Additionally, paste this code immediately after the opening tag: magura hs11 - Forum Wereldfietser

magura hs11

Hallo,
ik heb een nieuwe fiets met Magura-remmen (HS11). Wil deze zomer gaan fietsen door Zwitserland en vraag me af of deze remmen goed genoeg zijn voor in de bergen (in alle omstandigheden)
Iemand ervaring mee?

Dat moet geen probleem zijn. De HS11 behoort tot een van de beste remmen die er zijn.

Groeten,

Marco

ik kom net terug ui marokko en daar heb ik ze weer getest. (na ja ik heb ze al een tijdje op mijn fiest en het is 1 van de reden geweest okm deze fiets te kopen.) het is erg fijn om mee te fietsen. met volle bepakking. met 60 per uur op de teller naar beneden en dan nog steeds alle controle. remmen over het asfalt. ook onverhard. ik kijk dan niet op mijn teller. maar nog steeds erg fijn goed te doseren kard remmen geen blokkeren.
veel plezier in zwitserland

Alleen de Magura HS 33 is nog beter. Kortom, als dit niet goed genoeg is ben je zelf wanhopig roekeloos. Denk er wel aan dat je met remmen in de bergen je velgen erg warm kunt maken, en dan kun je een klapband krijgen (vooral als er plakkertjes op je binnenband zitten). Rem dus niet de hele tijd een beetje, maar rem kort voor de bocht erg krachtig (dat lukt wel met Magura's), en laat de fiets daarna weer een tijdje lopen. Zo worden je velgen het minst warm, en slijten ze het minst. Vooral als je in de regen afdaalt slijten je remblokjes en je velgen hard. Neem dus een stel reserve Magura remblokjes mee (die zijn anders, en gewone passen echt niet), en laat je fietsenmaker demonstreren hoe je de rem moet openenen en de blokjes moet vervangen. Het is doodsimpel, maar net wat anders.
Wim

[quote="Willem Jongman"Neem dus een stel reserve Magura remblokjes mee (die zijn anders, en gewone passen echt niet), en laat je fietsenmaker demonstreren hoe je de rem moet openenen en de blokjes moet vervangen. Het is doodsimpel, maar net wat anders.
Wim[/quote]

Ik weet niet hoe letterlijk je dit meent Wim, maar de remmen van de Magura hoeven niet (!) open. Als in, bij de remklauwen alles laten staan zoals het staat. Het demonteren van je wiel is voldoende om de blokken te wisselen. En idd, je fietsenmaker kan dit gemakkelijk uitleggen.

Jarno schreef:[quote="Willem Jongman"Neem dus een stel reserve Magura remblokjes mee (die zijn anders, en gewone passen echt niet), en laat je fietsenmaker demonstreren hoe je de rem moet openenen en de blokjes moet vervangen. Het is doodsimpel, maar net wat anders.
Wim
Ik weet niet hoe letterlijk je dit meent Wim, maar de remmen van de Magura hoeven niet (!) open. Als in, bij de remklauwen alles laten staan zoals het staat. Het demonteren van je wiel is voldoende om de blokken te wisselen. En idd, je fietsenmaker kan dit gemakkelijk uitleggen.[/quote]


Hoi Jarno,
Ligt eraan welk type je hebt. De firmtech remmen moet je wel degelijk openen. Bij dit type hoeft het wiel er ook niet uit.
Groet,
Marco

Sorry, ik was wat moe en formuleerde slordig. Als ik het andersom zeg verdwijnt de verwarring: ik bedoelde laat je fietsenmaker demonstreren hoe je de blokjes moet vervangen, en hoe je de rem aan een kant kunt openen/los halen (of hoe je dat ook maar zegt) zodat je je wiel eruit kunt halen. Het is een fluitje van een cent, maar de eerste keer met een lekke band kun je raar staan kijken.
Wim
Net met Magura brakes (HS 33) van Edmonton naar Ushuaia gefietst. Niets van onderhoud en 1 keer de remblokjes vervangen in 25630km maw goed gerief.

pura bici
wim

Marco Meijerink schreef:
Jarno schreef:
Willem Jongman schreef:Neem dus een stel reserve Magura remblokjes mee (die zijn anders, en gewone passen echt niet), en laat je fietsenmaker demonstreren hoe je de rem moet openenen en de blokjes moet vervangen. Het is doodsimpel, maar net wat anders.
Wim
Ik weet niet hoe letterlijk je dit meent Wim, maar de remmen van de Magura hoeven niet (!) open. Als in, bij de remklauwen alles laten staan zoals het staat. Het demonteren van je wiel is voldoende om de blokken te wisselen. En idd, je fietsenmaker kan dit gemakkelijk uitleggen.
Hoi Jarno,
Ligt eraan welk type je hebt. De firmtech remmen moet je wel degelijk openen. Bij dit type hoeft het wiel er ook niet uit.
Groet,
Marco
Zoals gewoonlijk heb je weer gelijk Marco :wink: . Ik heb ze vrijdag gezien bij het Rijwielpaleis, op de Expedition. Werkelijk een fantastisch systeem. Weer nog handiger dan de HS33 die ik bij mij erop heb.