Additionally, paste this code immediately after the opening tag: magura hs 11 afstellen - Forum Wereldfietser

magura hs 11 afstellen

Mijn fiets met magura hs 11 remt bijna niet meer. Alleen als ik de remhandle helemaal tegen het handvat inknijp, komen de remblokken op de velg. De remblokken zijn nog helemaal goed. De remblokken staan al zo dicht mogelijk bij de velg. De fiets wordt weinig gebruikt.
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn fiets weer optimaal remt?
Edlaaw schreef:Mijn fiets met magura hs 11 remt bijna niet meer. Alleen als ik de remhandle helemaal tegen het handvat inknijp, komen de remblokken op de velg. De remblokken zijn nog helemaal goed. De remblokken staan al zo dicht mogelijk bij de velg. De fiets wordt weinig gebruikt.
Als de remblokken inderdaad al zo dicht mogelijk op de velg staan moet je kennelijk de remgreep een aanzienlijk eind inknijpen voordat de blokken gaan bewegen. Je zou dan kunnen proberen of opnieuw ontluchten helpt, maar die olie is er niet zomaar uitgelopen.

Uitgebreide handleidingen staan uiteraard bij Magura op de site
m-gineering schreef:
Edlaaw schreef:Mijn fiets met magura hs 11 remt bijna niet meer. Alleen als ik de remhandle helemaal tegen het handvat inknijp, komen de remblokken op de velg. De remblokken zijn nog helemaal goed. De remblokken staan al zo dicht mogelijk bij de velg. De fiets wordt weinig gebruikt.
Als de remblokken inderdaad al zo dicht mogelijk op de velg staan moet je kennelijk de remgreep een aanzienlijk eind inknijpen voordat de blokken gaan bewegen. Je zou dan kunnen proberen of opnieuw ontluchten helpt, maar die olie is er niet zomaar uitgelopen.

Uitgebreide handleidingen staan uiteraard bij Magura op de site
Door een lekje bij de leiding aansluitingen op de remklauwen?
meer olie in de leidingen zou kunnen helpen denk ik zo.
Bij m'n vriendin h'r fiets was 't remmen ook lastiger naarmate er minder olie in de leidingen zat door een lek. Zoék 's bij de leidingaansluitingen op een lek zou ik zeggen? of wat vettig materiaal zit bij de remklauwen?

succes,
Misschien niet geheel relevant voor jouw probleem, maar wel als je olie wilt verversen/bijvullen.

Een paar Magura reparatiefilmpjes:
http://www.vakantiefietser.nl/praktisch ... he-remmen/