Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuurtas - Forum Wereldfietser

Stuurtas

Hallo allemaal,

Voor mijn fietstocht naar Rome ontbreken nog wat zaken, terwijl ik al tegen mijn budget aan zit.
Ik zoek een stuurtas met click systeem. Hoeft niet persé waterdicht te zijn.
Een grote maat is wel erg fijn.
Ook een goede tip is welkom.

Groet
elalijn
Een grote maat stuurt al snel niet zo lekker. Doe er zo min mogelijk gewicht in.
Wim
hou ook marktplaats in de gaten! Veel van dit soort spullen worden voor 1 vakantie gebruikt en belanden op marktplaats.
Hallo Elalijn,
Wanneer ga je weg op weg naar Rome...en wanneer is de bedoeling dat je terug komt?

Ik heb 2 maanden terug een MSX stuurtas met clicksysteem gekocht. Of het waterdicht is dat weet ik niet. Het is nog ongebruikt je mag hem wel uitproberen met je fietsreis naar Rome!
Even afhankelijk van mijn eigen plannen de komende maanden.....hou even een slag om de arm.

Voor een leuk reisverslag en 2 x 4 euro Kialo verzendkosten mag je hem uitproberen :)

Groet Johan
Na je Romereis heb je toch ook nog wat aan je stuurtas? Waarom koop je dan geen goede, nieuwe? Voor dit soort lange reizen altijd voor waterdicht gaan.
Voor een Ortlieb die zeker 20 jaar mee gaat ben je €75 kwijt. Misschien vind je dat veel maar wat kost je een dag reizen? Gewoon even slikken en kopen die tas en je hebt er heel lang plezier van.
(ook ik heb opgezien tegen de prijs van zo'n stuurtas maar sinds ik hem heb zou ik nooit meer anders willen. Ik zie medereizigers nog wel eens klooien met plastic tasjes in hun stuurtas tijdens regendagen)
Ik heb een Agu Yamaska 420 stuurtas. Al jaren in gebruik en alléén bij dit merk kun je losse clicksystemen voor op het stuur kopen, want ik heb drie fietsen, waar ik de stuurtas steeds op andere fietsen kan zetten. Zo een staat in mijn tweede huis in Zweden. Stuurtas per auto mee op vakantie en daar op klikken. Andere merken willen niets van een extra clicksysteem weten.
Voor ortlieb kun je ook een los kliksysteem kopen zodat je dezelfde stuurtas op andere fietsen kunt klikken, dus dat is niet uniek.
Matthie9000 schreef:Voor Ortlieb kun je ook een los kliksysteem kopen zodat je dezelfde stuurtas op andere fietsen kunt klikken, dus dat is niet uniek.
Excuses, dat kon ik niet weten! :? Ortlieb is in mijn ogen een erg duur merk daarom heb ik niet in die richting gezocht.
Martin E. van Doornik schreef:Ik heb een Agu Yamaska 420 stuurtas. Al jaren in gebruik en alléén bij dit merk .
Agu koopt gewoon Klickfix van Rixen Kaul, net als stapels andere tassenboeren. Alle Klick Fix adapters zijn in principe los leverbaar
Het klopt dat Ortlieb duur is, ik vond bij de eerste oogopslag een stuurtas met name erg duur (in verhouding met andere tassen), maar ik hoorde toch van diverse kanten dat het zeer handig is.

Omdat ik nog helemaal geen tassen had, heb ik een set van 5 ortlieb classic tassen (front+back-roller classic, ultimate-5m stuurtas) aangeschaft :shock: :shock: (komt vandaag met de post als het goed is :D). Rib uit mijn budget maar ik vertrouw erop dat het:

1) een goed product is
2) het nog vele jaren mee gaat
3) ik mij niet druk hoef te maken om natte spullen
4) ik automatisch lid wordt van de flitsende-rode-fietstassen-club :D
Hoi Elalijn,
Ik heb je een PB gestuurd over mijn aanbieding ik hoor het wel zie mijn aanbod.

Groetjes Johan
In een stuurtas stop je je waardevolle spullen, zodat je die makkelijk mee kunt nemen als je even van je fiets weg bent. Ik heb er een e-reader, een spiegelreflex, een verrekijker, een portefeuille, portemonnee en nog wat van dat soort spulletjes in zitten en moet er niet aan denken dat mijn stuurtas niet waterdicht zou zijn. Een Ortlieb Ultimate dus, duur maar onverslijtbaar en echt waterdicht.
Dat een grote, zware stuurtas iets minder makkelijk stuurt is natuurlijk waar, maar het voordeel om van alles bij de hand te hebben weegt wat mij betreft op tegen dat nadeel.
Er staat ook Ortlieb Ultimate op Marktplaats...
Op de rose site verkopen zij een ortlieb stuurtas met het Rose logo er op voior 60 euro.

Mario
hallo,

wij kochten enkele jaren geleden een stuurtas bij Hallfords in Belgie,
kliksysteem, groot, goedkoop en gaat toch al enkele jaren mee :lol:
Ik heb zelf destijds een stuurtas van Ortlieb aangeschaft, inderdaad samen met de andere tassen een rib uit mijn lijf. Maar nooit een seconde spijt gehad. Mijn zoon fietst dit jaar met mij mee (ook) naar Rome. Hem aangeraden om gewoon een set Ortlieb te kopen, krijg je echt geen spijt van. Even zoeken en je bespaart zo een paar tientjes. Heb je een PB gestuurd met een goed adres.