Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lichte tent voor lange mensen - Forum Wereldfietser

lichte tent voor lange mensen

MSR heeft zijn assortiment tenten veranderd. Helaas betekent dit dat de lichte Hubba HP en de Hubba Hubba HP zijn verdwenen. Maar er is ook een nieuwe interessante tent: de Hoop, een tweepersoons tent van iets van 2400 gram, met heel veel binnenruimte en een binnenlengte van maar liefst 240 cm met een hoogte van 110cm (en ook nog eens veel hoogte over een groot oppervlak).
Wim
Heb net een Hubba Hubba HP gekocht, ben ik even mooi op tijd geweest :)
nvt
Zelf eerder aan de lange kant heb ik prima ervaringen met de Black Diamond Vista (3 persoons, 2,9kg). Stevige tent (na eerder negatieve ervaringen met 2 Mountain Hardwear modellen die te fragiel bleken)

De 2-persoons variant is de Mesa: 2,3 kg, 234 x 147 x 112 x 112 cm
Afbeelding
@ Pieter,

Waar heb je de tent gekocht? Of weet iemand die Black Diamods verkoopt?

En heb je de Mesa ook wel eens gezien. Ik lees daar verschillende berichten (amerikaanse) over. Met name de lengte....ik ben 1m86.
En de Vista? Is de lengte goed? En trekt de tent werkelijk zoveel vliegen aan?

Alvast bedankt.
Big Agnes - SeedhouseSL1. Lengte volgens tekening 228cm
http://www.bigagnes.com/Products/Detail ... edhouseSL1
Tentje staat op mijn shortlist (ben 193cm). Heb er zelf GEEN ervaring mee.
Fokko schreef:@ Pieter,

Waar heb je de tent gekocht? Of weet iemand die Black Diamods verkoopt?

En heb je de Mesa ook wel eens gezien. Ik lees daar verschillende berichten (amerikaanse) over. Met name de lengte....ik ben 1m86.
En de Vista? Is de lengte goed? En trekt de tent werkelijk zoveel vliegen aan?

Alvast bedankt.
Sorry voor de late reactie...

Tent heb ik hier (Canada) gekocht in uitverkoop, maar je vindt ze makkelijk online.

Mesa heb ik nog niet 'live' gezien, maar onze Vista vind ik echt prima voor 2. Ben zelf ook 1m86, en heb behoorlijk wat overschot in lengte: echt zeer comfortabel. Ook nog overschot van ruimte in de breedte, zodat we zonder probleem al onze tassen binnenshuis kwijt kunnen...

Wat de vliegen betreft: ja, in het begin inderdaad, maar na een paar dagen in de buitenlucht geen probleem meer mee.
Constructie is heel stevig (in vergelijking met o.a. de Mountain Hardwears die ik gehad heb en qua duurzaamheid te wensen over lieten...)

Zag hem nog heel goedkoop hier http://www.usoutdoorstore.com/outlet/bl ... -tent.html, Google maar wat rond.

Nog interessante link: http://www.backpacker.com/february_2008 ... 081?page=2
m-gineering schreef:Zou dit wat zijn?
http://www.eastonmountainproducts.com/tent/kilo-tent
Hier een eerste verslag, met foto's
Slechts 1.500mm waterkolom, Marten...
Dus óf in zonnige omstandigheden kamperen, óf iedere 3 jaar een nieuwe kopen...
Het probleem met eenpersoonstenten is dat ze allemaal bezuinigen op lengte en hoogte, en dat kan ook nauwelijks anders. Plus dat ze al snel erg benauwd zijn. Hier nog twee voorbeelden die het overwegen waard zijn: de Vaude Power Lizard (officieel 2 persoons maar dat moet je niet willen) en de Tarptent Scarp 1. Die laatste is misschien nog iets handiger, maar lijkt wel erg kwetsbaar. Als je iets meer wilt meenemen zijn de Helsport Ringstind 1 en 2 misschien handiger voor de langeren onder ons. Zelf ben ik erg benieuwd of MSR nog gaat komen met een eenpersoons versie van die Hoop.
Mij krijg je niet in heel kleine tentjes. Ik mag graag grammenjagen, maar het verschil tussen een tent die je moet aantrekken en een tent waarin je nog wat kunt bewegen is niet meer dan een halve kilo. Dat is een luxe die ik mezelf niet ontzeg. Stap van een self inflating matras over op een geisoleerd luchtbedje als de nieuwe Thermarest Neoair All Season, en je hebt het gewichtsverschil al zowat gewonnen.
Wim
Robertjan schreef:Slechts 1.500mm waterkolom, Marten...
Dus óf in zonnige omstandigheden kamperen, óf iedere 3 jaar een nieuwe kopen...
Dus niks voor de Wereldfietser off-road tochten :D
De Eureka Moonshadows, 1 en 2 zijn ook lang. Helaas is de 1 wel erg laag, dus zitten lukt waarschijnlijk niet.

