Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op TV | In Turkije - Forum Wereldfietser

Op TV | In Turkije

In Turkije

Alweer twee afleveringen gezien van deze steengoede zevendelige VPRO documentaire van een van mijn lievelingslanden, in Turkije! De oude uitzendingen van Bram Vermeulen (het is de jonge! :wink:) zijn via onderstaande link te bekijken

Bram Vermeulen reist door Turkije, van Istanbul naar Van, van de Gouden Hoorn tot Iran. Een ontdekkingstocht door een land waarvan we alles al dachten te weten. In een zevendelige serie gaat correspondent Bram Vermeulen op zoek naar de snelle veranderingen in Turkije, het land dat weigert nog langer de bedelman van Europa te zijn. Hij reist langs de grenzen van een land met een herwonnen zelfvertrouwen, van de Middellandse zee tot de sneeuw in het verre oosten, van de gesloten grenzen met Armenië tot de open zuidgrenzen met Arabische buurlanden waarmee Turken hun verloren banden weer aanhalen.

In een reeks ontmoetingen praat hij over die veranderingen met iedereen die op zijn pad komt, van kappers tot schaapsherders, van studenten tot boeren die vissers werden, van regisseurs tot bouwvakkers die het door oorlog verwoestte buurland Irak weer opbouwen. Hij verkent de grenzen van het toelaatbare in een land waar minirokken en boerka's naast elkaar leven. Een portret van een land dat zijn eigen grenzen verlegt.

http://programma.vpro.nl/inturkije

Uitzending: vanaf zondag 27 maart, ca. 20.10 uur, Nederland 2

Ja blanche, hartstikke interesant, heb de eerste 2 uitzendingen met veel plezier bekeken.
De VPRO was toch al goed bezig met de uitzendingen over het "Avondland"
Beide uitzendingen met rustige camaravoering en zonder irritante muziek, heerlijk
Dirk
Ik vond het een bijzonder programma. Sowieso vind ik reisprogramma's door Nederlanders die de plaatselijke taal spreken bijzonder goed.
(ik had tenminste het idee dat Vermeulen Turks sprak)

Gulegule

Eric
Weer een super serie.
Eric Schuijt schreef:(ik had tenminste het idee dat Vermeulen Turks sprak)
In het eerste deel had hij nog Turkse les!

Blijf Vermeulen wel een "nette" Theo Maassen vinden
Marianne schreef: Blijf Vermeulen wel een "nette" Theo Maassen vinden
Vind hem meer het jongere broertje van Twan Huys, ook leuk :wink:
En yep Eric, het hij spreekt echt Turks. Aanstaande zondag deel 3 van deze 'kei'goede serie.