Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Digitale kaarten zonder internetverbinding. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Digitale kaarten zonder internetverbinding.

Frank schreef:Oh, ik realiseer me ineens dat e-readers geen kleur weergeven.
Ehh ??? Waarom zou iemand vandaag de dag in godsnaam een digitaal ding maken dat geen kleuren lezen kan??
Lijkt me onwaarschijnlijk.
Dat komt door het materiaal waarvan het scherm gemaakt is. Elektronisch papier of e-papier is een informatiedrager waarbij zonder elektrische stroom de tekst zichtbaar blijft dankzij digitale inkt. Het verschil met gewoon papier is dat de tekst op het elektronisch papier gewist en herschreven kan worden. Pas als je naar de volgende pagina gaat gebruikt het stroom. Een iPad gebruikt tijdens het weergeven van de tekst constant stroom, een e-boekreader niet. Hierdoor gaat de batterij van zo'n apparaat heel lang mee. Er komen geloof ik wel kleurenschermen.
Waarom zo moeilijk doen met jpg plaatjes? Voor pakweg 100 euro (of de helft 2ehands op marktplaats) koop je een Garmin Nuvi waar je gratis alle openstreetmap kaarten van de hele wereld op kunt zetten en dan heb je ook nog eens een apparaat met GPS.
De tovenaar schreef:Waarom zo moeilijk doen met jpg plaatjes? Voor pakweg 100 euro (of de helft 2ehands op marktplaats) koop je een Garmin Nuvi waar je gratis alle openstreetmap kaarten van de hele wereld op kunt zetten en dan heb je ook nog eens een apparaat met GPS.
+1!

Als je elektronisch kaarten mee wilt nemen zonder plaatsbepaling heb je wel de nadelen, maar niet de voordelen.....
Frank schreef:Ben toch bang dat die alleen maar geschikt zijn voor het weergeven van foto's.
Als je dus printscreens maakt van digitale kaarten en ze opslaat als jpeg of bitmap, kan je ze zeker in een fotoframe steken. Het enige probleem hiermee zal zijn dat de opslagcapaciteit van zo'n frame beperkt is en je dus niet zoveel verschillende stukken van de kaart zal kunnen opslaan...