Wel vreemd dat ze een tent op de markt brengen die geschikt is voor lange mensen, maar alleen wat liggen betreft, en niet voor zitten. Als ze die nou een hoogte van op z'n minst 1 meter hadden gegeven was het model, de 1 dus, waarschijnlijk een stuk attraktiever geweest voor nederlanders, toch onder de langste mensen op deze planeet.
leuk thema "lange benen"....en leuke informatie.

Iemand ervaring met de verzendkosten van een site als Backcountry.com naar Nederland? En hoe lang duurt het voor je tent arriveert? Kosten etc??

Johan
Geen ervaring met kopen en laten sturen van de US.
Wel eens een transportkosten voor een voorvork gevraagd, en dat was Erg duur.
Zelfde bij een andere tenten verkoper, niet Backcountry dus, en dat was ook Erg duur.

Uit Engeland kan ik het wel aanraden, bij een bedrijf tenminste,ik betaalde iets van 12 of 14 pound voor een 4 kilo paket, dat kwam binnen twee dagen hier.

Als je gewoon particulier iets koopt moet die persoon als particulier naar de post of een ander bedrijf en dat is nogal een doolhof van regels en kosten.

Ik betaalde laatst zelf 25 euro voor een tent uit Engeland, kwam weer binnen twee dagen aan, wel met 'trackingnumber', vrij prijzig, maar goed, waarom zou alles ook goedkoop moeten zijn? :D
Flevo,

Backcountry's site heeft een live chat functie, zie hier een chat die ik had met een medewerker.

peter: Or, how much would it cost, roughly to have a tent, 3 kg , shipped to Europe?

Jessica: We do not, sorry. We are only located in SLC, Utah. Also we do not ship to France


Heb niet specifiek naar NL gevraagd, maar ik ga ervan uit dat dat ook een 'No' is..
Ik ben (zijnde 1.90m) ook nog steeds op zoek naar een tent; mijn budget is wat lager kwam onder andere op de volgende tent:

Afbeelding

- Coleman Falcon X2
- Gewicht: 1.45kg
- Buitentent: nylon ripstop 2000mm (PU/siliconen)
- Binnentent: niet geïntegreerd (nylon ripstop en gaas)
- 2.20m lengte en max 1.05m hoogte
Met jouw lengte NIET doen! Heb hem juist gekocht vanwege leuke prijsaanbieding. Aardig tentje, lekker licht maar ook voor mij 1.85 erg krap.
Hmm ik zal dan eens kijken of ie ergens opgesteld staat; blijft toch lastig beoordelen zonder hem in het echt te zien natuurlijk. Ik slaap nooit helemaal languit dus wie weet valt het nog mee.

Helaas zijn er niet veel andere opties (tenzij je het driedubelle uit wil geven); de Eureka Moonshadow Solo XP is nog een optie maar die is toch flink wat lager en smaller waardoor er volgens mij weinig ruimte overblijft voor tassen e.d. de duo is er ook maar die is weer een stuk zwaarder.

Misschien toch maar wat meer uitgeven aan bijv. een Vaude Hogan/Taurus Ultralight; die tent is wat ruimer qua opzet maar helaas wel een stuk duurder. De Vaude Hogan Ultralight I (hoogte van 95cm) is overigens in Duitsland te vinden voor €200,-. Hoor het graag als iemand nog andere suggesties heeft!

Afbeelding
Heb ook net een Falcon X2 gekocht (bij de Kampeermarkt in Eindhoven voor 100 euro, daar staat 'ie ook opgesteld) en kan er met mijn 1,91 prima in liggen en rechtop in zitten. Hoeveel ruimte je dan nog overhoudt voor andere spullen is misschien een kwestie van smaak, maar ik vind het meer dan genoeg.

De X1 leek mij wel veel te krap.