Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Oost Frankrijk naar Bern(er Oberland) en terug naar NL - Forum Wereldfietser

Van Oost Frankrijk naar Bern(er Oberland) en terug naar NL

Wie heeft ervaring en goede route-infos of tips om vanuit Oost-Frankrijk (denk dus vanaf de richting Dijon, of Macon/Bourg-en-Bresse komend) een mooie route richting Bern te fietsen. Aldaar moet ik dan nog een stukje omhoog naar Reichenbach im Kandertal (kijk maar op Google maps), maar daar kom ik zelf vast wel uit. Na een aantal gletschertochten en bergklim weken (in Berner Oberland dus en het Mt Blanc massief) wil ik vandaar over Basel langs de Rijn (als leidraad zeg maar) terug naar NL fietsen als er dan nog voldoende energie in de benen zit. Of heeft iemand een veel beter/mooier alternatief voor de terugtocht? Fiets ongeveer 100 km per dag, soms iets meer als het meezit (rugwind/vlak terrein/geen hittegolf) en wil in ca 2 weken terug in NL zijn.
Alle tips (boekjes/kaarten/route-websites) zijn van harte welkom.
Veel dank alvast!
Frankrijk is niet mijn fietsland, maar in Zwitserland is er iig vanaf Bern een prima uitgeschilderde route om naar Kandersteg te fietsen. Je kan hier (met de fiets) door de berg om de andere kant te bezoeken. Terug zou ik zeker een stuk van het Zwarte Woud meenemen al was het maar om de Rijn die daar toch echt wel saai is te kunnen missen, kun je ook nog door de drooggevallen Donau fietsen. In Karlsruhe pak je dan de Rijn weer op en dan is het over het algemeen vlak de rivier volgend terug naar huus. In de steden is het hier en daar even lastig als er een bordje weg is, tot Bonn zeker is de fietsroute aan de (van noord naar zuid bekeken) linkeroever. Voor meer routes in Zwitserland zou ik eens op de landenpagina kijken (aldaar bij de VVV informeren werkt natuurlijk ook)
Vanuit Basel naar huis is een alternatief voor de "rijnroute"/Duitsland oa "onbegrenst fietsen van Amsterdam naar Rome" van Benjamins, en dan deel 1 van Maastricht naar Basel, mooie route door oa de Hoge Venen, Luxemburg Lotharingen en de Elzas.

Ben