten schreef: Voor de GPS hebben we een data-sponsor die bied ons een simkaartje met 20mb per dag. GPS Trekking gaat via een iphone 4 en de app GPS tracker en een zelf geschreven script en die de GEo punten van Instamapper afhaalt.
Is het mogelijk om dat scriptje te delen?

Heeft er bovendien iemand een link naar betaaldbaar mobiel internet voor op vakantie in Europa (1 tot 2 maanden)?
Bas1988 schreef:
tdwesten schreef: Voor de GPS hebben we een data-sponsor die bied ons een simkaartje met 20mb per dag. GPS Trekking gaat via een iphone 4 en de app GPS tracker en een zelf geschreven script en die de GEo punten van Instamapper afhaalt.
Is het mogelijk om dat scriptje te delen?

Heeft er bovendien iemand een link naar betaaldbaar mobiel internet voor op vakantie in Europa (1 tot 2 maanden)?
Natuurlijk! Wij nemen mijn iphone 4 mee en daarop draait de app van instamapper.com deze pushed om de x sec onze locatie door naar de servers van instamapper.com. En via hun API halen wij deze waypoints weer binnen in onze database. Het scriptje zal de afstand berekenen tussen iedere waypoint en het totaal daar van zal het totaal aantal door ons gefietste kilometers zijn.

Op dit moment is het script je nog niet klaar, maar als het klaar is deel ik het graag mail mij even op info[at]opnaarsantiago.nl dan zorg ik er voor dat het bij jou komt.

Qua mobiel internet, wij krijgen een Vodafone kaartje gesponsord met 20 mb per dag en volgens mij kost dat 2 euro per dag.
tdwesten schreef:
Bas1988 schreef:
tdwesten schreef: Voor de GPS hebben we een data-sponsor die bied ons een simkaartje met 20mb per dag. GPS Trekking gaat via een iphone 4 en de app GPS tracker en een zelf geschreven script en die de GEo punten van Instamapper afhaalt.
Is het mogelijk om dat scriptje te delen?

Heeft er bovendien iemand een link naar betaaldbaar mobiel internet voor op vakantie in Europa (1 tot 2 maanden)?
Natuurlijk! Wij nemen mijn iphone 4 mee en daarop draait de app van instamapper.com deze pushed om de x sec onze locatie door naar de servers van instamapper.com. En via hun API halen wij deze waypoints weer binnen in onze database. Het scriptje zal de afstand berekenen tussen iedere waypoint en het totaal daar van zal het totaal aantal door ons gefietste kilometers zijn.

Op dit moment is het script je nog niet klaar, maar als het klaar is deel ik het graag mail mij even op info[at]opnaarsantiago.nl dan zorg ik er voor dat het bij jou komt.

Qua mobiel internet, wij krijgen een Vodafone kaartje gesponsord met 20 mb per dag en volgens mij kost dat 2 euro per dag.
Dank je voor de info; goed idee dat InstaMapper!

Heb me inmiddels verdiept in de InstaMapper API en de Google Maps API. Ik ben druk bezig met een live tracker inclusief een hoogteprofiel en adresgegevens (Google Geocode API).

Bovendien probeer ik een overzicht per dag te generen, zodat je per dag alle statistieken, route, (en bv. blogposts en tweets) kunt zien.

Ik bedacht me ook dat het misschien cool is om dit te verpakken als Wordpress plugin, maar hier heb ik heb geen ervaring met 't fixen van Wordpress plugins.

Greets Bas
Hij is klaar! Heb vanmiddag 'n proefrondje gefietst van 2KM en 't lijkt te werken.
http://www.vakantieopdefiets.nl/live/
Wauw! Bas! Dat ziet er ontzettend goed uit!
Zouden wij misschien deze code kunnen gebruiken voor onze website?

Ik ben te bereiken op: info@opnaarsantiago.nl en op skype: thomas.van.der.westen
Ik heb ook interesse in de scripts en plugins voor WP! Kun je je scriptje posten?
Dank!